Toen mijn dochter 6 maand was ben ik begonnen met rapley. Nu is ze 9 maand en eet ze gewoon altijd met ons met de pot mee. Heel af en toe als wij Eens patat eten of iets anders wat ze nog niet mag krijgt ze een potje. Dit is maar af en toe. Nu gaan wij volgende week een aantal dagen naar Parijs en nu ben ik aan het bedenken wat ik haar daar voor avondeten moet gaan geven als wij elke keer uit eten gaan daar. Potjes eet ze niet echt heel goed. Hoe doen jullie dat als jullie op vakantie zijn of uit eten gaan?
Juist makkelijker! Vlees kunnen ze dus zo een stukje mee eten, je neemt wat soepstengels mee, eventueel een appel in stukjes. Ik vraag de bediening altijd of ze iets van groenten voor mn baby hebben en bij ons vaste plekje eten ze dan bv een paar stukken meloen, de mais uit de salade, stukjes vlees en een paar frietjes. Mijn kids mogen niet zomaar ergens brood ivm allergie, maar anders kan stokbrood ook altijd nog. Ik zou het voor een weekend gerust door extra fruit en stukjes van jullie bord durven vervangen.
Ik heb overigens afgelopen maand met mn zoon van 1 flink moeten oefenen; ook altijd echt gegeten en geen potjes. We waren op vakantie, 5 weken lang - dus van vervalt het principe van een stukje is goed genoeg en een frietje elke dag kan ook niet. De kook faciliteiten ter plekken lieten te wensen over en mn zoon kan niet tegen melk, ei en soya. En sterke kruiden is hij niet blij mee. Dus soms toch wel een probleem. We hebben echt heel wat geoefend en uiteindelijk at hij soms wel een paar happen uit een potje... Sucht. Toch wel makkelijk, die olvarit babies!
Als we uit eten gaan neem ik zelf eten mee tenzij ik weet dat ze daar ook iets voor haar hebben of kunnen bereiden (gekookte pasta/groenten zonder zout, brood, rauwkost). Hier ook geen 'olvarit-baby' bleek toen we op vakantie waren (nog nooit gemerkt dat ze vers eten niet lekker vond, of het nou stukken waren of geprakt/stamppot, maar dat potje wilde ze na 1 hap echt niet meer toen we op vakantie waren), toen heb ik daar toch zelf even wat gemaakt maar ik kan me voorstellen dat dat geen optie is als je in een hotel zit.
Vis, vlees, groente en rijst hebben ze volgens mij in elk restaurant wel toch. Ik zou gewoon stukjes geven van iets dat mag en op de kaart staat
Bij de wok zijn wij 2 weken geleden geweest. Ze heeft stokbrood gehad, gewokte groente, patatjes, etc.