Ons dochtertje is bijna 14 maanden en krijgt 's avonds voor het slapen gaan nog een fles warme melk. Ze drinkt haar fles bijna helemaal op en voor haar is het ook een middel om in slaap te vallen. Het consultatiebureau is het er niet mee eens, want eigenlijk hoort ze niet meer uit een fles te drinken. Nu wil ik dit eigenlijk afbouwen, want ik ben bang dat als ik het nu niet doe haar er nooit meer afkrijg. Hoe hebben jullie dit gedaan? Liefs Tumtummetje
Hai tumtummetje, Onze dochter is inmiddels 20 mnd en krijgt gewoon voor ze gaat slapen een flesje (125 cc) warme melk (gewoon drinkt ze al wel uit een beker hoor!). Het CB heeft er nog nooit iets van gezegd (geef toe, ze hebben er ook niet om gevraagd!). Het hoort bij haar avondritueel. Even stoeien en ravotten, dan pyamaatje aan, dan lekker flesje melk, dan tandjes poetsen en dan naar bed. Ik zou hem geven zolang jullie dochter hem nog wil en anders niet. gr. wup
als je dochter het lekker vind voor dat ze naar bed gaat waarom niet, heeft het cb niks mee te maken. je bepaald het nog steeds zelf wat jij je kind wel of niet geeft. ik zou het haar lekker blijven geven, als ze het niet meer hoeft merk je het van zelf wel.
Mijn meisje krijgt ook nog warme melk voor het slapen gaan. Met een speen... Veel volwassenen drinken ook warme melk voor het slapen gaan (moet er persoonlijk niet aan denken want ik vind melk niet lekker)..
Ik zou het ook mooi blijven geven hoor. Vind het zelf ook heerlijk een beker warme melk voor het slapen gaan!
Ik geef ook nog steeds een flesje warme melk voor het slapen gaan. Zonder gaat hij echt niet slapen en is het huis te klein! Hij wordt er lekker loom van Melk uit een tuit drinkt hij ook niet, want daar hoort sap in te zitten Lekker eigen willetje!
lekker blijven geven toch.! ons mannetje is 14mnd en krigjt m ook nog steeds. als hij zelf niet meer wil dan stoppen we gewoon, hij drinkt sosm al minder
gewoon niks zeggen en als ze er om vragen zeg je gewoon dat je het niet meer doet . ik kan soms echt gek worden van het cb. ikzelf heb nog geen comentaar gehad maar vrienden van mijn hebben wel is iets te mouwen aan te horen gekergen. ook een flesje voor het slapen gaan toen was haar zoontje 16 maanden en dat was niet goed en dat mag niet etc. bij de volgende controle vroegen ze er weer om en ze zei toen o nee daar ben ik mee gestopt (was niet zo hoor) en ze heeft er geen vragen meer over gehad.
Mijn zoontje ging de laatste fles steeds minder goed drinken en op advies van CB om deze af te bouwen, ben ik de melk gaan mengen met thee. En elke avond meer thee en minder melk. Nu drinkt hij 's avonds voor het slapen gaan een beker thee. Misschien nog een tip. Maar zoals anderen ook zeggen, als je zoontje er echt nog aan gehecht is, zou ik het nog niet doen. het komt denk ik vanzelf wel.
Mijn dochter krijgt ok nog lekker een fles voor het slapen gaan. In principe krijgt ze al gewone melk, maar als ik een flesje gewone melk geef voor het naar bed gaan, dan slaapt ze niet. Dus ze krijgt nog gewoon lekker een flesje 150 cc Friso. Ze zal het nog wel nodig hebben.. Groetjes Firella
tot voor kort kreeg mijn zoontje (13 maanden) ook gewoon een avondfles, maar ineens wilde hij hem niet meer. Tot die tijd heb ik me er niet druk om gemaakt zolang hij hem dronk had hij er dus behoefte aan. die CB zeggen toch allemaal wat anders dus gewoon doen wat je zelf het fijnste vind hoor.
Mijn ervaring met Kylian is dat ze vaak zelf wel beginnen met afbouwen. Kylian begon gewoon steeds minder te drinken van zijn avondfles en op een gegeven moment zijn we over gestapt op een gewone beker drinken met een plak koek voor het slapen gaan. Soms, als hij slecht gegeten heeft, dan krijgt hij gewoon nog een papfles hoor. Groetjes Anita