Mijn dochter is nooit echt een drinker geweest. Maar de laatste maanden dronk ze op een dag toch zeker een fles van 200cc met sap, en de laatste weken dronk ze zeker 300cc sap per dag. Nu sinds maandag wil ze eigenlijk helemaal geen sap meer hebben. Heb alles al geprobeerd: andere beker, haar oude fles, andere sap, melk, haar favoriete drankje appelsap. Maar ze wil gewoon niks drinken Ze pakt wel eens haar fles, maar dan neemt ze een nipje. Meer dan 50cc drinkt ze nu niet. Wel krijgt ze s'ochtend 200cc melk met pap uit een bordje, en dit gaat er prima in. Ook yoghurt, vla en fruit gaan er goed in, maar geen drinken. Nu gaat dit al vanaf dinsdag, en ik vind het nu eigenlijk te lang duren. Dus vandaag krijgt ze ipv een broodje tussen de middag, een bordje pap om haar wat extra vocht te geven. Ze is verder wel vrolijk en alert, maar ze heeft nog maar 1 goede plasluier per dag, en dat is de luier die ze s'nachts om heeft gehad. Ze heeft vorige week donderdag de bmr prik gehad, maar kan me haast niet voorstellen dat het hiermee te maken heeft. Verder is er sinds gisteren net een kies doorgebroken en staat de ander ook op doorbreken. Zou het hier iets mee te maken hebben? Hebben jullie misschien tips om haar meer te laten drinken? Ben namelijk bang dat ze, zoals het nu gaat, uitdroogt
voor t uitdrogen even goed haar huidje in de gaten houden. Bij die kleintjes gaat t razendsnel. Als ik jou was zou ik even de huisarts bellen, je zit net voor t weekend. Kan t oorpijn zijn? Dan doet drinken nl ontzettend pijn? Mss even laten checken en als er niks medisch aan de hand is kan de huisarts mss nog wat tips geven
Luca had rond die leeftijd ook dat hij minder wilde drinken. Miss toch een fase dan? Tsja kiezen zijn vervelende dingen. Wie weet heeft ze daar last van met slikken, dat t dan trekt daar. Als ze vla, yoghurt en pap krijgt is dat nog niet heel erg slecht qua hoeveelheid, toch? Als ze geen verhoging/koorts heeft en geen oorpijn heeft of zoiets, kan je ook even afwachten, je moet je er wel goed bij voelen. Ik heb geloof ik toen de rietjes beker tevoorschijn gehaald en pakjes drinken gekocht. Dat vond hij mooi en binnen 10 minuten was het pakje leeg. Ik gaf hem ook uit interessante bekers slokjes en zo. Maar nu is het weer over. Het duurde wel een week of 2. Maar ja wie weet kreeg hij toen ook wel kiezen? Ik heb nooit een relatie ermee gelegd. Dus miss kan iemand anders dat vertellen.
Denk niet dat het oorpijn is, ze heeft verder nergens last van en is gewoon vrolijk en alert. Ze heeft ook geen pijn als ik haar neerleg op het aankleedkussen, volgens mij doet liggen zeer met oorpijn. Denk ook niet dat het keelpijn is, want dan zou ze ook pijn moeten hebben met haar eten, en dat heeft ze niet. Ik hou haar huid goed in de gaten. Rietjes beker hebben we, maar wil ze ook niet uit drinken. Ook niet uit een gewoon glas, tuit beker, of fles. Ze wil gewoon helemaal niks
Kan goed van de BMR prik komen hoor! Tis beklend dat hiervan de uitwerking heftiger is dan van de DKTP prikken en dat het een week na de prik pas komt! Heb je dr al getemperatuurd? Verder kan ik je misschien geruststellen door te zeggen dat vla, yoghurt en fruit ook merendeel vocht is. Vla en yoghurt kun je gewoon meerekenen en als je dan op 500cc komt is het genoeg. Het brood tijdelijk vervangen door pap zou ik ook doen. Ik denk dat ze over een week wel weer drinkt hoor!