gewoon badje of tummytub

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maidin, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben ook beide. Onze kleine vindt de Tummy Tub nog steeds te gek. Zit ze gewoon en is lekker aan het spelen. :)

2. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    TummyTub. Ik had wel een badje, maar werkelijk maar 1 keer gebruikt, kreeg er alleen maar rugpijn van. Toen ze te groot werd voor de Tummy ging ze altijd mee onder de douche of in grote bad.

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wij hebben een gewoon badje, maar de meiden gilden alles bij elkaar. Toen hebben we ze in een gewone curver emmer gedaan en dat vonden ze heerlijk! Toch dat beschermende gevoel denk ik!
    Maar ze passen nu niet meer, dus nu toch gewoon badje of de douche

4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hadden een alleen een badje.De kraamhulp had zelf een tummytub en die had ze meegenomen.Hij vond er niks aan en zat liever in het badje.Ik denk dat het per kindje verschillend is en dat je het gewoon moet proberen.

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb alleen badje gekocht. weet uit ervaring dat (luier)emmer ook prima dienst kan doen als tummytub.

6. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    wij gebruiken alleen het badje.
    beau vindt het heerlijk om languit in bad te liggen, is dan helemaal relaxed.
    begint nu ook met armen en benen te bewegen en mama nat spatten is het leukst wat er is :D.
    tummy tub hebben we wel gekregen maar nooit gebruikt
    ja als wasmand voor beau

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb nooit een tummytub gekocht ik vond dat ding rete eng...waarom weet ik niet ik vond het fijner in een badje

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    De tummytub is leuk voor de 1e dagen. Maar daarna toch gewoon het badje gaan gebruiken. Die staat bij ons in de douche. Dus vol laten lopen en legen kan gewoon door badje op standaard te laten staan en de slang in de douchecabine te hangen. Ideaal! Wordt nu wel wat krap met een bewegelijke beeb van 10 maanden.

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hey,

Wij hebben alleen een badje gebruikt. Ik heb de tummy nooit gemist. De luieremmer kan evt ook wel dienst doen als tummy tub. Onder de douche doen we liever niet, want de temperatuur is niet zo makkelijk in te stellen bij deze douche.

Liefs,
    Wup

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier een badje en een Tummy, maar tot nu toe heeft onze zoon alleen nog maar in de Tummy gezeten. Hij vindt het heerlijk. Hij kan nog niet zelf zitten maar wel in de Tummy en is tot zijn nekje lekker warm onderwater.

Het badje vinden wij maar onhandig, maar misschien als hij in de toekomst wat groter wordt, dat we het badje wel gaan gebruiken.

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik vond het bad (met zo'n inzet waar je baby in ligt) ideaal. De tummt werkt hier al snel niet meer omdat Milan alleen maar wilde staan!!!

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Eerste voorkeur was hier de tummy tub. Daarr ontspande ze meer in en werd er lekker rustig van.
    Badje werd pas leuk toen ze wat zelfstandig kon blijven zitten en dus lekker kon gaan spetteren en spelen.
    (heb overigens elke keer weer ruzie als ik haar eruit moet halen nu....ze vind het TE leuk! :D)

13. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    wow wat een reactie... bedankt allemaal!

14. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wij hebben nooit een tummytub aangeschaft, Sem vindt het heerlijk in zijn badje dus de tummytub hier niet gemist :D

15. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hellow,

We hebben hier beide staan...en ze hebben beide hun voor en nadelen.
    Wij hebben een grooot aanrecht en de tummy kan ik dus ideaal in de gootsteen zetten....een stuk lekkerde voor je rug! Plus er hoeft minder water in....snel vol...snel leeg hihi.
    En hij vind het heeerlijk.

Maaar met de tummy was ik de kleine al op het aankleedkussen....dat vind ik namelijk niet zo handig in de tummy.

En in het badje vind ik haren wassen makkelijk!!Plus kan je de kleine ook daar in wassen........maar...ben 1.68.....maar vind het een hel voor je rug!

16. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Ik was mijn kleintje altijd op het aankleedkussen voordat hij in bad gaat. In het begin hebben we de tummytub gebruikt nu gebruiken we het badje.
    Tummy tub was lekker compact en tot aan het nekje constant onder water. Ons kleintje vond het heerlijk. Alleen eruit halen was niet altijd makkelijk.
    Nu vindt hij het bewegen in bad juist erg interessant :)

Deel Deze Pagina