Beste, Onze dochter is nu 6 weken en ik heb besloten om te stoppen met bv. Met bv komt ze om de 3-4 uur voor voeding. Nu geef ik in begin van de avond een flesje van 90 ml met kunstvoeding. Om zo het afbouwen te starten Nu heeft ze dat elke keer erg snel op (sneller dan de voorgeschreven 15 minuten), en daarna enorme zuigbehoefte natuurlijk. Normaal drinkt ze 20 minuten per borst! Gisteren om 19:30 het flesje gegeven en om 21:30 enorm aan het huilen van de honger en toch maar aan de borst gelegd. Maar zo lukt het afbouwen natuurlijk niet zoals ik zou willen als vervanging van de borst. Kan en mag ik meer geven? Maandag ga ik er namelijk een 2e voeding vervangen en het zal toch niet zo zijn dat ze elke keer toch na korte tijd weer honger heeft. Wat kan ik het beste doen met de kunstvoeding nu? Hoeveel mag ze max?
Beste Flientje1980, De hoeveelheid flesvoeding is afhankelijk van het gewicht van je kindje. Hoe zwaar is ze nu? Is ze namelijk zwaarder dan 3.5 kilo, dan zou ze namelijk 130 ml flesvoeding mogen hebben. groet, Anne