weer een buren topic

Discussie in 'De lounge' gestart door debke83, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo

Misschien weet iemand hier wat ik kan doen.

Mijn buren...tja na lang een normaal contact gehad te hebben is dit nu geëscaleerd.
    Mijn buurman is een automonteur, en heeft nu al ruim 5 jaar een wrak op de oprit staan.
    Dat ding ligt helemaal uit elkaar. Verder nog een motorblok enz.
    Hij werkt er nooit aan en zie dat ding hier nog 10 jaar staan!
    Hebben al heel vaak gevraagd of dat ding nog weg gaat maar ja...dat zal niet gebeuren.

Zijn andere auto lekt olie op de parkeerplaats voor de deur.
    Het ziet hier uit alsof we naast de tokkies wonen.

ik vraag me af of dit gewoon mag, het is een gedeelde oprit.
    De auto is niet verzekerd en geschorst.

Als wij ons huis huis nu willen verkopen ben ik bang dat het in waarde achteruit gaat en ik het dus neer nooit kwijt kom!

Iemand advies wat ik kan doen?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Lekker laten gaan?

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    En hoe verkoop ik dan mijn huis?

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik denk helaas dat je er vrij weinig aan kan doen. als dat ding op zijn eigen oprit staat. dat olielekken op de parkeerplaats kun je wel melding van maken want dat mag niet. ik denk dat je dan naar de gemeente moet bellen en dan vragen naar iemand van milieu. lastig idd want als ik evt koper zou zijn zou ik dit ook niet willen denk ik nee. sterkte ermee

5. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Nee dat is het probleem idd.
    Maar als ik zo lees mag een geschorst voertuig niet in het zicht staan.
    Dus alleen in garage of bv achter huis ofzo

6. heel vervelend!!
    Maar dat is ook een risico van een koophuis.
    Je weet nooit wat er naast je woont of komt wonen.
    Het enigste wat je kan doen is proberen met hen in gesprek te gaan.

7. Dat maakt niet uit.
    Als het maar niet op openbare grond staat

8. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

je kan er inderdaat bijna niks aan doen heel vervelend. wij hebben gelukkig goed contact met onze buurvrouw de anderen buurvrouw is op zich zelf maar wel aardig.

toen wij nog bij mijn ouders woonden werden we knettergek van de buren echte tokkies veel geluids overlast gekrijs etc.

daar kan je al zelfs bijna niks aan doen.

9. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Tja is zijn eigen oprit..

het is niet leuk idd maar ik denk niet dat je er veel aan kunt doen.

10. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    als het goed is moet hij dan ook geschouwd zijn.

en ik weet niet of ik het goed zeg maar misschien dat iemand het weet aangezien er de vorige keer een topic was dat er een auto op iemand zijn oprit stond dit niet strafbaar was aangezien het niet was af gezet.
    misschien is het daarom ook wel niet de bedoeling dat er geen verzekerde auto op de oprit staat..

11. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een geschorste auto mag niet op de openbare weg staan. Dus de oprit is een prima plek voor een geschorste auto.
    Het is eigen grond, dus daar mag je neer zetten wat je wilt!
    Het enigste wat je kan doen is melding maken van de lekkende auto op de openbare weg, maar verder zul je het echt met je buurman moeten bespreken!

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Lekker laten staan?
    Staat je huis momenteel te koop dan zou ik even met de buurman overleggen of hij hem elders kan neerzetten maar op je eigen oprit mag je hem gewoon laten staan.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

klinkt misschien simpel maar vraag of hij er een mooi afdek zeil over heen wilt leggen. Zo dat hij minder te zien is? Als jullie kopers krijgen?

Vertel dat je wilt verhuizen misschien wil hij dan wel mee denken?

Dat met die olie is niet leuk maar als je wilt verhuizen eerst even die andere auto en het probleem. Toch! of een anonieme melding maken bij de afdeling milieu die toevallig even komen kijken of er idd olie lekt.

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Vind ik een goede tip! :)

15. Evientje

Evientje Niet meer actief

Volgens mij kun je het beide melden bij de gemeente! Tenzij hij een oprit heeft met een daarvoor speciaal aangebrachte vloer mag en kan je namelijk niet zomaar een wrak erop laten staan, ook niet om te klussen voor langere tijd!
    Hebben in het verleden een overbuurman gehad die hier een boete voor heeft gehad, en een buurvrouw waarvan de auto olie lekte op de oprit, niet dankzij meldingen uit de buurt maar vanwege controle vanuit gemeente voor milieudelicten. Ook al is het eigen grond, als er wat lekt ooit en er geen speciale vloer in zit (of niet aantoonbaar) komt dit in de grond waar het zich verspreid waardoor het een milieudelict wordt! De regels moet je volgens mij ook kunnen googlen!

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #16 Devilschase, 26 feb 2014
    Laatst bewerkt: 26 feb 2014
    Nee, dat wrak mag niet op de grond van Wet Milieubeheer.

Het aanwezig hebben van een autowrak op een voor het publiek zichtbare plaats is verboden (Wet milieubeheer).

Daar is je antwoord. Vaak heeft de gemeentelijke APV ook een verbod voor wrakken.

Zie hier de afvalstoffenverordening van Beek;

Afvalstoffenverordening van de Gemeente Beek 2013

Paragraaf 6, artikel 22 en 23.

(Autowrak = afvalstof)

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Volgens mij moet je dan de gemeente bellen, i.v.m. een overtreding?
    En anders vragen, wanneer je dus wel je huis te koop (wilt) zet(ten), of de buurman dat wrak wil afdekken met een zeil o.i.d.

18. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Dat het niet leuk is begrijp ik, maar om nou verdere stappen te ondernemen omdat het antwoord van de buren niet door jouw straatje past vind ik wel een beetje raar. 'Het is zijn oprit en mag daar neerzetten wat die wilt. Het zou fijn zijn als hij met een oplossing zou komen maar is dit niet verplicht.

Als jullie gaan verhuizen weet je niet naast was je dan komt te wonen. Ik snap dit echt niet dat mensen hier over vallen, iedereen wilt de wereld beter zien maar valt over zo een klein incident? Kun je dan niet beter gaan kijken voor een vrijstaand huis?

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ook bij een vrijstaand huis kan de waarde van je huis kelderen als je buren hebt die zooi of een autowrak voor de deur hebben staan.

Als je het al vaker hebt aangekaart en hij wil er niets aan doen, dan kun je de gemeente bellen, die sturen dan iemand langs die komt controleren.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nou tadaaa, heb je je antwoord!

Deel Deze Pagina