Hallo, Moet mijn verhaal toch even bij jullie kwijt, want ik weet even niet meer wat ik kan doen. Donderdagavond heeft Thijmen voor het laatst echt gegeten, vanaf vrijdag spuugt hij alles uit en weigert ook alles wat we hem aanbieden... De vrijdag, zaterdag en zondag zijn er zeker niet meer dan 75 cc aan vocht binnen gehouden; hij spuugt alles met stoten uit. Donderdag waren we al bij de huisarts, omdat hij ook ontstoken ogen had en daar zeiden ze dat er nog niks aan de hand was.... Zaterdagavond bij de huisartsenpost gezeten en daar zei de dokter dat hij een bovenste-luchtweginfectie had en dat hij hiervoor antibiotica zou krijgen; iets wat hij twee weken ervoor ook al had gehad, maar nu een andere...Ik vroeg de arts toen, hoe hij dit binnen moest gaan houden, want hij spuugt alles uit...hij heeft ons toen ook domperidon-zetpillen gegeven en zo zijn we zaterdagnacht goed doorgekomen... Vandaag heeft hij 8 zoute stokjes gegeten die er in zijn gebleven en ongeveer 75 cc water, maar de rest is allemaal weer uitgespuugd... Ik ben blij dat het een flinke vent is, dus wel wat kan hebben qua afvallen, maar het zit me gewoon niet lekker dat hij zo heftig blijft spugen... Hij is tussendoor niet apatisch, maar wel heel slap en hangerig. Zijn er moeders met ervaring hiermee en eventuele tips? (ik bel sowieso morgen als het niet beter word maar weer met de huisarts) Karin
Die acht zoute stokjes zitten me gelijk al niet lekker, je onttrekt zo nog meer vocht bij hem weg....En dit duurt toch veelst te lang, morgen gelijk weer naar de huisrts en dan eis je een oplossing. Vaak schepen ze je af met : het kotm wel weer goed, maar zo lang zonder eten en drinken; dan is er toch echt iets aan de hand! Succes! Groetjes, vonneg
Tegen mij is toen gezegd dat ze per dag zeker 300ml vocht moest binnen hebben! Ik zoui zeggen bellen naar de huisartsen post want dit kan echt niet hoor! Giovanna was na 1/2 dagen niet drinken haast uitgedroogd en werd toen opgenomen.
Net weer naar boven gegaan omdat hij weer moest overgeven..er kwam weinig, maar ja hij had ook maar 20 cc gedronken voor het naar bed gaan.. Morgen ben ik de eerste die de dokter belt...bah zit er zooo mee. Karin
Jeetje Karin, wat naar! Kan me voorstellen dat je er erg mee zit. Ik vind het eerlijk gezegd ook wat verontrustend, want hij krijgt veel te weinig vocht binnen.. Laat je inderdaad niet te snel afpoeieren, geef aan dat je je erg veel zorgen maakt! Waarom bel je niet meteen de huisartsenpost, je kindje heeft al te lang niet voldoende gedronken. sterkte! en veel beterschap Amber
Ik zou al niet meer tot morgen wachten. We hebben het met Sam ook gehad, en zelfs bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Plast hij nog wel, want dat deed sam dus niet meer ze had in 2 dagen geen een vochtige luier. Ben benieuwd hoe het nu gaat?
Mijn advies; Ook meteen eventjes bellen, kijk maar uit voor uitdrogen ! En hou ook de plasluiers in de gaten idd. Beter 3x teveel als 1x telaat ! -xxx-
mss kan je eens in zijn handje knijpen als het velletje recht blijft staan zou ik dringend naar de spoeddienst gaan. is niet goed zo een kleintje zolang zonder vocht eten is niet zi erg maar drinken al niet binnen kunn houden is toch echt niet gezond.
Goedemorgen, Zijn gisteravond toch alsnog naar de huisarts gegaan; hij werd om 21.20 weer overstuur wakker en gaf toen over...hij was helemaal loom en moe natuurlijk. Om 22.00 waren we bij de huisartsenpost en toen werden we dit keer geholpen door een hele lieve vrouwelijke dokter, die zich heel goed kon voorstellen dat we ons erge zorgen maakte. Ze heeft hem helemaal nagekeken en daaruit kwam naar voren dat hij zijn ogen erg ontstoken had en een zware keelontsteking en irritatie in de bovenste luchtwegen...het spugen en de diarree kwamen volgens haar door de antibiotica...maar die heeft hij heel hard nodig om de ontstekingen weg te halen. Ze is toen in overleg gegaan met de kinderarts en hij heeft nu een stootkuur voor 3 dagen, die we maar 1 keer per dag hoeven te geven; voor de nacht..we moeten domperidon en paracetamolzetpillen blijven gebruiken en daarnaast het drinken gedoseerd blijven geven...mocht het dan niet beter gaan, dan moesten we morgen direct weer de eigen huisarts bellen.... Eenmaal thuis hebben we hem de antibiotica etc gegeven en hij heeft toen doorgeslapen tot 6.45...werd toen heel hard huilend wakker... Heeft een waterijsje gehad en een paar plukje droog brood...verder tot 9.00 ieder uur 50 cc water...dit is er tot nu toe ingebleven, maar we juichen nog niet omdat dit zaterdag ook even het geval was.... Ik ben zooooo moe, pffff...maar ja voor je mannetje doe je alles...merk dat het zo met een tweede op komst best heftig is, maar ja....ik ben heel blij dat ik er voor hem kan zijn en hoop dat hij snel aansterkt.. Het huidje bleef trouwens niet rechtop staan, van uitdroging is nog geen sprake, maar we moeten heel alert blijven... Tot zover, Karin
We zijn de dag redelijk doorgekomen...Thijmen drinkt kleine beetjes, maar eten wil hij niet...hij kokhalst dan of geeft over..avondeten etc. dus ook niet gelukt...dit is de 5e dag dat hij niet eet..pfffff....ik weet wel dat ze kunnen reageren op de antibiotica, maar hij is er zoooo ziek van....ik voel me machteloos als mama zijnde, bah.....ik hoop maar dat deze kuur wel aanslaat... Hoe lang kunnen ze eigenlijk zonder eten? Karin
Hoi Karin, Ik weet niet hoe lang ze niet zonder eten kunnen, maar vocht is iig erg belangrijk. Kan me voorstellen dat je op je tandvlees loopt, maar ooooh je ventje zal zich ellendig voelen. Ben toevallig bijna van mijn fikse keelontsteking af en man.. wat heb ik een pijn gehad. Moest zelfs kokhalzen als ik gaapte! Heb ook bijna niets kunnen eten als vla, ijsjes en alleen water gedronken. Ben er nog helemaal slap van. Pas op de 3e dag van de kuur kon ik een beetje avondeten eten en een broodje. Weet niet hoe oud je ventje is, maar misschien mag hij ook wel wat vla hebben. Dat is zacht en koud voor het keeltje. Arm ventje voel echt met hem mee. Sterkte!
Och Karin, ik heb ook met jullie te doen... moet erg moeilijk zijn voor jou om het aan te zien. Veel sterkte hoor! Hoop dat hij snel opknapt. amber
He bah, vervelend om je kleintje zo ziekjes te zien he.. mama doet ook vast geen oog dicht.. beterschap allebei.. Misschien kan je ORS oplossing geven om uitdrogen te vorkomen, en extra zouten en mineralen toe te voegen?
Nou..het volgende is gebeurd: We zijn dinsdag alsnog naar de dokter gegaan..spelen was niet leuk meer, hangerig en nog steeds een ramp met eten en drinken. De dokter heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar zijn we twee dagen geweest. Hij kreeg een maagsonde waardoor hij de ORS kreeg..wat een ramp was dat zeg.. ..hij trok hem er in zijn verdriet drie keer uit en moest hem er dus ook drie keer opnieuw weer in, bah... Tot overmaat van ramp was ik ook zo zwak dat ik die dag heel veel moest spugen, maar ik kon gelukkig 's nachts wel bij mijn mannetje blijven... Hij knapte gelukkig op en we zijn weer thuis...heerlijk! Hij eet weer goed, drinkt lekker en ook moppert hij weer lekker als iets niet lukt of gaat zoals hij wil en dat kan dan op zulke momenten heel fijn zijn! Groetjes Karin
Gelukkig dat je mannetje zich weer wat beter voelt.. Wat een ellende als zo'n kleintje zo ziek is.. Hopen dat ie zich voorlopig niet meer zo ziek gaat voelen...
Fioontje..lief dat je dat vraagt... Ik ben zelf nog erg zwak van al het spugen; heb het ook flink te pakken gekregen de dag dat hij opgenomen werd...vermoeidheid, spanningen etc...heel vervelend, maar heb er wel voor mijn mannetje kunnen zijn gelukkig..Hij is goed opgeknapt, ben zelf nog erg verslapt; 2 1/2 kg lichter en eten smaakt me nog niet super...heb met verloskundige gebeld en die zei dat hetgeen ik afgevallen was, geen kwaad kon voor de baby..gelukkig maar, want ik maakte me daar ook alweer een beetje zorgen over.... Ik doe heeel rustig aan en hoop zo snel weer de oude ik te zijn...past trouwens helemaal niet bij mij om zo te rusten en doen, maar ik moet wel anders kan ik er niet voldoende voor Thijmen zijn.. Groetjes Karin