gewoon badje of tummytub

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maidin, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maidin

    Maidin VIP lid

    24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Hello peeps,

    vraagje: wat vinden jullie handiger: gewoon badje of tummytub?

    wat zijn de voordelen en nadelen van beide???
     
  2. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik vond het bad makelijker, vooral met erin en uit halen...
     
  3. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb een shantala met standaard. Maar ik werk op mijn werk ook vaak met de tummy of shantala. Maar het is heel verschillend wat mensen fijn vinden. Mijn dochtertje vond het heerlijk in de shantala. Ze heeft er tot 11 maanden ingezeten. En nog een voordeel je hoeft niet zoveel met water te tillen.
    Succes met je keuze.
     
  4. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier ook een fan van de tummy. Heb een wat grotere.
    Het enige nadeel vond ik dat je de haartjes niet zo makkelijk kunt uitspoelen als je ze gewassen hebt.

    Hier zaten de kids er ook nog in met een maand of 10. Klein laagje water, kindje erin en spetteren maar. Bleef goed zitten toen en vonden het heerlijk.

    Badje vonden ze hier alledrie niks in het begin. Veel te groot.
     
  5. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier is voor moeder en dochter de tummytub helaas geen succes gebleken. Ja, om het gewone badje mee te vullen, haha! Gelukkig had ik m geleend. Maar ik kan haar niet lekker wassen in de tummytub, kan niet overal bij. Ook omdat zij er niet rustig van werd ofzo maar ik kan haar billen bijvoorbeeld niet wassen als ze erop zit.

    In het badje geeft ze zich helemaal over, kan ze lekker rekken en strekken en mama of papa aankijken, vindt ze heerlijk!

    Voordeel van de tummytub vind ik wel dat je maar weinig water nodig hebt en het dus niet zo zwaar voor je rug is.
     
  6. linnepinnie

    linnepinnie Actief lid

    5 feb 2007
    252
    1
    0
    Wij hebben beide. Ik wisselde het altijd af. De ene keer tummytub, vond ze heerlijk en dan viel ze vaak in slaap! De andere keer het badje, want dan kon ik haar goed wassen en bekijken. Ze vond de tummytub in het begin het lekkerst, later het badje.

    Nu gaak het gewoon weer zo proberen. Als je al een badje met stander hebt van bebe jou, dan is het misschien handig om te weten dat de tummytub van de hema gewoon op het onderstel van bebe jou past. Spul van de hema is volgens mij zelfs eigenlijk bebe jou, maar dan goedkoper!
     
  7. mirjam 28

    mirjam 28 Actief lid

    12 okt 2008
    181
    0
    0
    wij hebben ook beide, gebruik momenteel meestal het badje kun je inderdaad overal gemakkelijk bij, tummy vonden wij in het begin eng omdat onze luuk erg klein was bij de geboorte. Nu een keertje per week in de tummy.
     
  8. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier nog een grote fan van de tommy tub. Wij zijn er zeer tevreden over, het is gemakkelijk in gebruik + het feit dat je niet veel water nodig hebt en dat het water niet zo vlug afkoelt.
     
  9. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Ik gebruik ook allebei afwisselend. Tummy doe ik altijd even snel op het kamertje, voor als hij wat huilerig is en daarna valt hij altijd heerlijk in slaap. Wel wat lastiger met haren wassen idd zoals anderen al zeggen.
    Badje zet ik in de douchecabine, gewoon vullen met de douchekop en thermostaatkraan (meteen goede temperatuur) en ik kan hem zo leeg laten lopen, zo hoef ik dus niet met emmers water te sjouwen. Maar het is wel wat meer voorbereiding om aankleedkussen en alle benodigdheden klaar te zetten in de badkamer. Als hij wat groter is zal ik hem wel met een badcape meenemen naar zijn kamertje, maar dat is nu zo temperatuursverschil, want onze badkamer is lekker verwarmd.
    Vanaf week 1 nemen we onze zoon ook al vaak mee onder de douche, dat vindt hij echt het allerlekkerste. Eerst op het aankleedkussen even wassen en daarna lekker tegen papa of mama aanhangen en afspoelen onder de douche. Maar dan moet je wel weer even met zijn tweeen zijn...

    Keuze genoeg dus!
     
  10. Inkiewinkie

    Inkiewinkie Actief lid

    5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Wij hebben alleen een babybadje, maar toen meneer een keer een ongelukje (poep van z'n oksels tot zijn tenen) had gehad en ik het vullen van het badje te lang vond duren ontdekten we dat een emmer ook heel erg goed werkt. We hadden er een om het badje mee te vullen, dus waar geen schoonmaakmiddelen in hadden gezeten. Een emmer/tummytub scheelt hoop water dus is sneller klaargezet en ook nog eens beter voor het milieu. Meneer vindt het allebei trouwens zalig. Ik vind het alleen wel lastig haren wassen in de emmer.. dat gaat dan weer makkelijker in het badje.
     
  11. wendyw80

    wendyw80 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Onze kleine meid gaat of met papa/mama onder de douche/in bad.
    Dat is het handigste als je met tweeen bent.
    En ben ik alleen thuis dan gaat ze in de tummytub,die zet ik gewoon in het grote bad.
    Het is wel een aanslag voor je rug maar ik vind dit makkelijk met het uitspoelen van haar haartjes.
    Want de douchekop leg ik binnen 1 handbereik zodat ik goed haar
    haartjes uit kan spoelen.
    Na het wassen wikkel ik ze dan in een grote badhanddoek en loop ik snel naar haar kamertje waar alles dan al klaarligt om aan te kleden.
    Dit werkt voor ons het prettigst.
     
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik had een tummy, een shantala emmer en een bad. (de 2 emmers gekregen)

    Ik vond de shantala fijner dan de tummy, iets relaxter voor je armen, net wat meer ruimte.

    Verder voordelen van de shantala tub:
    Makkelijk te vullen, hoeft maar weinig water in
    ideaal als je alleen bent
    kindje zit vrij geborgen
    prettigere houding voor mezelf met vasthouden

    nadeel: ik vond het wat eng toen m'n kindje het hoofd nog niet zo stevig rechtop kon houden
    echt spelen is er niet bij

    Ik zou zelf kiezen voor een bad en aan shantala ofzo erbij via marktplaats ofzo. Het verschilt nogal per kindje of ze het fijn vinden of niet.

    Iemand schreef trouwens dat wassen niet lukte bij de tub: Wassen deden wij altijd snel op het aankleedkussen en dan hupsakee in de tub.
    En om de haartjes uit te spoelen is een gietertje wel handig.
     
  13. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij de eerste had ik nog geen tummy tub gekocht, mocht m lenen van de kraamhulp. Thijmen is er 2x in geweest en beide keren begon ie te poepen zodra hij het water raakte, in het gewone badje deed hij dit niet... voor ons was dus de keus snel gemaakt en hebben m dus alleen gebadderd in een gewoon badje en de tummy tub niet aangeschaft. Nu voor de tweede ga ik dat ook niet doen. Het ging erg goed in het gewone badje, ik vond het ook iets makkelijker met vasthouden (maar daarvoor heb ik mssn de tummy tub te kort gebruikt, om daar echt handigheid in te krijgen)
     
  14. futuremama

    futuremama Fanatiek lid

    10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Hey,

    Ik vind het beide heel makkelijk, Mila vond het in het begin zo lekker om in de tub te zitten en nu zit ze graag in bad! Het is maar net wat je kindje en jezelf fijner vind.
    Succes met kiezen!

    Groetjes
     
  15. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik heb een badje met standaard van bebe jou. Die hebben we alleen maar gebruikt in de kraamtijd en kort daarna. Het geheel is namelijk net iets te hoog voor mij. Ik sta er niet gemakkelijk bij. Toen is Tim vaak onder de douche geweest met papa, en heb ik hem ook gewassen in een gewone emmer.
    Nu heb ik bij Hema een soort van wasmand uit soepel plastic met 2 handvatten gekocht voor €6 en die zet ik op de grond in zijn kamertje op een handdoek, met de badcape open ernaast. het is echt wel leuk en je hebt bijv. ook plaats om een eendje te laten dobberen of zo of Tim die met zijn handjes op het water slaat. Haartjes wassen gaat ook prima: haar natmaken met washandje, shampoo erop doen, haartjes wassen en dan met een nat washandje weer uitspoelen. Om de billen te wassen, laat ik hem een beetje onderuit glijden zodat ik bij zijn kontje kant. Ik heb er een anti-slip matje inliggen omdat hij steeds weggleed.
    Zijn "badje" kan ik later nog gebruiken als echte wasmand of in de living zetten met speelgoed erin. Ik denk wel dat wanneer Tim eenmaal zelfstandig kan gaan zitten, wij het bebejou badje in de douchecabine gaan zetten met een laagje water erin.
     
  16. deda

    deda Lid

    12 okt 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is drie maand en heeft alleen nog maar in de tummy tub gezeten of bij papa onder de douche. Onze eerste zoon huilde keihard in het badje, hij sloeg steeds met z'n handjes tegen de wanden aan en hij vond het echt niet fijn.
     
  17. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wordt het denk ik badje, tummy tub en gezellig samen douchen en dan gewoon een beetje afgewisseld.
     
  18. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik had ook Zowel de tummytub als het badje. Tummytub veel gebruikt later ging ze mee met papa onder de douche. Ik droogde haar daarna af en kleede haar dan aan. Badje hebben we nu in gebruik als wasmand, heeft ie toch nog een functie! Want als badje hebben we hem nooit gebruikt.
     
  19. Carolyn

    Carolyn Actief lid

    2 jun 2008
    317
    0
    0
    De eerste 8 maanden hebben we meer de tummy tub gebruikt omdat de kleine er lekker rustig en ontspannen in zat. Badje van bebejou met standaard hebben we eerst ook geprobeerd met zo een badzitje erin, wat een ramp (klemt bij de balletjes en kind krijste erin omdat hij zich naar het schijnt niet veilig voelde, althans zo leek het). Sinds 8 maande het badje (en zonder inzet, wat een rotding) en dat is nog steeds de grote favoriet. Als de volgende is gearriveerd houden we denk ik hetzelfde scenario aan.

    Af en toe lekker met een badzitje in de badkuip wil ook wel lukken, dat vinden ze ook heerlijk, maar daar is ie nu ook een dreumes voor :) Succes met het kiezen.
     
  20. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Bad en tummy ....

    En ze worden alle 2 nog gebruikt .. :D ... Onze dochter vind de tummy echt nog steeds heerlijk !!! En gaat er dan ook nog zeker 1 keer in de week in ...
     

Deel Deze Pagina