Honing in de pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMiaatje, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Ik geef sinds kort Bambix groeiontbijt licht volkoren en nu las ik op de verpakking dat hier honing doorheen zit, maar dat een kind onder de 1 jaar dit wel mag hebben, ondat ze het van tevoren hoog verhit hebben, maar ik aarzel nu toch een beetje, wil natuurlijk geen risico lopen dat de kleine hier hinder van ondervindt.
    Gaven jullie ook al Bambix licht volkoren groeiontbijt voordat jullie kindje 1 jaar was? Kan dit echt geen kwaad?
    En mag je kindje wel licht volkoren voor de leeftijd van 1 jaar? Want, volkoren mag toch pas na 1 jaar gegeven worden of niet?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb nooit pap gegeven (wel eens geprobeerd, maar meneer eet het niet graag). Maar volkoren moet toch wel kunnen met een maand of 9-10? (ik weet niet hoe oud jouw kindje is). Ukkie at volkoren broodjes vanaf een maand of 7; waarom zou dat met pap niet kunnen? Ik weet het niet hoor, heb me daar nooit in verdiept.

Honing wordt normaal afgeraden i.v.m. een bacterie, maar die gaan inderdaad dood bij verhitting.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Gewone honing mag je inderdaad niet geven vanwege bepaalde bacterieën. Maar als het in kindervoeding zit en verhit is, zal het geen kwaad kunnen. Voeding moet aan allerlei eisen voldoen, dus daar is vast en zeker rekening mee gehouden.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Botulisme wordt door verhitting gedood dus in de pap is geen enkel probleem

Volkoren is ook geen probleem mits je kindje dit gewend is. Het is dus goed om te starten met licht volkoren (eerst even wennen)

Deel Deze Pagina