Gewone melk of opvolgmelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door sjak, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

Hè meiden,

Even een kort vraagje; mijn dochter is nu bijna elf maanden, krijgt 's morgens pap met opvolgmelk, tussen de middag koemelk en 's avonds nog opvolgmelk. Zou ik de opvolgmelk al helemaal kunnen vervangen door gewone melk?

Tot wanneer geven/gaven jullie opvolgmelk?

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ohw, sorry, twee vraagjes! :)

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben rond de 11 maanden koemelk gaan geven, en rond 12 maanden helemaal over op koemelk.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter krijgt voor de smaak wel af en toe koemelk, maar aangezien ze echt de voedingsstoffen nog nodig heeft ook nog een flesje opvolgmelk voor het slapen gaan.

Als jou kindje meer als voldoende eet kan je denk ik wel al volledig over.

5. sjak

sjak Niet meer actief

Dank jullie. Ze eet goed, pap, fruit, boterham, avondeten, yoghurt. Ik denk wel genoeg. Ze is ook wel een Dikkie dik, dus ik geloof ook wel dat ze genoeg voedingsstoffen opneemt.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier met 10/11 maanden begonnen met een bekertje gewone melk bij het ontbijt, toen alleen nog een flesje opvolgmelk voor het slapen gaan en met iets van 13 maanden volledig overgegaan op gewone melk...toen de nutrilon op was.

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier vanaf 11,5 maand over op gewone melk met ontbijt en de lunch en alleen de avondfles geef ik nog nutrilon. Ik heb nog een kwart pak en als dat op is hoop ik dat hij geen avondfles meer nodig heeft en krijgt hij nog wel melk dan word dat ook koemelk.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Maar als je over op koemelk gaat wat voor pap doe je er door heen ?
    Ik oefen nu af en toe een klein slokje melk en ze vindt het wel lekker.
    Maar wat als ik helemaal overga ik wil dr nog wel pap geven s ochtends en inbde avond ook zeker.

9. sjak

sjak Niet meer actief

Gewoon de granenpap van bambix. Ik doe nu 210ml melk in de piep en zeven (nutrilon) schepjes pap erbij. Volgens mij heeft ze niet eens verschil gemerkt.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Oke dan kan ik dat ook misschien doen in de avond zodra ze haar melk goed drinkt.
    In de ochtend krijgt ze lekkere pyamapap :p(niet die kant en klare hoor)

11. sjak

sjak Niet meer actief

Die heb ik ook een keer gehad (is dat met biscuitjessmaak?) vond ze niet lekker (?!) maar mama wel, haha. Ze is echt een papkindje hoor dus hier blijft de pap ook nog wel even. Maar ze is ook echt een dikkerdje, vandaar alleen in de ochtend pap.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja dat is inderdaad met biscuitsmaak en alleen water toevoegen.
    Ik vind die pap in iedergeval beter ruiken dan die kv haha. Die fles kv is precies dezelfde geur als haar poep. Blehhhhh

Deel Deze Pagina