Wat een hoop babyfoons ! En elke babyfoon heeft weer voor en nadelen en termen die ik niet ken 😊 Babyfoon met camera; is dat nou wat en hoe lang gebruik je hem echt, de camera? Het lijkt me nu vooral een leuk hebbeding maar of het echt het geld waard is? Ik ben bang dat ik er juist paranoïde van word 😊 Wat mij dan wel weer leuk lijkt is als de opa's en oma mee kunnen kijken via een app, bestaat zoiets? Welke babyfoon redt het om zo'n 200 meter mee te gaan naar de speeltuin? Met of zonder camera dus. Als ik de oudsten uit de speeltuin moet gaan vissen wil ik graag de babyfoon mee kunnen nemen. Nog meer tips om op te letten?
Ik heb niet echt tips. Wij hebben zelf de huistelefoons (intercom) als babyfoon, zonder camera dus. Ik moet zeggen dat ik dat ook niet mis. Als ik het niet vertrouw (wat niet vaak gebeurd) dan ga ik gewoon even heel stil kijken. Bedenk wel mocht je het internet op gaan met een babyfoon dat je niet de garantie hebt dat de beelden prive zijn.
Ohbja daar had ik jog niet bij stil gestaan 😦 en ik ben ook zo'n sufferd die in ochtend tenue de babykamer inloopt mwt de camera aan haha
Ik heb een babyfoon met camera. Vind het ideaal. Wij wonen gelijkvloers en horen vanaf de huiskamer dat ze ligt te mopperen/kreunen in bed. Op de camera zie ik dan of er iets is zoals speen kwijt of dat er niks is. Mijn katten mogen niet op de slaapkamer komen en zo hoef ik niet onnodig der slaapkamerdeur open te doen en mijn katten op hun sodemieter geven als ze stiekem meeglippen. Wij hebben een alecto maar die reageerd overal op bloedirritant. Als we het lichtknopje in de gang aanklikken hoor je dat via de babyfoon. Maar verder ben ik er zeer tevreden over.
Luvion is met camera en top! Mooi groot scherm al 3 jaar in gebruik. Nu weer zwanger en gaan deze weer inzetten geweldig vinden wij
Wij hebben ook een Alecto. Type nr weet ik zo niet. Zonder camera in ieder geval. Wat wel heel handig is, is als er een muziekfunctie op zit. Als mijn dochtertje huilt kan ik vanaf het station die we beneden hebben staan de muziekfunctie activeren. Ze wordt dan (meestal ) meteen rustig en slaapt zo weer verder.
Wij hebben bij ons tweede zoontje ook een Luvion babyfoon met camera. Ook ik kan niet meer zonder. Toen hij nog heel klein was, keek ik heel vaak op het camera'tje, maar nu kijk ik maar af en toe er even op als hij ligt te slapen. Toch mis ik de camera wel als ik hem bijv boven heb laten staan. Een nadeel van deze is wel dat de batterij snel leeg is. Wij hebben daarom een extra laadstation erbij gekocht voor boven.
Zou ik heel even mogen inbreken hier ? We zijn nog erg vroeg maar toch alvast aan het kijken naar een babyfoon, maar wat ik mij af vraag is of je met een beeldbabyfoon het hele kamertje kan zien of echt alleen het babybedje? Op plaatjes/filmpjes kom ik steeds echt alleen het bedje tegen namelijk.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je hem neerzet. Zet je hem dichtbij het bedje dan zul je alleen het bedje zien, maar zet je hem verder van het bedje af op bijv een hogere plank oid dan zul je veel meer van de kamer zien. Wij hebben toen onze oudste een baby was (7 jaar geleden) een babyfoon met camera gekocht en zijn super tevreden. Het is ideaal om te kunnen zien hoe je kindje ligt of dat er bijv een kat op de kamer is oid. Ook toen ze iets ouder waren en al uit bedje konden klimmen vond ik het fijn om een beetje te kunnen zien wat ze uitspookten. Misschien een tip voor jou ts ivm het naar de speeltuin gaan om je andere kindje op te halen en evt opa's en oma's mee te kunnen laten kijken: Er zijn nu ook babyfoons die een telefoon of tablet/laptop als ontvanger gebruiken. Je download dan een app en kunt inloggen met jullie gegevens. Je hebt dan dus ook echt op (verre) afstand gewoon goed beeld etc. Mijn collega heeft een gastouder aan huis, maar kan op haar werk inloggen en gewoon zien wat er in het kamertje gebeurd.
Ik heb er ook een met camera, mijn zoontje is nu ruim 2 en gebruik hem nog steeds. Heb voor baby onderweg dus een nieuwe extra erbij gekocht. Ik ga heus niet paranoia naar het scherm zitten staren. Maar vind het ideaal dat ik kan zien of hij zit of staat en moppert (dat betekent namelijk ik weiger te gaan slapen) of ligt en moppert (dat is hier namelijk vaak ik val bijna in slaap) of nu dat hij uberaupt nog in bed ligt. Ik zou niet meer zonder kunnen .
Babyfoons waarbij je kunt inloggen zijn wel heel hack gevoelig (zoals alles op internet). Dus dat is even de vraag of je je daar prettig bij voelt. Kan me voorstellen dat de kans dat het gebeurt klein is hoor, maar het gebeurt helaas wel eens. Wij hebben een simpele 2e hands babyfoon van alecto. Voldoet prima. Zitten muziekjes op maar dat gebruiken we eigenlijk nooit. Terugspreekfunctie is ook handig als de een boven bezig is en je even wilt communiseren over iets. Hoef je niet te roepen onderaan de trap Terugspreekfuctie voor baby en kind niet handig haha. Onze dochter schrikt er zo van, dus als we gestommel horen dan kijken we wel gewoon even wat ze uitspookt
Dankjewel voor je reactie, wij hebben nooit een babyfoon gehad dus ik had geen idee . We gaan nog even kijken of we met of zonder camera doen.
Wij hebben een babyfoon met camera van luvion gekregen en is echt handig! Vooral nu zoon van 2 jaar in peuterbed slaapt. Kan precies zien wat hij uitspookt zonder de krakende trap op te moeten Kan eigenlijk niet meer zonder!
Alecto zonder camera. Perfect ding. Ik zet hem als ik ga slapen op hoge gevoeligheid en dan hoor ik alles ook haar ademhaling dus camera niet echt noodzakelijk
Wij hebben een alecto gehad, maar vond het slechte kwaliteit. Storen, te zacht geluid, etc. We hebben hem in een vakantiehuisje laten liggen per ongeluk. Toen een nieuwe gekocht van Philips, een heel simpel model, maar werkt perfect. Geluid kan hard (tijdens een feestje bijvoorbeeld, want daar gebruiken wij hem meestal). Ook duidelijk lichtsignaal als baby huilt. Ben tevreden over Philips en ik vond Alecto maar gammel.
Wij hebben de Alecto DBX-88 ECO, die is zonder camera. Maar echt super tevreden over, zitten muziekjes bij en een nachtlampje. Geluid kan hard en super goed bereik.
Ik zou goed op zoek gaan naar resultaten met een camera. Want van de week weer een heel bericht langs geweest op internet dat een kindje s nachts gepraat hoorde naar hem. Bleek iemand te zijn die de babyfoon gehackt was en de hacker 'snachts tegen hem praatte. En nee dit is geen onzij verhaal. Mijn vriend werkt met beveiligingscamera's en als het moet hackt hij ze van het bedrijf ook. Ook een babyfoon is te hacken.
Die hebben wij ook. Ik vind een camera niet nodig. Ik kan prima aan de geluiden horen of ik in actie moet komen.
Ik heb deze ook en ben er erg blij mee. ik kan de hond uitlaten en het bereik blijft goed. mijn dochter is nog steeds gek op de muziekjes en gevoeligheid ed. kan je instellen. Ik heb de camera nooit gemist (wilde ik heel bewust ook niet)