respecteert de gyn de keus voor geen versie makkelijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Justy, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik ben een beetje bang dat ik morgen omgepraat wordt om een versie te laten doen (eerste afspraak bij gyn ivm stuitligging) terwijl ik dat niet wil. Zijn er vrouwen die afgezien hebben van een versie en hoe werd hierop gereageerd?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Niemand?

3. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Mijn gyn bleef zeuren om een versie. Het deed me zon pijn dat ik hem na een waarschuwing zo hard gestampt heb dat hij serieus pijn had.

Direct na het debacle zei hij oke dat word een keizersnede ahahhahaha en tijdens de voorbereiding van de keizersnede zei hij tegen zijn collegea kijk uit ze slaat haahhahaah

Ik doe het nooit nooit meer :(

4. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    Hoi,

Ik heb afgezien van een versie en dit werd me niet in dank afgenomen. Gyn probeerde de versie er echt door te duwen uiteindelijk zuchtte ze geirriteerd 'nou dan gaan we de ks maar plannen'.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Shit hier ben ik dus ook bang voor, dat ze haar zin door wil drijven.

Haha dat zou ik geloof ik niet durven...

6. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier een heel ander verhaal, mijn gynocoloog was helemaal niet voor een versie omdat in zijn ogen de baby altijd een reden heeft om zo te liggen en als je de baby draait vaak vanzelf weer in een stuit draait voor je moet bevallen. De keizersnee zou gepland worden en hij deed nog een laatste echo met 37 weken en mijn dochter was uit zich zelf gedraaid! Met 38 weken ingeleid en alsnog gewoon bevallen.
    Ik zag zelf een versie ook zeker niet zitten en zal me niet zo makkelijk om laten halen, als jij het niet wilt mogen ze het ook niet doen.
    Succes morgen

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    als de kleine hier inmiddels niet weer terug gedraaid is hij/zij ligt nu een weekje goed daarvoor niet) ga ik ook niet voor een versie. Ik heb teveel nare ervaringen met duwen en trekken aan mn buik en een te nare langdurige bevalling voor stuitbevalling van mijn vorige bevalling. Tja en of de gyn/vk en wie dan ook dat niet leuk vindt heeft diegene gewoon pech gehad. Als ik het niet wil gebeurt het niet. Mijn vriend respecteert mijn beslissing en zegt je moet foen waar jij je goed bij voelt die staat dus echter me.

Zeg tegen de gyn waar jij je goed bij voelt en blijf bij die beslissing. Het is jou/jullie kindje en jij moet het op de wereld zetten. Succes mrogen! xx

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wow een gyn die zegt dat de baby er miss een reden voor heeft...dat geeft me wel wat meer hoop. Thanx..

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Je hebt gelijk sassie. Als ik en mn man er maar achter staan, daar gaat t om.. Hoop alleen geeoon dat de gyn onze keus kan begrijpen... Weet niet waarom maar diegene moet wel de ks doen miss. Daarom hahha

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Mijn gyn was ook helemaal voor een versie, maar accepteerde uiteindelijk mijn keuze.
    Alleen hij was wel helemaal voor een stuitbevalling, dat heeft langer geduurd om een ks te krijgen hihi

11. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
  12. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Laat je niks aanpraten wat je niet wil, laten we dat voorop stellen!! Jammer hoe hun er tegenover staan, het is jouw lichaam en jouw kindje!

Ik heb wel een versie gehad maar ik zou het absoluut geen 2e keer doen. De versie is mislukt, het was verre van prettig en na de versie daalde de hartslag van ons ventje en is hij een paar dagen eng rustig geweest.

Mijn vk stuurde nog aan op een 2e poging maar hier was ik heel resoluut in, eens maar nooit weer! Ze accepteerde mijn keuze maar reageerde wel raar....

Bij de ks bleek ons ventje klem te zitten bij mijn ribbenkast, zijn hoofdje was zelfs gedeukt. Hij had dus onmogelijk kunnen draaien.

Als je je er niet lekker bij voelt gewoon niet doen!

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik heb een paar dagen geleden mn gyn gesproken, Hij stelde een versie voor met 37 weken, Ik heb hem uitgelegd dat ik dit niet wil omdat ik daar geen goed gevoel bij heb. Natuurlijk ben ik bang dat er iets mis gaat met mijn kindje, het is mijn 8e zwangerschap maar pas mijn derde kindje dus heb wat achter de rug. Maar los daarvan geloof ik gewoon niet dat het gezond voor haar is, en heb zo sterk het gevoel dat het schadelijk voor haar zou zijn. (zoals Marcha had bijvoorbeeld)
    Hij zei dat hij dit begreep, hebben er even over doorgepraat en hij zal een ks doen als ze niet uit zichzelf draait.
    Op die ks zit ik he-le-maal niet te wachten dus hopelijk draait ze nog uitzichzelf maar ik denk niet dat ze dat gaat doen.

Als je geen versie wil, gaat het niet gebeuren meid. Er is geen arts die je daartoe kan verplichten. Succes morgen!

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bedankt voor de reacties meiden. Ik moet ook gewoon bij mn standpunt blijven.... Als de gyn t niet leuk vind, jammer dat! Al hoop ik stiekem wel dat ze t niet erg vind :s

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Jouw beslissing, jouw lijf!

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nou het is me heeeeel erg mee gevallen. Ik vertelde dat ik er al veel info over had gehoord en het liever niet doen en ze zei meteen: oke dan kunnen we het hebben over een stuitbevalling of een ks en ze vond mijn keus voor een ks wel slim geloof ik. Ze benadrukte ook nog dat 50% van de stuitbevallingen alsnog in een ks eindigd dus.... Erg blij mee!

17. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Zie je wel dat niet iedere gynocoloog zijn zin door wil drukken en echt naar je luistert ...gelukkig maar
    Succes met de laatste loodjes

18. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier een gyn die tegen me zei: "Gaan we er nog aan rommelen mevrouw of niet?" (of ik een versie wilde) Nee dus. Ze vroeg toen, wat wordt het dan voor u mevrouw? Toen gaf ik dus aan, dan wordt het een keizersnede. Ze schreef het meteen op en maakte er verder geen woord aan vuil. Prima keuze, onze keuze zij ze nog. Heel fijn vond ik dat!

19. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    bij mij ging het ook ongeveer zo. Had verwacht wat meer weerstand te krijgen, o.a. omdat het mijn 3e kindje is, maar ging erg snel mee in keuze voor ks.

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Goh dan gaan ze toch zelf ook wel snel en t liefst voor een ks. Fijn om te horen. Dan zal het toch nog allemaal niet zo erg zijn zo een ks, hihi

Deel Deze Pagina