Er zijn al veel topics over schema's die ik gelezen heb, maar misschien dat ik toch nog wat tips van jullie kan krijgen. Onze kleine man is aankomende weekend 7 maanden. Met ong. 5,5 maanden zijn we begonnen met bijvoeding en ons schema is nu: 07.30: papfles 200ml 09.30: 1 stuk fruit 11.30: 1/4 tot 1/2 boterham + 150/5 fles 15.30: 180/6 fles 17.30: groente (klein beetje) 19.30: 180/6 fles Nu gaat hij steeds beter groenten/aardappels/brood ed. eten en kan er denk ik wel iets van flesvoeding af. Is het handig om bijv met de fles van 15.30 uur al een groentenhap te geven of een tussendoortje en dan om 17.30 uur een warme hap?
Wij hebben zo goed als hetzelfde schema voor ons mannetje nu 6,5 maand.. Ook qua tijden enzo. Wij zijn nu langzaam de fles bij brood aan het afbouwen. Hij krijgt nu nog 120+4 en dan daarna nog zoveel brood als hij wil.. Zondag gaan we naar 90+3 .. We komen van 180+6 dus zijn al een eind
Misschien kan ik inderdaad ook de fles van 11.30 uur eerst afbouwen en daarna pas die met groenten! Daar geven we nu al minder en dat drinkt hij ook niet altijd meer op. Wij geven eerst het brood en daarna de fles.
Hier heeft ze ineens met 7.5 maand precies de fles van het brood laten vallen! Ik zat er ook zo mee, maar ze regelen het zelf
Zoals Delta zegt: ze regelen het zelf. Hier ging met precies 8 maanden de fles van 15.30 uur er pas af. Van de een op andere dag moest hij hem niet meer.
Hier ook pas rond 8 mnd de fles van 15u er vanaf. (heb gewoon gekeken wat.ze zonder zou doen, maar ze miste niks) krijgt ze nu n koekje en wat drinken
Als je kindje qua groei gewoon goed op de curve ligt zou ik me er helemaal niet druk over maken... je zou kunnen proberen de fles van 4 uur eerst wat kleiner te maken. bijv. 120/4. en kijken of dat goed gaat.
Hier ook vanzelf eraf gegaan. En haar fles van 15/16u heeft ze verplaatst naar 13:30 ongeveer. Als ze slaapt krijgt ze hem uiteraard pas als ze wakker is. Op de opvang krijgt ze om 11:30 al warm eten dus dan is er geen plek voor de fles van 12u . Zodra je kleine goed brood eet en iets anders erbij drinkt vervalt de fles wel. Ook kun je rond 15u een tussendoortje geven broodkorstjes,rijstewafel,koekje,yoghurt.
ons zoontje heeft precies hetzelfde schema. ik geloof niet zo in afbouwen.. hij laat vanzelf wel staan als hij eraan toe is.