gewone melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door butt3rfly, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Onlangs zijn we bij onze zoon van 16 maanden overgegaan flessen met gewone koemelk 's avonds, 's morgens en soms ook 's nachts. In de loop van de weken kreeg mijn zoon last van eczeem, luieruitslag en diarree. Betekent dit dat mijn zoon een vorm van koemelkallergie heeft? Hij heeft dit namelijk nooit eerder gehad, maar is gekomen sinds we die flessen met koemelk zijn gaan geven. Nu zijn we weer terug op zijn oude voeding en de klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Vandaar ook mijn twijfel, want wat ik ook raar vind, is dat hij na 9 maanden borstvoeding te hebben gehad, wel gewone kunstvoeding en pap/yoghurt e.d. kan verdragen. Of waren de hoeveelheden koemelk (2x 250cc) gewoon te groot? En het lijkt mij ook wat laat dat het dan tot uiting zou komen, of kan dat wel?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Soms kan het inderdaad te maken hebben met de hoeveelheid melk die een kindje krijgt. Vanaf 1 jaar is het voldoende om 300-400 ml aan melk- en melkproducten per dag te geven. Je zou dit eens kunnen proberen en kijken hoe het gaat.
    Je zou inderdaad niet 1 2 3 verwachten dat het koemelkallergie is wanneer je kindje vanaf 9 maanden oud al gewend is om gewone opvolgmelk te krijgen (na de borstvoeding) en nu pas met 16 maanden klachten krijgt. Dan zou je eerder al klachten verwacht hebben. Mogelijk dat de klachten een andere oorzaak hebben.
    Wanneer de hoeveelheid geen verschil uitmaakt kan je misschien ook eens met het consultatiebureau overleggen.

Groeten Angelique

Deel Deze Pagina