groentesoep

Discussie in 'De lounge' gestart door Pompeltje, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden,

ik ben geen kookkoningin :) dus heb niet veel verstand van koken.

Nu wil ik dus groentesoep klaarmaken vanavond ;)
    heb gekocht:

-Soepgroente
    -Gehakt
    - zo pakje met vermecelli voor de groentesoep
    - bouillionblokjes

Nu zegt me vriend dus dat ik gewoon alles in de pan moet gooien en het dan 2 uur zacht moet laten koken.
    Maar dat lijkt mij sterk:)

Kortom wie kan mij vertellen hoe ik het moet maken.
    Oh en dat gehakt moet ik daar gewoon zo kaal ballen van draaien? Of moet ik het eerst nog mengen met wat anders?

Bedankt alvast :)

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier is hoe ik het maak:

Ik koop zo'n pot van Maggi: basis voor groentesoep (dit is de bouillon)

Het gehakt doe ik iets op smaak brengen met peper en zout. Daar draai ik zelf balletjes van.

Als de bouillon kookt doe je de gehaktballetjes, soepgroenten en vermicelli (1 nestje is voldoende, wel iets in stukjes breken) en laat het met de deksel op de pan heel zacht doorkoken. Ik laat het meestal wel ruim een uur staan zo, onder af en toe roeren.

Mocht je soep te flauw zijn, kun je het op smaak brengen met wat Maggi smaakversterker.

Succes! :D;)

3. Rika32

Rika32 Lid

17 jul 2009
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik maak altijd op deze manier groentesoep.

Benodigheden;

pakje groentesoep
    gehakt
    bouillonblokjes
    soepgroente
    vermicelli

Ik zet eerst de soepgroente op te koken met bouillonblokjes 2 stuks. Als dat opstaat ga ik gehakt kruiden en balletjes draaien. Die voeg ik er bij als de soepgroente kookt. Ik doe er meestal ook nog een ui bij. Dit geheel laat ik meestal nog een half uur op middelvuur koken. Dan doe ik er vermicelli en pakje groentesoep er door en laat het nog even 20 minuten zachtjes door koken. Af en toe wel roeren. Hier smullen ze altijd van de soep. Eet smakelijk

Groetjes Rika

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Bijna goed ;) Alleen die groenten moet je geen twee uur laten koken. Blehg... haha...

Ik zet altijd eerst de bouillonblokjes en het water op. De gehakt meng ik altijd met wat zout, peper en nootmuskaat en dan balletjes maken. Ik bak ze meestal ook even in een koekenpan voor, maar dat is geen must.

Bij Grove soepgroenten, doe ik altijd tien minuutjes van te voren de groenten er nog bij en bij die hele fijne soepgroenten is vijf minuten prima. De vermicelli staat wel op het pak. Dat is iets wat ik zelf nooit gebruik. Ik doe meestal ook nog wat tomatenpuree erdoor, zo krijg je een lichte tomaten-groentensoep en in plaats van vermicelli gebruik ik dan gebroken stukjes spaghetti of ik gooi er van die gekrulde pasta in, of van die strikjes pasta. Vermicelli vind ik net iets te melig op de een of andere manier.

Succes!

5. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super berdankt :)

heb net even op het pak gekeken, en vermecellie moet blijkbaar 8 minuten koken en de soepgroente 5 staat er inderdaad op.

Dus als ik water op zet met boulionblokje en dat laten koken.
    Dan tussendoor gehakt kruiden en daar kleine balletjes van draaien (even kijken of we een ui in huis hebben anders gaat dat er idd ook door)

En dan als het water kookt alles erbij gooien? en dan ong 10 minutens max laten koken? KOmt het dan goed? en is het gehakt dan gaar?

Of is het handiger de gehakt ballen en het water met bouliion langer te laten koken? (half uur las ik hierboven toch) en dan op het laatste pas de vermecellie en groente erbij te doen?

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik zou als het water aan de kook is de ballen er bij doen. Dan de vermicelli en op het laatste pas de soepgroenten. Ik gooi ze er altijd net van te voren er bij. Ik houd van groenten met een bite, maar dat is persoonlijk.

Succes en eet smakelijk!

7. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    mijn foefje bij de gehaktballetjes is als ze gaan drijven dus naar boven komen zijn ze gaar :D en tot nu toe altijd nog zo geweest!!!

8. Jel

Jel Niet meer actief

Lekker...

ik ga strakjes ook een pan met soep maken. Ik breng het water aan de kook en ondertussen als het water opstaat rol ik de ballen en gooi ze erbij. Uiteindelijk als alles erbij zit, duurt alles in totaal maar een half uur bij mij...

Alvast eet smakelijk.

9. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt meiden :) de soep staat op over ong 5 minuten gaan we lekker eten (hoop ik )

nogmaals bedankt!

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ons soepje was weer prima :D Inclusief gare gehaktballetjes.. haha.

11. Jel

Jel Niet meer actief

Eet smakelijk!

Ons soeppie staat ook te pruttelen en is bijna klaar. De stokbrood moet ik nog snijden zo. :D

12. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden het heeft heerlijk gesmaakt :) Kids niet horen klagen en me vriend ook niet. Lekker stokbroodje erbij en klaar was ik :)

Kortom kan het vaker maken ;) wist niet dat het zo simpel was om verse soep te maken. De blikken soep zijn vanaf nu verleden tijd hier.

13. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Nog makkelijker,

flinke pan water met 4 boullion blokjes aan de kook brengen, laag vuur zetten dan kant en klare koel verse rundgehaktballetjes van bv de ah erbij doen, als deze boven komen drijven een zakje ( droge) mix voor groente soep erbij roeren en dan 400 gr soepgroente erbij . vermicelli zit al in die mix.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    -pan water
    -honig groentesoep kruiden(zo'n pakje)
    -vermicelli
    -balletjes gehakt (even wat peper en zout doorheen voor de smaak)
    -soepgroente

*pan water opzetten, meteen kruiden erdoorheen mengen
    *aan de kook brengen
    *soepgroente erin met de balletjes
    *aan de kook brengen en dan op zacht vuur.
    *na 15/30min van t vuur af en dan vermicelli erin en 15min later kan je eten

Deel Deze Pagina