kindsdeel veilig laten stellen

Discussie in 'De lounge' gestart door muisje14, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik heb even een vraag aan jullie, misschien dat iemand dit weet.

Het zit zo:

Mijn moeder is 6 jaar geleden overleden, zij heeft een testament. Heirin staat dat als mijn vader opnieuw gaat samen wonen, trouwen of als hij in een verzorgingstehuis terecht komt, dan moet hij mijn kindsdeel (het deel van mijn moeder uit) veilig stellen.
    HIj heeft nu zijn huis te koop staan en hij woont nu al praktisch samen met zijn nieuwe vriendin (alleen niet officieel).
    Maar hij heeft al laten weten dat als straks het huis verkocht is hij zijn postadres bij mijn tante (zijn zus) laat zetten terwijl hij wel ergens anders woont.
    Ik weet zeker dat hij dit doet om mij te stangen (de vehoudingen liggen niet zo lekker zeg maar)
    Maar goed hierdoor krijg ik niet waarop ik recht heb (althans het veilig stellen ervan) Ik bedoel mijn moeder heeft altijd super goed gespaard.

Nu is de situatie ook zo dat mijn vader de volmacht van de bankrekening van mijn oma (moeder van mijn moeder) had, die heeft hij leeggeplunderd....en waaraan????? maar nu is het zo dat oma afgelopen donderdag is overleden. 81 jaar dus een redelijke leeftijd, maar nu heeft oma schulden door toedoen van mijn vader. Oma heeft haar beide kinderen overleefd en nu zijn we met 3 kleinkinderen de eerste erfgenamen en kunnen de erfenis dus verwerpen a 114 euro...... je snapt dus dat ik echt super kwaad ben op mijn vader.....

Maar mijn eigenlijke vraag is.... kan ik er wat tegen doen dat mijn vader zijn postadres ergens anders heeft en hij dus officieel niet samenwoont, maar het wel doet?

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wat een vervelende situatie zeg. Ik kan je helaas niets zinnigs zeggen. Ik snap gewoon niet dat vaders zo met hun kinderen om kunnen gaan. Heel veel succes met je verdere stappen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

volgens mij kun jij je kindsdeel sowieso opeisen ongeacht of hij samen woont

daarnaast zou ik hem laten weten dat hij 2 keuzes heeft of hij gaat eerlijk zijn en op papier ook samen wonen of je geeft hem aan bij de gemeente.dat hij ingeschreven staat op een adres waar hij niet woont

4. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    telefoontje naar de notaris?

5. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik zou het volgende doen
    - informeren bij de gemeente of iemand een postadres mag opgeven als iemand daadwerkelijk ergens anders woont.
    - naar een advocaat toe gaan met het testement, die kan je vast helpen welke stappen je kunt ondernemen.

Het lijkt me alleen lastig te bewijzen dat je vader bij zijn nieuwe vriendin woont.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zo hè dat een ongelofelijke oetlul (zacht uitgedrukt)

Gewoon aangeven bij de gemeente die hap
    Ook schandalig dat tante mee wil werken aan die praktijken, wat een vent :$

Deel Deze Pagina