avond eten...

Discussion in 'Voeding' started by tweeling, Apr 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    9 maanden:

Als je zelf gaat koken mag je dan zo nu en dan ook eens potten groente gebruiken? met witte bonen in tomatensaus, bonen erwten, erwten en wortelen, rode bieten, etc

welke wel en welke niet?

en welk vlees/vis gebruiken jullie allemaal?

ben benieuwd!

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    geen idee,maar daar zitten wel conserveringsmiddelen in en smaakstoffen volgens mij,dus ik weet niet of je je kindje dat wilt geven?

3. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Groente uit pot is tegenwoordig net zo gezond als vers of diepvries. Ik zou het wel geven dus.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Kylian kreeg toen ook wel groente mee uit de pot hoor.

Als vlees bakte ik vaak een kipfiletje (zonder kruiden) of een stukje rundvlees.

Groetjes Anita

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Het enige nadeel is, dat er in potten of blikken groente zout is toegevoegd en in diepvries niet. Diepvries is in principe net zo makkelijk als een pot, dus dan zou ik daar voor kiezen..

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    klopt, ik moet erbij zeggen dat ik alleen wittebonen in tomatensaus uit het blik gaf of wat mais.

Het makkelijke van diepvriesgroente is dat je het makkelijk in portie's kunt verdelen.

Groetjes Anita

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Inderdaad, het zout in de potjes is vaak het probleem. Bij diepvries is dat minder vaak het geval. Even het etiket bekijken is vaak de oplossing. Zit er zout in, of bergen smaak/kleurstoffen, kun je misschien beter een alternatief zoeken..

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt voor de antwoorden...
    ben net wezen shoppen en heb gekookt!

macaroni, tomaat, bloemkool en zalm jammie...heb er ook nog kaas bijgedaan...denk dat wij vanavond bij onze kleine gaan eten ;)

Share This Page