Gewone melk of groeimelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Samba25, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het grappige is dus dat ik juist koemelk geef omdat ik liever melk geef die voor kalfjes bedoeld is, dan melk die ontzettend bewerkt is. Ik heb ongeveer 11 maanden borstvoeding gegeven ( de laatste maanden parttime) en toen liep de productie zodanig terug dat ik het erg had moeten bijkolven, wat ik echt niet zag zitten. Ik vond het juist vervelend hem nog een tijd nepmelk te moeten geven. Ik had eigenlijk liever meteen echte kalfjes melk willen geven. Juist meer vanuit de filosofie dat hoe minder bewerkt, hoe beter. Volgens een soortgelijk denkpatroon als Hanneke, kom ik dus precies anders uit. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik melk wel echt lekker vind, en alles gemaakt met melk ook.

Wat betreft een volledige voeding geven. Ik denk niet dat je daar groeimelk bij nodig hebt. Ook kindjes die niet goed eten krijgen volgens mij voldoende voedingsstoffen binnen als je maar alleen geeft wat goed voor ze is. Ons mannetje eet relatief weinig groente, maar wel veel fruit en aardappel. Dat betekent dat we nu vaker avondeten met aardappel eten dan met rijst of pasta omdat aardappel eigenlijk iets gezonder is. Ik geloof dat een kind eet wat hij nodig heeft, zolang je het niet verpest met nutteloze calorie"en en vulling. Op deze leeftijd kan dat nog heel makkelijk voorkomen worden.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als mijn zoontje geen borstvoeding meer krijgt, zal hij ook koemelk gaan krijgen.
    Wij eten geen zwaar bewerkt voedsel.

Deel Deze Pagina