Iemand bekend met deze regio en leuke uitjes voor kinderen? Liever geen pretparken. Bezienswaardigheden mogen ook
In Hardenberg zit de koppel, hier zijn veel dingen te zien/leren over dieren en natuur. Voor kinderen wel een aanrader omdat ze zelf dingen kunnen doen en tegelijkertijd iets leren. Maar er zijn ook genoeg campings in omgeving waar je natuurlijk kunt zwemmen, of naar een indoor speeltuin zoals Monkeytown of giga konijnenhol (in Beerze). Mochten de kinderen dol zijn op pannenkoeken zit er een pannenkoeken restaurant naast Monkey town. Ook is de Manderveense aardbei een aanrader om zelf aardbeien te plukken, maar dat is misschien alweer iets te ver uit de richting.
Ommerbissingh is erg leuk, op elke woensdag altijd een hele grote markt met evenementen. Wandelen op de Lemelerberg Outdoor Ommen, groot klimparcours
Is dat op woensdag? Toen ik nog wel eens ging was het altijd op dinsdag. Wandelen op de Lemelerberg is inderdaad een aanrader. Pitch and putt in Lemele ook, hier kun je verschillende activiteiten doen.
De normale weekmarkt is op dinsdagmorgen dacht ik. Ommer Bissingh is echt een groot evenement. Centrum zelf is dan ook afgesloten.
Wij hebben toen we daar zaten een afzaktocht met de kano gedaan. Je wordt dan met een busje weggebracht naar de kano en dan vaar je terug naar waar je auto staat. Vonden mijn kinderen echt geweldig, we konden met z'n vieren in 1 kano dus ook super gezellig. Onderweg kon je ook uitstappen en picknicken dus wij waren heel de dag lekker bezig. En veel natuur gezien die je normaal niet ziet. Er zijn meerdere aanbieders in de regio daar..
Heel gezellig stadje Ommen! Wandelen over de Sallandse heuvelrug is heerlijk. Holterberg is een prima startpunt voor routes, met natuurspeelplaats en terrasje. Recreatiepark whytmenerplas was vroeger is elk geval heel leuk (mijn eerste vakantiebaantje daar gehad ) Zwolle en Deventer zijn leuke steden voor een dagje winkelen. Met fijne terrasjes ed. Avonturenpark Hellendoorn kan je overslaan. Zeker als je al biet van de pretparken bent. Heb je fietsen mee? Dan zijn er fijne routes in overvloed (gewoon knooppunten volgen, dan kom je altijd wel goed uit.
Ik lees mee. Wij zitten ook in die regio op de camping. Dit staal al op ons lijstjes als mogelijke ideeën Hellendoorn Slagharen Drouwenzand heide oid Klimpark deurningen Erve Brooks https://zoobizar.nl/ Orchideeenhoeve /pantropica (uur rijden) Gevangenismuseum
Grappig. Ik vind Hellendoorn juist een van de leukste attractieparken met kleinere kinderen. Maar uiteraard niet als je geen pretparken wil
Ellert en Brammert openluchtmuseum. (30 min rijden vanaf Hardenberg) Bij diffelen, dagrecreatie de oldemeijer - zwemmen en wandelen
Dagje Orvelte! Zoo bizar is voor de kinderen heel leuk. En t is een superleuk dorp om door heen te wandelen. Ellert en brammert Wildlands in Emmen
Pretparken vind ik (en zeker de kinderen) ook leuk, maar door omstandigheden niet te doen. We gaan in ieder geval een dag naar Wildlands en verder ga ik alle tips van hier even bekijken