Gewonnen producten doorverkopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    deze discussie komt regelmatig hier op de plaatselijke facebook verkoop pagina voor. mensen worden compleet met de grond gelijk gemaakt als ze hun gewonnen postcode-loterijkaartjes proberen te verkopen. echt, de reakties die je daar voorbij ziet komen, daar zakt je broek van af.:$
    profiteurs dat ze ze proberen te verkopen want ze hebben ze immers ook gratis gekregen. mensen vinden dat ze ze gratis weg moeten doen of mensen blij moeten maken die het minder hebben enz.
    ik vind persoonlijk dat mensen het zelf moeten weten of ze ze verkopen. gratis zijn ze niet, je betaald er maandelijks toch een bedrag voor en je hebt het dus gewonnen.
    ik vind het anders als iemand gratis zegeltjes gaat verkopen. zoals die bestekzegels of zegels van de ah voor korting voor de efteling. er waren er hier genoeg die ze probeerden te verkopen. en als iemand daar wat van zei dan kwam het argument dat ze voor hun ook niet gratis waren omdat ze er wel boodschappen voor hebbben moeten halen;)

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Goed punt. :) Maar aan de andere kant, wanneer mensen met geldzorgen op de tv verschijnen (bijv. dubbeltje op z'n kant) doen ze veelal mee aan de loterijen. :p

Overigens is het best lastig om de loterij op te zeggen. Heb het net gedaan. Moest vier pagina's met zielige verhalen doorworstelen :$ voor ik EINDELIJK de opzegknop vond. En dan nog wordt je aangeboden dat je mee wilt blijven spelen. Pffff. Sorry, totaal off topic.;)

3. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik snap het probleem ook niet zo. Je hoeft ze niet te kopen! Waar sommige mensen zich wel niet druk om kunnen maken? Zoek een hobby, ga je bekommeren om zielige zeehondjes of het uitsterven van het vliegende blauwe blubber koninkje ofzo pffff......

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Daarbij; heb je net de postcode loterij opgezegd, winnen je buren de postcodekanjer:$
    Psychologische rotloterij vind ik het, durf m echt niet op te zeggen:x. Alle andere loterijen zijn er hier allang uit

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Om deze reden ben ik naar het buitenland verhuisd. Ben eindelijk Postcode loterij vrij... :D

On topic: ik zie niet in waarom iemand die kaarten niet zou verkopen. Ik vermoed dat het voornamelijk armoedzaaiers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten die hier de meeste stampij over maken...

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hmm, mss toch maar overwegen om je buurvrouw te worden:D Zònder lot:p

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Idd. Pure jaloezie

8. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Gezellig... :D

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Degene die het koopt bepaalt of hij/zij het waard vindt omdat voor (gewonnen) kaartjes wil betalen. Lijkt mij dat diegene dat prima zelf kan beslissen dus waarom bemoeien die anderen zich mee...mssn heeft die mevrouw niks met de Efteling maar kan ze het geld wel heel goed gebruiken voor de wekelijkse boodschapjes...

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als je het zelf niet van plan bent te gebruiken waarom niet..
    zie het probleem er niet van in hoor.
    als ik iets zou winnen waar ik niks aan heb zou ik het ook verkopen.

11. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik heb een keer gewonnen concertkaartjes verkocht via mp. Niet voor de hoofdprijs want ik had ze gewonnen. Zag ik ze de volgende dag voor t dubbele weer op mp staan. En ik weet dat t 'mijn' kaarten waren want ze waren opgehaald door iemand uit de buurt en ik herkende de naam.... toen voelde ik me wel een beetje bedonderd, ondanks dat ik zelf akkoord was gegaan met de prijs en in principe tevreden was. Maar ik hoopte er iemand blij mee te maken, met het concert en niet met het geld....

12. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ligt er een beetje aan hoe je het gewonnen hebt en naar wie het door gaat.
    Maar als ik kaarten voor de efteling zou hebben, en vrienden/familie zouden ze ook niet kunnen gebruiken, zou ik ze absoluut te koop zetten. Hoef wildvreemden dan toch echt niet gratis te sponsoren en ze zijn dan altijd nog een stuk goedkoper uit dan als ze aan de kassa kaarten moeten halen.

13. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Wat zuur zeg. Doorverkopen van gewonnen loten vind ik heel normaal en zou ik zelf ook doen, als ik of iemand in mijn directe omgeving er geen gebruik van zou maken.
    Kaartjes opkopen en duurder verkopen vind ik echt schandalig.

Mijn schoonzusje kreeg eens babykleertjes van ons voor nop. Zegt ze met een stalen gezicht, ach wat ik niet kan gebruiken zet ik wel te koop op marktplaats. :x
    Toen was ik wel goed pissig. Heb zo alles weer meegenomen.

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Dat kan wel vind ik, alleen wat hierboven staat van de concertkaartjes, en de baby kleertjes, dat is erg krom ja.

15. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    #55 Bailey07, 2 feb 2016
    Laatst bewerkt: 2 feb 2016
    Gekregen dingen als zegels idd vind ik not done, die geef ik altijd gewoon kosteloos door. Bedoel boodschappen doe ik toch wel ;). Maar gewonnen items waar ik zelf ook aan heb betaald op welke manier dan ook, tja.

Wij hebben recent een keukencheque gewonnen van een flink bedrag en zitten daarmee wel te dubben. Onze keuken is aan vernieuwing toe, niet aan vervanging (dus enkel de deurtjes zou meer dan voldoende zijn, daar het onze smaak niet is maargoed hij zat er nu eenmaal in bij dit huis). Echter doet het bedrijf van de cheque niet aan renovaties, enkel aan hele nieuwe plaatsing. Weggeven van deze cheque is toch eigenlijk wel iets te waardevol... En we kunnen niet veel bijleggen voor een nieuwe keuken zeg maar.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Dat heb ik ook. Van die eftelingkaarten snap ik nog wel maar zegels, mini's, spaaracties etc doorverkopen vind ik echt not done

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik vind dat iedereen dat helemaal zelf moet weten.
    Ik persoonlijk zou ze wel gratis weggeven aan bijv mensen die het niet zo breed hebben. maar dat is omdat ik echt gelukkig kan worden van andere mensen blij maken.

18. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

Misschien een domme vraag, maar hoe weet je tegenwoordig of iemand het niet zo breed heeft?

Hoe vaak je het tegenwoordig niet voorbij ziet komen dat iemand zichzelf als 'zielig' voordoet en vervolgens de mikmak voor het dubbele terug op het internet zet. Op die verkoophoeken lees je niet anders in ieder geval.
    Mensen die zakken vol kleding krijgen en vervolgens alles verkopen.

Laatst zette ik nog een kinderwagen op marktplaats. Nou het ene zielige verhaal na de ander kwam binnen. Het was voor een arme vriendin/ kennis/ familielid etc. Ik geloof daar dan niet zo in...

Deel Deze Pagina