en dan nu de kerstkadootjes...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lennylenn, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

iemand al een idee wat zij voor haar zoon en of dochter gaat kopen voor de kerst?

voor mijn zoon zat ik te denken aan zo een politie loop motor fietsje,, hij heeft nu wel een loopfiets maar daar is hij te groot voor geworden (hij is 2,5)
    wat boekjes want dat vind hij leuk en nog wat kleine dingetjes. (ja mischien een jampot bril want ik kan hem wel 50 keer waarschuwen dat hij niet zo dichtbij de tv mag zitten!:x)

voor mijn dochter die dan 10 maanden is weet ik het eerlijk gezegd nog niet:)

2. m1980

m1980 Bekend lid

Apr 6, 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Helemaal niks;)net st klaas gehad dus ze zijn weer genoeg verwend:D..

3. lennylenn

hahaha hier juist andersom geweest, met sinterklaas een heel klein kadootje gekrege, ik hecht meer waarde aan de kerst en gee dan liever een groot kadootje.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben lekker Sinterklaas gevierd maar vieren ook Kerst...
    De kinderen krijgen van ons ieder één kado (dochter een levensechte pop en zoonlief krijgt mini loco met boekje(s)... that's it... maar toch ook weer niet want ze krijgen ook nog van oma en van tante. Ik denk dat ze een stuk of 5 pakjes weer zullen krijgen... poehee

5. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    2,575
    0
    0
    Hier krijgen ze beide 1 cadeau onder de boom!
    De oudste krijgt een racebaan en de jongste een garage.

6. Anias

Anias Bekend lid

May 25, 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sinterklaas is heel uitgebreid gevierd.
    Met kerst krijgt mijn zoontje 1 cadeautje.. gewoon omdat het zo leuk staat onder de boom. Ik denk een locomotief voor de Thomas de Trein baan. Is hij heel gelukkig mee en vind ik echt voldoende na Sinterklaas.

7. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Wij zeggen: Sinterklaas komt in Nederland en België de kadootjes brengen. De kerstman doet dat voor de kindjes in andere landen.

Ze krijgen dus niets meer. Wij doen met de volwassenen pakjesdobbelen, maar we zeggen duidelijk dat we dat gewoon leuk vinden en dat we die cadeaus zelf hebben meegebracht.

Mijn zoon vindt het logisch dat Sinterklaas en de Kerstman hun werk een beetje verdelen ;)

8. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik zeg ook Sinterklaas komt in Nederland en de kerstman komt in andere landen. dus hier ook geen cadeaus met kerst, met sinterklaas is hij al genoeg verwend ;)

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hier net zo. Daarnaast is ze eind November enorm verwend voor d'r verjaardag, toen vorige week weer met Sinterklaas en dan nu ook nog kerst? Nou nee, vind ik beetje teveel van t goede. :)

10. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Wij vieren kerst met familie en kopen dan voor de familie cadeau's.

Ze krijgen dus cadeaus van tante&oom + opa&oma.

11. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    jahoor heb alles al binnen, wij wonen dus in het buitenland dus hier komt de kerstman. er is alleen wel elk weekend een zwarte peit geweest met een kleinigheidje in de schoen maar meer niet

dus hier is het groot uitpakken hihihi kerstavond bij mijn ouders daar krijgen ze beide ong 5 dingen de grote meid van 5 allemaal filly spullen. en de kleine man krigjt een laptop van takel (is vanaf 3 maar hij is zo gek op takel en wil altijd op onze laptop meppen dus vandaar hihi) en wat spullen vooor zijn trekker.

bij ons krijgt hij dan de truck van cars duplo. een maishakselaar van bruder (heeftie al zijn trekkers van) de dvd cars 2.
    onze meid krijgt een stabilo en ook weer fillyspullen ook een vtech horloge en vtech wecker.
    samen krijgen ze dan nog uitbreiding voor de houten trein die ze al lang hebben en in de winter veel mee spelen.

12. lennylenn

hiihih grappig hoe de een meer waarde hecht aan sinterklaas en de ander meer aan kerst.

komt denk ik ook uit mijn jeugd, ik ben niet anders gewend dan veel waarde te hechten aan kerst en weinig aan sinterklaas.

13. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier net zo hoor, vond sinterklaas altijd vreselijk toen ik klein was al haha. nu komt dit ook omdat mijn oma het nodig vond om ons zovee,l mogelijk kadootjes te geven dus allemaal prutspul ipv 1 of 2 goeie dingen. en mijn nichtje van 2 jaar jonger kreeg altijd hetzelfde als mij. dus als zij een kleurboek had wist ik al snel dat in datzelfde formaat pakje voor mij ook een zat.....

trauma????? hahaha

14. lennylenn

@mama suus:

oow wat een leuke kadootjes allemaal!!

ik moet nog een paar verzinnen., het loopfietsje voor mijn zoon staat vast want daar is hij dol op en heb al een hele leuke gezien. de laptop van takel ojaaa dat is ook erg leuk!!! hij heeft nu eentje van de teletubbies maar die kent hij al zo ontzettend goed, dus ik zal kijken wat die van takel te bieden heeft en als het een beetje overeenkomt met die van de tt dan zoek ik iets anders. hij krijgt al 1 duur kadootje dus de rest mag niet te duur zijn. ze krijgen elk 3 kadootjes van mij.

van hun vader (want wij zijn sinds kort uit elkaar) krijgen ze ook kadootjes en dan komen de opa's oma's tantes en oom nog dus ze krijgen wel erg veel. een paar verstop ik denk ik even en geef dat dan na een tijdje.

15. lennylenn

hahaha ik denk inderdaad een trauma hahahahahhhaaaa

schiet me net te binnen dat hij ook helemaal weg is van de smurfen dus wellicht beddengoed van de smurfen ofzo erbij kopen (alhoewel dat ook al gauw 30-40 euro kan kosten)

16. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    mijn ma legt idd ook wat weg want die heeft voor onze meid echt veelste veel gekocht haha. het bedrag komt wle ong overeen maar het zijn zoveel kadootjes dat we maar besloten hebben iets weg te leggen voor een andere keer.

onze jongen krijgt ook nog een minikraan die is dan van mijn schoonma want die doet voor alle kleinkids met sint dus jah ook die van ons met kerst.

smurfen hebben ze ook vanalles wel van ook leuk als ie dat leuk vind. en idd een dekbed is ook al zo prijzig zaten we ook nog aan te denken maar doe dat maar gewoon zo een keer anders was haast meteen het hele budget weg haha

17. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    Hier krijgt mijn zoontje voor kerst:

Baby born (mama krijgt een baby, en hij een pop)
    Ikea keukentje
    keukenspulletjes
    stofzuiger
    cars spaarpot
    cars douchegel
    cars pyama
    cars auto
    Dokterspulletjes.

Ik hoop dat ik mij de komende weken kan inhouden met shoppen anders komt er nog meer bij.

18. lennylenn

@mamady:

hahaha ja ik hoop ook dat ik me kan inhouden want er is zoveel leuks te koop voor die kinderen!
    heeel slecht voor je portemonnee deze feestdagen

dat ikea keukentje is ook leuk inderdaad, had het gezien

19. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wat hier nu een succes is voor beiden :

fisherprice giraf ballenbaan
    keukentje (met kastje/oventje aan beiden kanten)
    Loopauto van winnie de poeh (veel geluid in :) )

voor de oudste: Berenhuis (van vroeger :p)
    Sesamstraathuis (zo'n inklap ding - de jongste vind het ook al erg leuk)
    houten treinbaan + uitbreiding (ikea) .

en oja, de jongste vind haar ringen toren ook geweldig :)

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij verdelen de cadeaus over sint en kerst...
    Met sinterklaas heeft hij er 6 gehad, en met kerst weer 6.
    Met kerst krijgt hij een houten hijskraan, miniloco, een kidimini van vtech, een visspel, een poppenhuis (ja echt, en dat voor een jongen ;)) en stickers.

Mijn vriend is van huis uit gewend om meer aan kerst te doen dan aan sinterklaas, terwijl het bij ons juist andersom was. Dus wij doen de gulden middenweg qua cadeaus geven (op beide dagen evenveel).

Share This Page