Gewoon een beetje bang

Discussie in 'De bevalling' gestart door Leontine78, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik kijk zo uit naar de bevalling, heb er zelfs zin in. Laat maar komen ! Eerste keer geen wee gehad geplande keizersnee. En nu kijk ik zo uit naar t feit van samen met mijn man ons hummeltje te krijgen. Het moment dat mijn man zijn eerste kindje vast houd. Ik wil hem zo graag een kindje geven.

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Mijn bevalling was een beetje raar, ik heb 2 dagen weeen gehad en iedereen in het ziekenhuis zei dat het zou afzakken omdat ik aan de weeenremmers lag en ineens had ik enorme persweeen en plop een kindje uitgepoept.
    Het lijkt me nu wel eens leuk om een gewone bevalling te doen! Het liefst thuis. Dus ondanks mijn rare bevalling ben ik niet bang voor de volgende. Misschien zou een beetje pijnstilling deze keer wel fijn zijn, dat mocht ik de vorige keer niet....

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Super mooi gezegd, ik hou me vast aan jouw gedachten... Hier namelijk ook een geplande ks gehad en nietswetend ...

4. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Heerlijk die niets wetendheid. Ik heb een doel ! En daar focus ik me maar op. Kga mezelf geen angst aan praten. Bevallen is hoogstwaarschijnlijk ongelooflijk k*t houd ik rekening mee.

Mijn man heeft mij vijf jaar lang gesteund door dik en dun iui IVF heel t circus. Hij heeft geen kinderen en is bij mij gebleven toen bleek dat ik onvruchtbaar was en dus kijk ik er zo naar uit !!!

5. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Dat is ook de juiste instelling maar soms neemt de angst het weleens even over. Die momenten heeft misschien iedereen wel ooit.

6. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Hihih. Eerlijk waar ik niet. Kwil alleen niet poepen. :$

7. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hahaha zie je wel, toch ergens angst voor ;)

Ik moet er ook echt niet aan denken. Poep de laatste dagen heel veel en ook diarree gehad dus dan heb ik dat hopelijk niet bij de bevalling!!
    Kan een voorteken zijn zeggen ze.

Morgen volle maan... Ik gok daar maar op! Hope hope

8. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Inkie27. Doe jezelf een lol en poep jezelf leeg ! Hihi.

Ik zie dat je bijna uit gerekend bent succes

9. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel fijn om te lezen dat ik echt niet de enige ben. Het is ook niet zo dat het heel mijn dag overneemt hoor. Ik geniet ook echt wel van dat wondertje in mijn buik. Maar als je 20 weken bent, is het nog zover weg....en nu kan uk over vier weken gewoon moeder zijn. Het is gewoon echt een onbekende weg die je moet bewandelen. Mijn nuchtere kant zegt: laat het maar over je heen komen. En de andere kant is bang voor de pijn.

10. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Heel herkenbaar!!

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Dank!! Zin in! En bang... Voorgevoel dus handtas ook alvast bij vluchttas gezet :p

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ik was ook zo bang voor de bevalling de eerste keer...

maar uiteindelijk is bevallen geweldig! Ja het doet pijn maar het is niet vreselijke pijn van een wond ofzo zeg maar.
    Het is ander soort nuttige pijn. En het is zo heerlijk om je kleintje eindelijk bij je te hebben!

13. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Joepie weer iets waar ik blij van word als ik het lees

14. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ik was doodbang voor de bevalling. heb er ook bijna niks over gelezen. Heb gelijk gezegt dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen. Die is in GOuda, was voor mij ook een minuut of 20 rijden. Geen pretje met weeen.
    En als het eenmaal begint weet je het, en laat je het ook gewoon allemaal over je heen komen...

15. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Lijkt mij ook wel dat je als vrouw weet wanneer het weeën zijn. Dat heeft onze lieve heer wel goed geregeld ja !! Anders Zouden er de hele dag door baby's te pas en on te pas uitvallen op rare plekken. Hahahaha ;)

16. siobhanMcG

2 dec 2011
    41
    0
    0
    benzinestation
    soest
    daar ga ik idd maar vanuit, ipv te gaan geloven in de bangmakerij van "ervaringsdeskundigen".

17. Yinthe2010

1 apr 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik moet ook zeggen dat ik er helemaal niet bang voor ben, maar er enorm naar uitkijk. Ik heb de eerste bevalling echt als een drama ervaren (uiteindelijk nog een spoed ks geworden), maar heb op dit moment zoveel vertrouwen in mezelf, man en doktoren, dat ik weet dat het nu heel anders gaan zijn!

Wat ik wel heb als 'angst': mijn man zit bij de vrijwillige brandweer, dat ik hem niet te pakken kan krijgen omdat hij een uitruk heeft!

18. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Fijn om te lezen, dat geeft mij ook weer moed. Gisteren rotverhaal gehoord. Kennis is bevallen dmv een spoedks en ze hebben bij haar een slagader geraakt. Uiteindelijk goed afgelopen maar kantje boord. Gatver de gatver. Niet fijn voor degene die op het punt van bevallen staan toch! Maar goed, naast me neerleggen en positief blijven.

Ongikrampjes og steeds zo nu en dan maar verder rustig.. Wachten maar weer. 13 juli terug naar gyn om ontsluiting te checken en als die er dan is dan misschien vliezen breken... Inleiden niet ivm vorige ks. Als er geen sprake is van ontsluiting of wat dan ook.. dan wordt er een ks gepland in de week van 16 juli.. Afhankelijk wat meneer.mevrouw in de buik besluit te doen......

19. Yinthe2010

1 apr 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL

Hey Spannend he,
    En ja die verhalen zijn nu niet de beste om te horen. Ik werk normaal op de 'uitslaapkamer' van het ziekenhuis en wij komen ook wel eens van die 'rampscenario's' tegen, zijn nu niet de beste om te horen!!
    Vooral in jezelf blijven geloven ik denk dat dat het allerbelangrijkste is, ook tijdens de bevalling, jij voelt wat er gebeurd en niemand anders!!

Wat grappig, mocht het hier niet spontaan in gang steken, krijgen wij ook in de week van de 16e een ks. Hopelijk voor ons gaat het toch nog lukken voor die datum!!

20. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Dan worden onze kindjes tegelijk geboren! Maar idd, ik hoop echt eerder en op de natuurlijke manier please!! Maar in het ergste geval... Duurt het nog 12 dagen ;)

Deel Deze Pagina