Hallo Dames... Damani is nog geen 6 maanden, maar ik mocht al overgaan op voeding nr.2 en potjes voor 6 maanden, enzzz.. Maar goed, ik was PAS overgegaan op 4 flessen, nu zei ze dat een groentehap een fles moet vervangen, dus 3 flessen van 200 Maar dat red Damani niet, hij moet gewoon een klein flesje na de groentehap.. Doe ik het zo goed ? 7.30 Fles 9.30 Fruithap 11.30 1/2 Pap bordje 1/2 Papfles 13.30 Beetje diksap + koekje/broodkorst 15.30 Groentehap + 120+4 (soms 90+3) 19.00 in bad en dan 19.30 Pyamapapje -X-
Ja hoor, zo doe je het prima. Zolang hij zijn flesje melk nog opdrinkt na de groentehap zou ik hem gewoon blijven geven. Hij geeft zelf wel aan wanneer hij hem niet meer wilt.
Ja toch..? Je word toch altijd door de war gebracht door die cb's ! Maar goed, ik volg gewoon m'n gevoel ! -X-
Volgens mij staat dat in de werkomschrijving van al die cb-medewerkers: "Zaai verwarring!" Inderdaad gewoon dat flesje geven, als hij meer gaat eten zal hij steeds meer laten staan en dan kan je het zelf eens uitproberen.
lijkt me prima hoor! Ymke redt het wel met 3 flessen, maar eet wel een flinke fruithap moet ik zeggen. Ze smult echt van fruit, dus ik laat het maar zo. Dat flesje na de groentehap kan je over een maand (of 2) ook vervangen door een toetje! Off topic, haaaaahaha zaai verwarring! Geweldig zeg!
Ja, idd mijn eerste danoontje ofzo ? Heb laatst yogolino geprobeerd Vond hij wel lekker Maar goed, hij wil gewoon echt nog een fles, dat verwart hem denk ik, volgens mij snappen ze niet dat het ook "eten" is hahaha Ik kan ook nog proberen 3 flessen van 210 7.30 210+7 10.00 Fruit 12.30 Pap 210+7 (of fles of bordje) 15.00 Koekje/Broodkorst Diksap 17.30 Groentehap + toetje 20.00 Laatste papfles ? Zou dit wat zijn ?
Zolang hij het vierde fles graag wil, gewoon geven. Nova wilde die fles gewoon niet meer, dus ik was vrij snel over op drie flessen, maar dat vond mijn cb juist te weinig. Jammer dan, ik krijg er niet meer in en ze zit boven de curve, dus het zal wel goed gaan. Heerlijk he die cb's, ik luister er niet meer teveel naar, je wordt er alleen maar onzeker door.
Ja hè, overal zeggen ze wat anders ! Maar vandaag heeft hij bijna heel z'n 6 maanden potje op ! Worteltjes rijst en kip... En een danoontje ! Nou, daar moet hij wel op kunnen teren, hij ligt nu te slapen, als hij wakker word naar huis en dan in bad en de laatste fles... Top Ben benieuwd... -X-X-X-
ik doe kwarkelino, dat heeft de minste kcals. Scheelt 40 met een danoontje. Yogolino zit er tussen in. Ymke krijgt dan de helft, want ze eet ook een heel potje. Ymke haar schema is: 7:00 fles 11:00 fles 13:00 probeer wat te laten drinken, maar hoogstens 10 cc 15:00 fruit 17:00 groente 19:00 fles Die laatste fles kan ook wat later. Hier redt ze het makkelijk op, maar ze heeft nooit aangegeven dat ze minder fles wilde. Maar de fruithap en groentehap is meer dan genoeg om een fles te vervangen, fruit krijgt ze gewoon op haar eerdere fles tijd!
Hier zeiden ze dat je vanaf 6 maanden langzaam toe kon gaan werken naar 3 flessen. Wij zijn pas overgegaan naar 3 flessen toen Jesper goed brood at.
Ok, zo zie je maar, ieder cb. zegt wat anders! Nou ja, ik kijk idd. maar wat het beste werkt ! Vandaag heel goed z'n groentehap gegeten en een baby danoontje! Dus helemaal top ! Met maar 3 flessen -X-
Mijn Cb zei dat ik nu nog een half flesje kon even, en dan proberen over te stappen op hele gewone saaie yoghurt. Ben benieuwd of dat lukt. Ik vind adviezen van dit CB wel goed, moet ik zeggen, weinig gezeur.
Ja, ik doe uit eigen initatief een klein flesje erbij als hij niet goed eet.. Doe nu maar toetjes... Heb ook een fruithap van friso met bosvruchten en yoguhrt, kan je dat ook als "toetje" gebruiken? -X-
Ja hoor, dat kan. Ik geef zelf volle yoghurt met wat gepureerd fruit als toetje. Aangezien zijn fruithap 's ochtends niet denderend gaat, heeft hij dan wel zijn fruit binnen. En het is gezonder dan danoontjes of andere kant-en-klare babytoetjes.
Ik ben allang blij dat Elian op 4 flessen zit (hij krijgt 1 potje groenten per dag daarnaast, ik ga nu langzaam uitbreiden nu hij bijna 6 maanden is). Hier zeggen ze op het CB weer wat anders joh, de laatste keer vroegen ze me niet eens hoeveel hij at en dronk, hij zat gewoon perfect op zijn curve, dat was genoeg voor ze. Ik heb een boekje gekregen van het CB over voeding en hier staat in voor 6-8 maanden: moedermelk/moedermelkvervanging: zoals het kind het zelf wil en bij de maaltijden. En hier zien alle Zweedse kindjes er ook normaal uit hoor, het zijn echt niet allemaal dikzakjes Volg je gevoel en als hij niet abnormaal van de curve afzit met zijn gewicht is het prima toch? Hij geeft zelf wel aan wanneer hij niet meer wil.