ik was al begonnen met halfvolle melk s'middags bij de boterham maar dat vonden ze bij het cb niet leuk! vanaf 1 jaar mag het zeiden ze. maar hoe doen jullie dat dan geven jullie ipv de flesvoeding dan gewone melk warm in de fles ofzo? opvolgmelk is ontzettend slecht voor de tanden bij de tandarts raden ze het echt af om na een jaar nog opvolgmelk te gebruiken.
Wat verwarrend van je CB zeg! Normaal gesproken kan halfvolle melk echt al op deze leeftijd (hebben ze kortgeleden misschien een training die door friso gesponsord werd gehad?). Je kunt de dagmelk geven op de manier die je kind het lekkerste vindt. Het ene kid wil liever warm uit een fles, het andere kind koud uit een beker. Kwestie van smaak, en even kijken wat je kind wil. Uit een beker proberen is wel handig omdat dat natuurlijk toch de manier van drinken is waar ze naartoe gaan.
Vergeet aub niet om tot de 4 jaar extra vitamine D te geven. Zodra ze overstappen op gewone melk is toevoeging van vitamine D noodzakelijk. En echt ik heb het nu gezien, mijn zusje vondt dat onzin om het te geven (gelukkig lijk ik wat dat betreft niet op haar). Haar dochters zijn nu 5 en 7 en allebei al een keer geboord aan gaatjes in de tanden, een combi van slechte voeding en slecht poetsen.
die gaatjes komt dus juist door de opvolgmelk in combi met niet goed poetsen. dat is bij mijn nichtje ook zo had ook 2 gaatjes en een hele tijd nog opvolgmelk gehad. het is echt rotzooi voor de tandjes helaas .
maar noa krijgt bijv. s'avonds nog een flesje met opvolgmelk kan ik die gewoon vervangen voor gewone melk, heeft ze daar voldoende aan?
wel vaag hoor dat de ene cb wel zegt dat halvolle melk mag en de ander niet Nu heb ik Erik vandaag voor het eerst halfvolle melk gegeven een beetje. Hij lust namelijk geen opvolgmelk of ander drinken. Maar halfvolle melk dus wel hihihihi Nu maar hopen dat dat echt geen kwaad kan