Onze zoon (3 jaar 8 mnd) speelt ook graag met Lego. Vanaf z'n 2e jaar stak hij eigenlijk al niks meer zomaar in z'n mond, dus daar ben ik echt niet bang voor. Duplo vindt hij trouwens ook leuk, maar in die kleinere steentjes vindt hij nu wel heel veel uitdaging. Hij was er echt aan toe, lijkt het.
Mijn zoontje van 4 vindt Lego voor 7+ ook veel leuker dan speelgoed voor zijn eigen leeftijd. Hij heeft dat dus ook gekregen en kan er goed mee uit de voeten. Het is gewoon een bouwer en hij zoekt graag dingen uit. Hij heeft zelfs een puzzelball zelf gemaakt. Dus: geef je kind waar hij aan toe is en let niet teveel op de leeftijdsindicatie op de doos.
Thirza speelt erg veel met de lego van haar halfzus en -broer. Nooit een punt geweest, doet ze al heel lang. Kleine onderdelen verdwijnen heel soms wel eens in haar mond, maar komen er ook altijd gewoon weer uit... Ik ben er niet zo moeilijk mee. Als het klein genoeg is om in te slikken, is het doorgaans ook wel klein genoeg om uit te poepen.... Maar dat laatste is dus nog nooit nodig geweest Ze bouwt er trouwens ook zelf mee, enkel het van elkaar af halen moeten wij soms (maar ook dat lang niet altijd) voor d'r doen.
Mijn dochter van bijna 2 vindt mijn lego (ja ik ben een AFOL = adult fan of lego) erg interessant. Ze zit dagelijks in mijn onderdelenbakjes te graven en begint met torentjes te bouwen. Ik heb haar nog niet betrapt op het in haar mond stoppen van steentjes maar blijf wel in de buurt.