Even een vraagje. Ons zoontje is bijna een jaar en van het cb mag hij dan gewone melk. Maar nu even heel praktisch: hoe verwarmen jullie dat? Koud geven lijkt me niet alles voor hem... Nu vullen we koud water aan met kokend water zodat het flesje precies op temperatuur is, maar dat gaat dus straks niet! Iemand ideeen? En hoeveel cc melk drinken jullie kids van een jaar nog? Ik kreeg trouwens het advies om volle melk te geven, omdat dat beter is voor de nieren. Bedankt!
Ik geef het tegenwoordig koud. Voorheen alleen een beetje de kou er af in de magnetron (20 sec). Hij krijgt s morgens opvolgmelk met pap. (150 cc) en s middags 80 cc (koud) en s avonds nog 80 cc (warm)
De melk bij de boterham gaven we ook gewoon koud. Alleen de laatste fles voor het slapen gaan verwarmen we. Nog een lekker warm bodempje in zijn buik voor mooie dromen De eerste paar keren hebben we het wel in de magnetron wat lauw gemaakt, maar het maakt C niks uit. Ons CB had het over 300cc. C krijgt zo'n 150-200cc in zijn pap 's ochtends, en 's avonds 100-150cc. Hij krijgt het niet altijd op. En af en toe krijgt hij ook wel een flesje melk bij zijn boterham. Normaal sap of thee. C kun je de hele dag wel melk voeren, maar daar zitten nogal wat suikers in, dus liever toch water of thee. Ons CB adviseerde halfvolle melk, omdat C iets hoog zit met zijn gewicht. Niet te hoog, maar hij heeft die volle melk niet nodig.
De melk voor het papflesje gaat hier de magnetron in. Melk bij de boterham geef ik gewoon koud uit de koelkast. 300 cc melk wordt hier aanbevolen op het cb.
florian krijgt 's ochtends 180 cc en tussen de middag 150 cc melk, halfvolle melk. de melk in de ochtend maak ik nog lekker warm omdat het pap is en tussen de middag net van het koude af in de magnetron.
Ok.. dan moet ik mss toch een fles laten vallen! Ik dacht dat melk uit de koelkast misschien niet zo fijn zou zijn voor z'n maag! Maar ik kan het natuurlijk altijd een kwartiertje eerder uit de koelkast halen zodat het wat op kamertemperatuur is. Qua gewicht heeft onze man die volle melk ook niet echt nodig, hij zit ook hoog in gewicht en lengte.. Maar even kijken dan!
Deyna krijgt 's ochtends 220 en 's avonds 220 cc en de fles doe ik altijd even een minuutje in de magnetron.
hier gewoon even in de magnetron, alleen de limonades en dergelijke krijgt ze koud en haar melk gewoon warm uit de magnetron.