Geen groente willen

Discussion in 'Voeding' started by Karinnetje82, Dec 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben begonnen met de groentehap maar het wil nog niet echt lukken! Ik weet niet of ik nou te ongeduldig ben en dat ik het gewoon moet blijven aanbieden? Zal het kunnen komen door potjes voeding en is het misschien beter en lekkerder om vers te geven? Wat me niet kan voostellen met mijn kookkunsten;))

Daarbij wil ik zijn schema aan gaan passen, dit is zijn schema nu maar volgens mij kan er een fles af, of niet?

07:30 210+7
    09:00 fruit
    11:30 210+7
    15:30 210+7
    18:00 met moeite een paar hapjes groente
    19:30 210+7+3 scheppen rijstebloem

Ryan is nu 6,5 maand, ik zit er aan te denken om met brood te beginnen. Tussendoor krijgt hij nu soms wat diksap met een halve liga maar niet echt regelmatig.

Ik hoor het graag.

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De fles van bijvoorbeeld half 12 minderen en daarvoor in de plaats brood? en bijvoorbeeld de fles van half 4 laten vervallen en daarvoor in de plaats een zoutloos rijstewafeltje of ligaatje oid.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Geef je opvolgmelk? Toen wij daarmee begonnen zijn we namelijk de flessen wat kleiner gaan maken (moet je even op het pak kijken wat erop staat), dus weer terug naar 180+6. Dat zou je ook eens kunnen proberen, als hij dan in de nacht niet genoeg heeft kan je de avondfles gewoon op 210 houden.

Bovendien als je nog maar net begonnen bent zou ik me niet al te druk maken, geef je zoontje de tijd om aan al die gekke smaken te wennen ;) Gewoon blijven aanbieden.

Ik zou er wel voor kiezen om het vers te maken anders heb je straks het probleem dat je kindje alleen maar potjes wil en niet met jullie mee kan/wil eten. Je kunt het boek Opperdepop van de AH kopen, daar staan hele simpele lekkere gerechtjes in die ook gemaakt kunnen worden door mensen die niet zo goed kunnen koken ;)

4. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0
    Hoi meiden,

Allereerst bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben nu net 2 wkn begonnen met opvolgmelk. Vind het alleen een beetje eng om wat minder in de flessen te doen. Nu zit ik te denken en ben daar vandaag ook een beetje mee begonnen om dan rond 16:00 groente en een fles van 120+4 te gaan geven en idd wat Patroeschka ook zegt, de fles van half 12 minderen en brood gaan proberen te geven.

Ik heb het boek opperdepop gekregen als kraamcadeau maar mezelf tot vanavond nog niet echt in verdiept. Nu net heb ik toch even een boodschappenlijstje gemaakt, dus morgen even naar de supermarkt! Wie weet vindt hij het wel veel lekkerder :) .

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Volgens mij zit er een lager maximum (geloof max 800 cc op een dag) op opvolgmelk dan op de nummer 1, dat bedoelde ik met even op het pak kijken ;)

En veel plezier met koken! Laat je even weten hoe het verder verloopt met Ryan?

6. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0

Staat er idd op, 3 flessen van 210+7 of 4 van 180+6. En ik hem maar vol proppen :oops: !

Bedankt en ik laat het het wel even weten of Ryan het vers toch lekkerder vindt. Ik vind het toch eigenlijk ook best wel leuk om het zelf te maken.

Share This Page