Medische indicatie wegens vorige keer zware helllp, keizersnede en er bijna niet meer geweest te zijn. Nu moet ik dus verplicht in het ziekenhuis bevallen. Wil dit uiteraard nog bij de gyn vragen maar dacht mensen hier weten het misschien ook wel . Moet ik pas na het ziekenhuis als de weeën beginnen als je zoveel ontsluiting hebt of is weer anders. Laten we gerust zeggen dat ik het doodeng vind allemaal, was liever gewoon thuis gebleven voor de bevalling, maar Goed dat is geen optie Dus hoe is dit bij jullie gegaan? Toen je verplicht werd in het ziekenhuis te bevallen
Ik heb bij mijn oudste een spoedkeizernede gehad onder narcose. Dus daarna ook verplicht in het ziekenhuis. Als ik weeën had of dacht ze te hebben dan moest ik bellen. Er komt geen verloskundige thuis om te kijken of je ontsluiting hebt. En bij meerdere kinderen heb je dat meestal al wat. En bij een eerste soms ook. Maar als ik jou was zou ik dit ook bespreken met de gynaecoloog.
Ik moet nog bevallen, maar wel op medische indicatie @ ziekenhuis. De medische indicatie heeft niets met mn zwangerschap an sich te maken, ik wist dit al voordat ik zwanger werd. Ik heb met 20 weken een gesprekje gehad met een verpleegkundige mbt voorlichting (checken is kraamzorg al geregeld, ga je borstvoeding geven etc). daar werd ook aangegeven wanneer je naar het ziekenhuis moet komen. Ik geloof dat ze zeiden als je weeën een minuut aanhouden en om de 4min komen. persoonlijk vind ik dit erg laat, zeker ook gezien ik nog een half uur moet rijden (of meer in de spits). Misschien is het bij iedere indicatie wel anders? In mijn geval gaat het iig om standaard regels als je in het ziekenhuis moet bevallen, maar misschien dat hellp en/of al een ks gehad hebbende andere regels met zich meebrengt?
Rond de 34 - 36 spreek je dit door, wanneer jij moet bellen (eerste wee of weeën om de zoveel minuten, dit is voor iedereen anders). Ook kan het zijn dat deze afspreek in de loop van de weken daarna nog veranderd, bijvoorbeeld omdat je kindje in stuit ligt, dan moet je bij het breken van de vliezen meteen bellen en niet afwachten en zo kunnen er nog allerlei redenen zijn. Dit spreek je echt goed af, dus wees gerust. Daarnaast geldt, bij twijfel of bij ongerustheid of whatever kun je ALTIJD bellen!!!!!!!!!!
Zoals ik al zei zal het zoiezo nog bespreken, maar moest er opeens aan denken. de eerste is thuis gekomen, de 2ling dus met een spoedje, dus voor nu is het weer anders. Het lijkt me zo niks om met weeën die kant op te gaan haha, maar goed daar van te voren zitten kan niet tenzij je wordt ingeleid.
Ik ben bij de eerste semi-verplicht in het ziekenhuis bevallen, wij woonden net over de grens in Duitsland, met een NLe verloskundige. Zij waren niet voor bevalzorg geven in het buitenland verzekerd, dus ik moest dan wel in een NLs ZH gaan bevallen. Volgens mij was de afspraak dat ik altijd kon bellen wanneer ik regelmatige weeën had, in principe zouden ze dan eerst langskomen om ontsluiting te meten en van daaruit kijken hoe verder. Volgens mij hebben we gebeld toen ik rond de 5 minuten zat, was ook al twee-drie uur zo toen. Zij was toen al aanwezig in het ZH bij een andere bevalling dus ze kon niet komen om ontsluiting te meten. Haar advies: kijk het aan, gaat het niet, bel dan dat je komt, zou zij ons aanmelden. Maar wacht niet te lang... je moet nog 20 minuten in de auto Uiteindelijk zaten we anderhalf uur later alsnog in het ZH omdat het ineens heftiger werd... rond half elf in ZH en 19.47 is de oudste uiteindelijk geboren.