Oké, echt hulp nodig!!

Discussie in 'Babynamen' gestart door anna6, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie het mooiste?

1. Mayke

2. Maike

3. Meike

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Wat super leuk dat we een meisje krijgen, maar ja nu nog een naam!
    (en dat valt dus niet mee)
    We zijn uitgekomen bij de naam Mayke, in welke vorm dan ook.
    In eerste instantie was ik meer voor Meike, maar volgens manlief kan hij dat niet uitspreken, laat staan dat hij anderen kan vertellen hoe je het uitspreekt en dit zal wel eens nodig zijn...(nadeel;))
    Eventueel vinden we Mayke of Maike ook heel leuk. Wat vinden jullie het leukste en wat vinden jullie van de naam?

2. Elies25

Elies25 Niet meer actief

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik vind het niet echt een mooie naam (sorry!) maar mijn voorkeur zou toch Meike zijn, alleen is het dan wel vervelend dat je man het niet kan uitspreken.
    Van Mayke en Maike vind ik Mayke mooier.

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Meike vind ik het mooist. Is "gewoon" Maaike geen optie? Dan is er ook geen probleem met uitspreken.

Maarre.. hoezo kan hij Meike niet uitspreken? Dat spreek je toch hetzelfde uit als Maike en Mayke? Of zie ik dat verkeerd?

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik vind Meike het leukst...niet heel verassend gezien mijn nickname :D

6. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Eh.. is dat zo???:( Ik heb zelf eigenlijk bedacht dat Meike echt met de ei gezegd word in plaats van ai, maar misschien heb je wel gelijk! Zijn er meer mensen die dit weten??

Maaike vind ik zelf niet zo mooi, vrij traditioneel. Daarom is Mayke of Maike wat hipper qua schrijf wijze. Daarbij komt dat naar mijn idee Maaike een langere aaaaiii heeft dan Maike met één A. (snap je 'm nog??;))

7. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    ik vind Mayke leuk.
    Meike spreek ik idd meer uit als m-ei-ke en niet als m-ai-ke.

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik vind Meike en Mayke ook totaal verschillend qua uitspraak hoor. Zou niet weten waarom mensen Meike als Maike zouden uitspreken. Maar ik denk wel dat het verwarring zal oproepen (zoals je al merkt)

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Tja, daarom heet mijn oudste dus "gewoon" Maaike!!! Niks moeilijk uit spreken, je hoort het maar weinig en ik vind 'm niet ouderwets....hihi

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou Maaike uitspreken als maai-ke maar in de snelheid wordt dat al vaak Mai-ke. Mayke spreek ik uit als mai-ke en Maike ook als mai-ke. Meike zou ik uitspreken als mei-ke, dus met een iets kortere klank maar niet heel anders dan Maaike.

Misschien omdat ik een Mayke ken, wiens naam je gewoon uitspreekt als Maaike.

Snap je me nog? Misschien breng ik wel verwarring en ben ik de enige die het zo uitspreekt hoor..

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.202
    8.914
    113
    Meike (Vind jij ook dat je man dat niet uit kan spreken? Hoe noemt hij de maand 'mei'...?)

En anders Mayke. Bij Maike denk ik dat er misschien vaak gedacht wordt dat het een typfoutje is en er een a ontbreekt...

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Meike. Mayke vind ik niks omdat er een Y inzit, en Maike klinkt alsof het Maaike moet zijn en je een letter vergeten bent.
    Maaike vind ik trouwens een prima optie, helemaal niet ouderwets en je zult de naam zou veel minder vaak fout geschreven zien.

13. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meike is inderdaad het mooist. Maar als je man het moeilijk vindt uit te spreken, lijkt het me niet zo handig (of je moet dagelijks even oefenen!)

Dan zou ik gaan voor Maaike.
    Maike vind ik onaf. Mayke of Maayke vind ik 'even anders spellen dan is het iets meer bijzonder'.

14. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Whaha, ja ik ben het eerlijk gezegd wel met hem eens,:D hij zegt echt ai in plaats van ei. Gelukkig dat er meerdere zijn die Meike wel echt met de ei zeggen. Haha hoe noemt hij de maand mei, ja dat kan 'ie hoor! Knap hé?!;) 't is denk ik ook wel een kwestie van wennen, vind zelf eerlijk gezegd Meike wel leuk maar je zult wel regelmatig mensen moeten corrigeren en moeten uitleggen hoe je 't schrijft..

Wat jij ook al zegt ben ik het wel mee eens; als we toch voor de Mayke variant gaan ga ik eerder voor Mayke dan voor Maike ook omdat ik het met een y mooier vind staan.

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heet Mayke. Krijg al 30 jaar leuke reacties:D
    Je spreekt het uit als maike, niet als maaike (je hoort echt verschil;))
    Ik zou dus gaan voor Mayke, hihi.. Ik ben de laatste jaren ook een aantal keren 'vernoemd'.

16. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Dat zegt al heel wat hoor! Ik geloof dat er nog maar 2 opties over blijven.:p Enneh dames, het klinkt vandaag al beter dan gisteren hoor! Even oefenen doet wonderen! (al geloof ik dat mijn moeder ook lekker gaat stuntelen;))

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik denk dat ik Meike het leukste vind..

Over spelling en uitspraak:
    Meike: Mei-ke (maand mei+ke)
    Maike: Maj-ke
    Maaike: Maai-ke
    Mayke: Mee-ke (dacht eerst ook als Maj-ke, maar toen later bedacht ik me toch dat ik bij deze schrijfwijze waarschijnlijk aan May, netals Fay/Day zou denken en waarschijnlijk Mee-ke zou zeggen).

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik moet zeggen dat ik je man helemaal snap met Meike.
    Ik had ook verschrikkelijk veel moeite met het uitspreken van die naam. Nu heb ik een meisje in de klas met die naam. dus na lange tijd gaat het al wel iets beter, maar het blijft lastig!

Ik zou daarom voor Maike gaan!

Liefs

19. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Ik heb op Mayke gestemd.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind dat er een groot verschil in uitspraak zit. Zelf vind ik Meike de leukste naam (m-ij-ke).. Wil je maaike.. dan moet het Maaike zijn.
    Maike en Mayke vind ik beide niets.

Deel Deze Pagina