Gewoon een beetje bang

Discussie in 'De bevalling' gestart door Leontine78, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Jalours op jullie die bijna uitgerekend zijn! Hier nog 68 dagen to Go !
    En ik ben er helemaal klaar voor ! Beeb nog niet maar ikke wel !

2. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yinthe, mijn man is ook bij de brandweer. Hij rukt gewoon niet meer uit als er iets borrelt en gewoon in overleg. Nu nog niet maar wel vanaf week 37. Sterker nog. De week voor de datum heeft ie nog piket. Al heeft ie wel een back up geregeld ;)

En via 112 kunnen ze hem altijd oppiepen hoor!

3. Yinthe2010

1 apr 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Leontine

Ja het scheelt natuurlijk dat hij niet bij de beroeps zit, maar bij de vrijwillige! Gelukkig heb ik inderdaad het nummer ook van het GMK, maar het is wel iets wat geregeld door mijn hoofd spookt!! We gaan het zien!!

4. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Das sterk, de mijne ook brandweer met piketdiensten!!

5. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Wel beroeps. Maar super fijn geregeld!! Meteen vakantie als baby er is. Ma di do vr za zo vrij. Ma di do dagdienst. Piket hoeft hij niet meer de laatste week

6. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ach, zo zijn wij weer "jaloers" op de dames die zijn bevallen. Alles komt op z'n tijd... Maar ben aan het verlangen maar de bevalling! Einde zwangerschap OLE!!

7. Sassie87

Sassie87 Actief lid

29 mrt 2011
    128
    2
    18
    Vrouw
    NULL
    Bang niet echt omdat ik al een stress vrouw ben heb ik nu zoiets van zie het wel anders slaap ik maanden niet.

Dat het pijn gaat doen dat verwacht ik wel maar ik kijk meer uit naar het wondertje wat er uit komt.

8. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Goeie instelling hou vast!!!

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Vind vooral de onzekerheid van wat wordt het op dit moment lastig baby ligt nu in stuit dus ks maar wellicht drait hij nog. Vind t dus lastig omdat ik me niet kan voorbereiden op t een of de ander en daar ben ik normaal altijd wel van :)

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Oh meiden, zo ontzettend herkenbaar. Ik was zo bang voor mijn bevalling en zag er echt tegenop. Ik heb een hele lage pijngrens, ik jank al als ik mn teen stoot bij wijze van spreken. Ik moest ook in het ziekenhuis bevallen (medische indicatie ivm grote baby) en kleintje lag niet volledig ingedaald, dus moest meteen bellen bij regelmatige weeen of het breken van de vliezen. En ook ik was bang dat ik een wee niet zou herkennen. Mijn gyn zei ook "bel liever 10x voor niks, dan 1x te laat! Gewoon bellen, daar zijn we voor!"
    Ik had het "geluk" dat mijn vliezen braken voordat ik ook maar een wee voelde. En dat ging meteen met zo'n plons dat het niet te missen was... dus meteen gebeld met de verloskamers en we mochten meteen komen. Dat was om 22.30 en de dag erop om 07.38 had ik mijn zoontje in mn armen. Mijn eerste weeen deden trouwens amper pijn, pas toen er iets van 3 minuten tussen zat begonnen ze echt vervelend te worden.
    ja het is spannend, ja het doet pijn en ja, je gaat je afvragen waar je aan begonnen bent (bij mij rond de 6cm ontsluiting). Maar ook, en vooral: wat een fantastische ervaring om na een bevalling je kleintje OP je buik te hebben in plaats van IN je buik. Om je partner te zien met zijn kindje, glimmend van trots. Ik vond het een fijne ervaring en zou het zo nog een keer doen, ondanks de pijn!
    Probeer er gewoon van te genieten, hoe vreemd het ook klinkt. Echt, ik ben het grootste watje wat er op deze aardkloot rondloopt, en ik heb het ook gedaan. Trust me, als ik het kan, kan iedereen het. En oh, ik jank nog steeds als ik mn teen stoot, maar tijdens de bevalling heb ik geen traan gelaten, heb niemand uitgescholden en heb niet gegild. Ja, toen ik L. eenmaal op mn buik had heb ik gehuild van vreugde:D

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Mooi verhaal!! Ik ben niet zo zeer bang voor pijn maar meer voor enge dingen. Dat de baby het niet haalt of ik niet of al die horror dingen. Maar naarmate het dichterbij komt, word ik juist rustiger. Of ik moet m'n gedachte de vrije loop geven dan zal er vanzelf weer wat angst optreden..

12. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Effe vraagje; voor degene bij wie het begon met breken vliezen, ben je dan ook altijd de slijmprop kwijt of hoeft dat niet??

Vraag het me af want soms lijkt het door de druk of ieder moment m'n vliezen kunnen breken maar heb nog geen slijmprop gezien..

13. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik heb mijn slijmprop nooit gezien. Dus dat hoeft echt niet:D Geen idee waar dat ding is gebleven....

14. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

En bevalling begon met vliezen breken dan..

15. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ja, mijn bevalling begon met het breken van de vliezen om half 11 's avonds. Weeen een paar uur later, maar die hele slijmprop heb ik niet gezien. niet tijdens de bevalling maar ook niet in de dagen/weken ervoor.

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Heel gek maar ik heb 2 weken geleden een spiraal laten plaatsen en toen zei de HA dat een hele slijmprop voor de baarmoedermond zat. Weet niet of deze nog van de zwangerschap is geweest maar toch vreemd dat hij er nog heeft gezeten. Onze beeb is met ks gehaald maar heb de dag ervoor de vliezen spontaan gebroken en ook 16 uur weeen gehad voordat beeb geboren werd. Van te voren ook geen slijmprop gezien..

Deel Deze Pagina