Hee dames, Was net in de supermarkt beetje door t babypad aan het keutelen... En ik zag rijstebloem dus ik dacht dt neem ik mee kan ik het een keer uitproberen... Maar nu... Hoe pak je zoiets aan? Heel veel mensen doen het in de laatste fles.. Maar dt hoeft niet perse toch? Kan het ook sochtends..? En dan doe je het nu nog door de fles toch... Ipv echt pap..
Hoi Sam, Je doet inderdaad een schepje (of meer) door de "normale" fles. Iedere fles mag hoor, de meeste mama's doen het door de laatste fles omdat je kindje dan wat langer verzadigd blijft en beter doorslaapt. Begin wel met een beetje (een theelepel) en langzaam de hoeveelheid opvoeren, één keer per dag. Sommige kindjes raken erg verstopt van rijstebloem als je het plotseling te veel geeft.
Met doorslapen geen probleem gelukkig Ik was eigenlijk eerst niet eens van plan het te kopen haha Vond het eigenlijk nogal doelloos... Maar dacht nouja probeer bet eens... Is het ook een optie om het alleen sochtends te doen en dan langzaam uitbreiden naar gewoon pap met een lepeltje sochtends? En bedankt voor de tip van verstopping.. Dat wist ik niet
Als je het doelloos vindt zou ik het echt niet geven. Rijstebloem is bloem van rijst, het vult de maag maar bevat verder amper voedingsstoffen. Daarnaast heeft je kind pas met 6 maanden bijvoeding nodig. Vanaf 4mnd mag je ook wel starten, meestal doen mensen dat omdat de baby niet voldoende heeft aan 1 liter melk. Maar darmen van een 3mnd oude baby zou ik echt niet belasten 'voor de lol'.
Hij is over 2 dagen 4 maanden he Maar eigenlijk heb ik het dus voor jan ... Gekocht dan haha Ik had eigenlijk altijd t idee als ik begin begin ik gewoon met groente/fruit... Maarja weet ik veel heeel veel mensen beginnen daarmee.. Dus dacht dan zal t wel horen/makkelijker Zijn ofzo... Maar dan ga je dus pap vanaf 6 maanden geven?
je gaat bijvoeden als je denkt dat je kindje dat nodig heeft. dus niet meer genoeg heeft aan de melk. Mijn zoon krijgt vanaf 3,5 maand rijstebloem om weer door te slapen. hij sliep klokje rond en ineens niet meer vandaa de pap. Bij mijn dochter ben ik pas met 7 maanden pap gaan geven, zij dronk heel weinig en nog minder met rijstebloem in de fles. Zij is ook met 6 maanden pas met fruit/groenten begonnen en mijn zoon krijgt nu al 2 lepeltjes fruit maar ook nog niet iedere dag, gewoon om tijd te rekken...
Hier twee keer rijstebloem geprobeerd, was geen succes! Daarom met 4,5 maand begonnen met groente/fruit. Wij zaten over de liter kv heen..
Wij zijn met bijvoeden met 5 maand rijstebloem begonnen maar maakte er echt pap van en dan maar 60 cc vooral voor het oefenen met een lepeltje maar ze verstopte zelfs van een klein beetje. Snel gestopt en toen alle sop orde wa slangzama met groente begonnen en daarna fruit. met 6 maand zijn we granenpap gaan geven 's morgens en daar eet ze nog steeds 180 cc van
Rijstebloem kun je trouwens ook gebruiken als je bijv. gepureerd fruit te dun vindt om met een lepeltje te voeren. Met name peer is vaak erg dun.
Dankje dames! Eigenlijk als er niks aan de hand is met slapen/eten kan ik het dus maar beter achterwegen laten en dan met 6 maanden gewoon granenpap oid geven... Toch? Haha
Inderdaad.... Als je kindje tevreden is, goed doorslaapt en zo dan heeft rijstebloem echt geen toegevoegde (voedings)waarde! En het kan inderdaad erg stoppend werken, met als gevolg meer krampen...
Klopt helemaal! Rijstebloem heeft geen toegevoegde waarde qua voedingsstoffen. En als het goed gaat, dan gaat het goed en heb je helemaal geen reden om bij te voeden voor het half jaar. Met 6 maanden kan je ook een boterham geven en een melkvoeding ipv pap, maar dan kan je inderdaad al fijne granen geven.