Vragen om vacature?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damali, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vacature opvragen ja of nee.

1. Ja, opvragen

2. Nee, zien hoe het gesprek loopt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor een financiële functie. Nu heb ik alles afgezocht naar de vacature maar kan hem niet meer vinden. Ik wil me uiteraard voorbereiden op het gesprek. Ik weet uiteraard wel waar ik op gesolliciteerd heb, maar niet elk detail. Nu zei iemand, dan vraag je de vacature op bij het bedrijf, maar ik vind dit eigenlijk dom en stom om te vragen. Dadelijk denken ze van, nou die heeft zijn zaakjes niet op orde.

Nu mijn vraag aan jullie:
    Zouden jullie de vacature opvragen of niet en gewoon zien waar het gesprek heen gaat, gewoon goed in het bedrijf verdiepen etc.?

2. KimK

KimK Niet meer actief

Hmm. Ik zou het heel raar vinden als je de vacature gaat opvragen. Je hebt er gesolliciteerd maar je weet nu al niet meer waarop? Dat zou ik denken als recruiter.

Zeker in het bedrijf verdiepen, daar heb je altijd iets aan!

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Idd zoals al gezegd. Niet opvragen, maar wel verdiepen in het bedrijf.

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Misschien kun je het functieprofiel opvragen? Mij boden ze dat een keer aan tijdens een sollicitatie. Dan krijg je een duidelijker beeld van de werkzaamheden, maar komt het niet over alsof je de vacaturetekst kwijt bent.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wat leuk dat je op gesprek mag komen. Heeft de vacature online gestaan? Ik wil wel even helpen zoeken. Ben hier wel redelijk goed in. Je mag een pb sturen. (Kan niks beloven uiteraard)

Verder kan je het beste goed in het bedrijf verdiepen en je eigen sollicitatiebrief goed doorlezen. Schrijf de punten op die je nog weet uit de vacature.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou dat ook niet doen, gewoon gaan.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee dat lijkt mij ook geen handige zet. Ik zou het ter plekke improviseren wanneer ze bepaalde dingen vragen. Ik heb een wanhopige periode (tien jaar geleden) ongeveer elk bedrijf in een straal van 20 kilometer een sollicitatiebrief gestuurd; af en toe moest ik op de voorgevel kijken van 'waar ben ik nou weer beland', maar dat kwam altijd goed. Niks zeggen en je allerleukste glimlach opzetten.

8. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Bedankt dames. Ik ga het niet opvragen, ik weet wel dat op een ding na ik alle werkzaamheden beheerste. Dus komt vast goed. Nu niet meer aan denken, haha. (Makkelijker gezegd dan gedaan!)

9. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Bedankt voor je aanbod. Maar ik heb zelf ook al uren gegoogeld haha. Ik laat het gewoon op me afkomen.

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nou ik kreeg een mail dat ik uitgenodigd ben voor een gesprek. En ik heb helemaal niet gesolliciteerd. Dus ik weet ook niet op wat voor functie ja kok maar ja zelfstandig, basis echt geen idee. Hoeveel uur enz.
    Dat is pas vreemd haha

Deel Deze Pagina