Ik ben benieuwd wat jullie kleintjes nog krijgen. Een tijdje geleden begon Joey zijn flessen te weigeren. Vrijwel helemaal. Toen ik een paar dagen later op het CB was, zei ze dat ik dan maar moest proberen hem gewone volle melk te gaan geven met vitamine D druppels. Het was wel een uitzondering, omdat het wat vroeg was met 9 maanden al... maar als hij geen FV meer wilde moest hij toch wat, want hij moet minimaal 300cc melkproduct binnen krijgen met deze leeftijd. Ik ben begonnen hem gewone melk te geven, maar na een paar dagen had hij allemaal knalrode vlekken (meer soort puistjes, maar wel grote) in zijn gezicht. Ik wist niet zeker of het van de gewone melk kwam, maar om het uit te proberen ben ik hem toch maar weer flesvoeding gaan geven, wat hij gelukkig toen ineens wel weer dronk. Die puistjes zijn weer weggegaan. In de tussentijd is mijn pak FV op... Joey is nu op een paar dagen na 10 maanden. Op de pakken van Nutrilon staat zag ik dat nr2 voor kindjes tot 10 maanden is, op de pakken van Friso staat dat de nr2 voor kindjes tot 12 maanden is. Ik gaf Friso, dus dat zou betekenen dat ik het hem tot een jaar door kan geven. Waar het om gaat is dat ik me af vraag of ik nou een nieuw pak FV zal kopen of dat ik door zal gaan met de gewone volle melk. Dat krijgt hij nu alweer sinds afgelopen vrijdag, en tot nu toe gaat het prima... Wat krijgen jullie kindjes van 10 maanden en ouder, flesvoeding nog of ook al gewone melk?
Lotte kreeg toen (en nu nog steeds) flesvoeding. In ons geval Nutrilon 3. Toen ze een jaar oud was zijn we ook gaan proberen met halfvolle melk maar kregen dit er met geen mogelijkheid in. Aangezien ze niet de dikste is krijgt ze nog steeds poedermelk. Overigens zijn we het nu wel aan het mengen met gewone halfvolle melk..
Joey drinkt allebei, gewone melk, flesvoeding... ik heb niet de indruk dat het hem een bal uitmaakt. Het is eigenlijk alleen dat mijn laatste pak friso sinds vrijdag op is, en ik me afvraag of ik nu een nieuwe zal kopen of niet... Het is ook zo onverwacht, ik neem graag goed voorbereid afscheid van dingen die niet meer komen gaan (BV, wiegje te klein, tummytub... en nu FV ) haha...
Zijn er dan helemaal geen mama's die hun kindje op deze leeftijd (10 mnd) ook gewone melk geven om wat voor reden dan ook? Ik heb Joey nu 's morgens weer aan de FV en s'middags een klein flesje gewone melk, dat gaat goed...