hallo mijn schoonzusje gaf mijn zoontje van de week een theebiscuitje en dat vond hij erg lekker. IK vroeg me nou af of ze dat wel mogen hebben. groetjes
Misschien is het handig om de leeftijd van de kleine man even te melden ! Er zit natuurlijk een verschil tussen een kindje van 4-5 maanden (die ik dat dus absoluut niet zou geven) of een kindje van 10-11 maanden (die dat van mij best wel eens bij uitzondering zou mogen) !
ja hoor, hij is ruim 7 mnd dus waarom niet. neem aan dat je hem niet dood gooit met biscuitjes dusse ja hoor, mag ie best wel.
2-3 keer lijkt mij dan persoonlijk wel weer wat veel. Ik zou zeggen 2-3 keer in de week ofzo lijkt me meer dan genoeg eigenlijk. Hier krijgen ze meestal om de dag iets van een crackertje, koekje, soepstengeltje, stukje beschuit, geroosterd stukje brood !
tja als jij hem een koekje wil geven, geef je hem een lekker koekje, die kleine meid van mij is momenteel helemaal gek van die grote rose stukken kroepoek die je bij de chinees krijgt, en ik moet eerlijk zeggen denk dat zij ook wel 2-3 x per dag zo'n stukje tussendoor krijgt, dus ja of je het nou hebt over een stukje kroepoek of een biscuitje denk niet dat daar veel verschil inzit, als de kleine het goed kan eten en het lekker vindt en daarbij zijn eten en melk goed eet en drinkt zeg ik persoonlijk waarom niet.
Ik keek wel dat hij niet iedere dag een halve rol opat maar in het begin valt toch meer dan de helft op de grond of op het shirt.
hier ook hoor de hond loopt dan ook graag achter haar aan als ze een stukje kroepoek of koek heeft terwijl ze rond loopt te stappen. tis hier soms zelfs zo erg dat de kleine meid in de gaten heeft dat als ze wat eten heeft de hond achter haar aan loopt en of ze gaat rondjes rennen om de tafel of ze loopt op hem af en gaat zitten en geeft de hond haar koekje
Eva heeft gisteren voor het eerst een klein stukje biscuit op. Ik kan nu niets meer eten zonder dat zij dat ook wil . Maar ik vind het normaal gesproken niet nodig, ze is ook blij met een stuk brood, soepstengel en af en toe wat rozijntjes. Maar als het voorkomt mag ze best wel eens een koekje. Met 8 maanden mocht ze het van mij trouwens nog niet, het enige dat ze als tussendoortje kreeg toen was een rijstwafel .
dat kan ik echt niet snappen he, ik heb die kleine van mij zo vaak zo'n kinder rijstewafel gegeven, of zo'n grote toen ik vond dat ze best wel klein waren en ik bang was dat ze er in zou stikken. alle keren dat ik haar zo'n rijstewafel heb gegeven leek het wel of ze de rot m..rd stikte alles eet ze maar die dingen, tot op de dag van vandaag trouwens niet hoor, snap er echt de ballen niet van
Hier vinden ze (gewone grote mensen ) rijstwafels ook heerlijik. Die krijgen ze ook best af en toe. Nog nooit in gestikt of iets dergelijks !
ja nou die heb ik haar zo vaak gegeven omdat ik zoiets van die zijn toch groter en makkelijker vast te houden en daar breekt minder snel iets van af, maar niks hoor, welke ik haar ook geef ze krijgt elke keer van die korrels achter in haar keel en dan zie ik haar ineens zo raar staan dat ze half stikt en dat ik me kapot schrik dat ik er maar weer mee stopte. ik vindt zelf die choco dingen ontzettend lekker en geef haar daar wel eens een klein stukje van, en dat gaat wel goed, maar dat zelf afhappen nou echt niet hoor, dat is echt 3x niks, terwijl ze verder alles zelf eet, van biscuit tot soepstengel-kroepoek
Dan gewoon niet geven natuurlijk ! Half stikken is voor de kleine zelf ook niet prettig! Ik denk dat ze er langer op moet sabbelen dan word het zachter, maarja vertel dat een kleine maar eens !
Ik vind het niet nodig om nu al koekjes te geven. het zou vast geen kwaad kunnen, maar met 8 maanden hebben ze genoeg dingen te doen met fruit hapjes, flessen/ bv en groente hapjes. Als je dan perse wat wilt geven tussen door geef dan iets waar geen (toegevoegde) suiker in zit zoals een rijstwafeltje of stukje komkommer of broodkorst. Je kindje heeft zijn hele leven nog om koekjes te eten, als je hem daar nu al aan laat wennen heb je strak een kind wat geen gezond tussendoortje meer wil...
Alyna had vandeweek ineens een stuk prince koek van papa te pakken. (jep, zo een met chocolade er tussen) Ze stak het meteen in haar mondje en voor ik het wist was het weg. Ze heeft er verder geen last van gehad, maar ik ga het toch maar niet weer geven. Een biscuitje 2-3 keer per dag lijkt me wat veel van het goede...Alyna krijgt ongeveer een halve Liga/Bambixkoek per dag.
@bolbuikje, Ze krijgt ze ook niet meer, er zijn nog genoeg andere dingen die ze lekker vindt (sinds kort kroepoek ) heeft nu inderdaad nog geen zin om haar te vertellen dat ze er langer op moet sabbelen, maar ja zij is er eentje van alles wat zij in haar handen krijgt hapt ze gelijk vanaf @laika10. wat is nodig?, ze hebben helemaal geen koekje nodig dat is zo klaar als een klontje en kwaad kan het verder ook niet. Wij hebben ze eigenlijk altijd alles gegeven, en ja ook die dingen waar toegevoegde suikers inzitten omdat wij van mening zijn en dat is hier wel gebleken dat het niet nodig is om daar zoals tegenwoordig gebeurd zo overdreven op te letten. Als ik nu naar ze kijk nu de oudste van 3 inmiddels 11 en 8 zijn zijn het totaal geen snoepkonten en zijn ze beide helemaal weg van komkommer met aromat erop en augurk met worst Mijn ervaring met andere kinderen van wie ik weet dat ze zelden iets te snoepen krijgen (om het zo maar ff te zeggen) is dat die kinderen vaak genoeg later de schade in lijken te halen en er dan soms geen stop meer op zit, hoe vaak ik dat hier al niet heb meegemaakt met de kinderpartijtjes, dus nee het gaat hier zeker niet op dat als je ze vroeg al laat wennen aan koekjes oid ze later geen gezonde tussendoortjes meer willen, ik ben er van overtuigd dat het aan jouzelf als ouder is hoe je daar mee omgaat en voor ons werkt het gewoon om ze tussendoor wat lekkers te geven zodat ze dat niet als apart of weet ik veel wat zien, des te minder ze er van lijken te krijgen des te meer lijken ze er naar te verlangen zo zie ik het tenminste wel om me heen, terwijl die kinderen van mij het eigenlijk nagenoeg totaal niet boeit. Terwijl het zo voor het grijpen ligt, al die kinderen die ze mee nemen van school, pff wil jij niet weten hier, eerste wat ze altijd vragen is of ze een koekje of een snoepje mogen, waarom? Omdat ze dat thuis niet krijgen en of mogen. Nou dan doe ik het liever op mijn manier, en ben blij dat die van mij nooit bij een ander om een koekje,snoepje of wicky vragen
Lena krijgt op de dagen dat ik of wij samen met haar zijn een koekje, als wij 's ochtends koffie drinken. Gewoon zo'n mariakaakje. Dus vier keer per week ongeveer. Verder krijgt ze niet van die zooi en gelukkig is ze gek op appels, worteltjes, komkommer, olijven en brood. @ Mamatje24, snap wel wat je bedoelt. Bij ons in de buurt woonden vroeger ook van die marco-biotische kinders, als er ergens een snoepje werd uitgedeeld stonden die als eerste met die klauw in die pot. Geef haar gewoon op vaste tijden, dus tijdens de koffie een tussendoortje en verder niet. Leert ze dat ook meteen. Van 1 zo'n kaakje kan ik me nu niet echt indenken dat het 'slecht' zou zijn.
ja maar daar noem je ook weer het aller uiterste, je kinderen op macrobiotische voeding groot laten worden is in mijn ogen gewoon achterlijk en nog gevaarlijk ook. Je hoeft geen macrobioot te zijn om zo te doen zoals de kinderen die ik in mijn reactie beschreef. de kinderen die ik beschrijf krijgen wel eens iets lekkers,maar dat is dan vaak altijd in het weekend of alleen maar op verjaardagen en partijtjes, onder het mom dat het dan bijzonder voor ze blijft, ik vraag me dan altijd af, waarom moet het bijzonder zijn en blijven? waarom je kind niet gewoon meegeven dat dat nou eenmaal de dingen zijn die er in het leven zijn en ze daar op een verantwoorde manier mee om laten gaan. die van mijn vriendin krijgen enkel in het weekend iets, en dan wordt er ook een fles cola voor ze gehaald en lopen ze de hele dag door te zeuren wanneer ze nou eindelijk wat lekkers krijgen, wanneer ze nou eindelijk een bekertje cola krijgen, zijn ze hier, weten ze niet hoe snel ze moeten vragen om koek en snoep e.d. en dan is er nagenoeg niemand die zegt dat ze het niet mogen (mijn vriendin niet, haar vriend niet) maar wel als ik de tafel vol zet met lekkers (voor visite-kinderen) hun kinderen als half uitgehongerde hun gang laten gaan. dat kan ik nooit goed snappen hoor, dat zag ik vroeger al elke keer toen ik zelf nog klein was en terwijl ik opgroeide wist ik wel al dat ik nooit wilde dat mijn kinderen zo zouden worden zoals ik ze her en der op partijtjes zag en dat is ons gelukkig goed gelukt. kinderen talen er verder niet naar, ja tuurlijk pakken ze zelf af en toe wat lekkers(koekie-snoepie of chips) maar zolang het binnen de perken blijft ze hun eten goed eten zie ik er geen kwaad in. jongste van me (net 1 jr) krijgt ook af en toe wat lekkers, maar soms vergeet ik het ook wel eens, dan is er ook geen man overboord. ik zal het met haar net zo proberen te doen als met de andere kinderen en ik ga er van uit dat dat wel gaat lukken en dat we ook met haar niet bang hoeven te zijn dat ze zich straks gaat volgooien met al dat verboden goed, simpelweg omdat het niet verboden is. alles wat verboden is, is toch altijd leuker als ik een vriendje had waar ik niet mee om mocht gaan, wilde ik juist met hem om gaan, als ik ergens niet heen mocht, wilde ik er juist heen (get the picture)
Lekker ontopic zo'n opmerking over macrobiotisch eten Mariakaakje kun je geven. Zit wel veel suiker in, dus als je dat niet wil, dan zou ik het niet (vaak) geven. Alternatieven zijn al genoemd