hallo ik ben 6 weken zwanger en sinds vorige week maandag/dinsdag misselijk met alleen kokhalzen, de piek vd misselijkheid lag afgelopen weekend ik kon echt helemaal niks binnenhouden, nog geen slokje water en was heel erg slap en zwak sinds vandaag gaat het weer goed, ik kan weer alles eten en drinken terwijl ik gisteren nog over moest geven van het zien van eten,iedere keer als ik overeind kwam moest ik al overgeven en nu is alles goed, de huisarts vermoedde eerst een buikgriep maar later zei hij dat het zwangerschapsmisselijkheid is, maar hoe kan dat nu, eerst een week misselijk met in het weekend tot het extreme overgeven toe en nu is het ineens weg, moet ik me nu zorgen gaan maken dat ik een vergrote kans op een miskraam heb ik maak me nl ontzettend ongerust dat er iets met de baby niet goed !
hOi rebecca, Nee je hoeft je geen zorgen te maken over de zwangerschap. Juist omdat je een piek hebt gehad denk ik aan een buikgriep. Zwangerschaps misseljik heid houd vaak langer aan en is er elke dag. Kan de ene dag erger zijn dan de andere dag maar pieken heeft het eigenlijk niet. Fijn dat het in ieder geval wwer beter met je gaat! Imke
nou ik heb te vroeg gejuicht, de misselijkheid is weer in alle hevigheid terug, eten gaat heel moeizaam, en ik doe mijn best om goed te drinken, soms blijft het erin maar dan moet ik heel erg voorzichtig kleine beetjes drinken,en het ligt er ook al aan wat ik drink, nou heb ik hier op de site ook al ergens anders stukje geschreven en daar werd verteld dat ik goed op moet passen omdat ik mij en de kleine kan vergiftigen, kan dat dan? ik word nou wel heel ongerust! wat wordt daar mee bedoelt?
hoi, nou, dat loopt zo'n vaart niet hoor. Een paar dagen niet eten kan helemaal geen kwaad, niet drinken is niet zo goed voor jou en de baby. Probeer over de dag verdeeld kleine beetjes te drinken, minimaal een liter, liever meer. Pas als je je drinken niet meer binnenhoudt of als je niet meer hoeft te plassen of je plas heel donker is dan moet je even contact opnemen met de huisarts. Dat mag ook eerder als je helemala niet goed wordt van die missselijkheid, de huisarts kan medicijnen voorschrijven (emesafene). Beterschap! Mirjam