gewoon een cotrole bezoekje......liep toch even anders

Discussie in 'Miskraam' gestart door iris maas, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    vanmorgen gewoon voor de 2e controle naar de verloskundige.
    Nou het liep allemaal anders als ik had verwacht.
    De verloskundige wil het hartje gaan luisteren maar kan het hartje niet vinden,eerst denk ze nog dat me baarmoeder gedraait is maar gauw sloeg de paniek toch toe.
    We gaan een echo maken,daar was toch wel snel te zien dat het kindje niet meer leefde,ze vertelde dat het bij 13 weken is gestopt met leven nu ben ik 15 weken,kon en kan allemaal huilen het is zo gewenst een 2e kindje. :cry: :cry:
    Afgelopen september heb ik een spontane miskraam gekregen bij 7 weken.
    Waarom , nu weer....
    Ja en nu afwachten zegt ze...afwachten dat zie ik niet echt zitten als je al weet 2 weken met een dood kindje te lopen.
    morgen belt de verloskundige weer over hoe en wat.
    Hoe lang kan dat duren dat een miskraam vanzelf op gang komt?
    Of kan je beter zo gauw mogelijk naar het ziekenhuis?
    Waar doe je beter aan?
    Vind het allemaal wel erg moeilijk.

2. Niet meer actief

oh meisje, wat een nare toestand!

wat moet dat vreselijk zijn voor je, om rond te lopen met een dood kindje.
    ik hoop dat je een beetje geslapen hebt, vannacht.

toen bleek dat mijn vruchtje niet meer leefde, vertelde de gyn me dat ik die week nog een MK kon verwachten. na twee dagen kwam het los gelukkig.
    hoefde ook niet gecuretteerd te worden.

het hangt een beetje af van de situatie, iedere vrouw is weer anders. ik zou als ik jou was, wel de gyn bellen en vragen hoe te handelen.
    en misschien komt je VK ook wel met een tip als ze je weer terugbelt.
    eerst dat maar even afwachten.

heel veel sterkte meid, met het verwerken van je verlies.

Aoife

3. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Iris,

Heel veel sterkte met dit verlies en verdriet.
    Ik begrijp je maar al te goed.
    Ik heb vorige week bij de 1e echo te horen gekregen dat het na 8 weken is afgestorven.
    Ik heb nu nog steeds geen bloedingen en ben ik afwachting van wat er komen gaat. Volgende week dinsdag een bezoek naar de gyna moet wat helderheid geven.
    Ik hoop dat de miskraam bij jou snel op gang komt, want dan pas kun je verder kijken.
    Het gevoel van een dood vruchtje in je lichaam vind ik ook vreselijk.
    Ik ben op dit moment ook thuis, kan het niet opbrengen om naar het werk te gaan.

Meid, ik denk aan je, hou je taai

Knuffel Minka

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Wat een verschrikkelijke nieuws zeg. Ik heb vanmijn verloskundige gehoord dat een spontane miskraam lang op zich kan laten wachten. Placenta ed groeit gewoon door, dus je lichaam denkt nog dat je zwanger bent. Pas wanneer HCG minder wordt, dan zal je lichaam doorkrijgen dat er iets niet goed is. Het lijkt me in jouw geval ook niet prettig om op een spontane miskraam te wachten. Kindje is toch al best groot, 13 weken. Ik heb zelf curettage gehad op 6 december. Ben blij dat ze dit gedaan hebben. Je bent er in een keer van af en je lichaam kan zo sneller herstellen. Ik heb deze operstie absoluut niet als vervelend ervaren. Emotioneel natuurlijk wel, maar dat heb ik alle gevallen. Ik wens je heel veel sterkte en succes de komende tijd. Veel liefs..

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Leef met je mee verschrikkelijk is het.
    Heel veel sterkte.

Liefs Mirre

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wat een vreselijk verhaal. Heel veel sterkte. Ik heb zelf een spontane mk gehad met 9 weken (terwijl we ook het hartje al hadden zien en horen kloppen). Ik heb dus geen ervaring hoe snel het gaat.......
    Ik denk aan je.

7. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hey Iris

wat een pijnlijk verhaal, vooral dat alles nog goed was aan 13 weken.
    Bij mij leek het vruchtje bij eerste echo 3 weken geleden gestopt te zijn met groeien, bij de 2e echo, liep ik dus ook al bijna 4 weken rond met het dode vruchtje. En gezien ik nog altijd geen spontane MK had, ben ik voor een curettage gegaan. Heb er geen spijt van, is beter meegevallen dan verwacht, en was een definitieve start om het verdriet/verlies te verwerken.

sterkte meid!
    flyke

8. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    lieve meiden,

allemaal bedankt voor jullie lieve en steunende reactie doet me goed.
    vanacht niet zo best geslapen maar dat kan ook niet anders.
    Hoop dat de verloskundige me gauw belt en dingen concreet kunnen gaan afspreken ja je wilt gewoon weten waar je aan toe bent.

Ik begrijp nu ook al geen ander wat jullie allemaal mee maken.
    Wel fijn dat je zo veel steum hebt aan me kaar.

flykse: fijn dat de curettage mee is gevallen,hoef ik daar niet tegen op te zien.
    me2:goed dat het spontaan is gekomen.
    mirre:bedankt voor het mee leven(maar dat geld voor iedereen)
    Laatje:ja ik hoop eigenlijk ook nu dat ik zo gauw mogelijk wat gaat gebeuren
    minka:ja dat geloof ik dat jij het begrijpt,ik ben ook thuis kan ook niet werken hopelijk komt het gauw op gang bij jou ook.
    aoife:heb idd niet veel geslapen vanacht,bij jou kwam het gelukkig gauw los,ik hoop dat dat bij mij ook gebeurd

voor iedereen met mij ook sterkte gewenst met het verlies.

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

wat vervelend voor je meis, ik denk aan je en voel met je mee!

Ik zou maar dat is persoonlijk, vragen om een curretage, ik heb dit zelf ook gehad en vond het 100% mee vallen, is totaal niet pijnlijk en je weet dan voor jezelf dat je "schoon" bent vanbinnen!

Liefs Jette

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Goh Iris, wat ontzettend erg voor je! Vreselijk dat je zelfs al 15 weken zwanger was en er vanuit kon gaan dat alles goed was. Ik kan me goed voorstellen dat je heel erg veel moet huilen. Ik hoop maar dat je er goed over kunt praten met je man/vriend, want dat helpt wel.

Bij mij was hetvruchtje zo'n 2 weken dood bij de constatering van de missed abortion, en ik heb nog 3 weken gewacht totdat ik een curettage heb ondergaan. Volgens mij heb ik hier eens een verhaal gelezen van iemand die absoluut geen curettage wilde, en die zelfs 22 weken met een dood vruchtje heeft rondgelopen. M.a.w. het kan dus lang duren voordat de miskraam op gang komt. Wel zou ik me goed laten informeren over de risico's van curetteren in zo'n laat stadium.

Als er geen extra risico's aan verbonden zijn, dan zou ik als ik jou was voor een curettage gaan. Uit jouw woorden lees ik nl. dat je dit zo snel mogelijk wil. Het is jouw lichaam en dus jouw keuze. Wel zou ik me goed laten informeren in jouw geval.

Heel erg veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet!

Liefs,
    Marla

11. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Iris,

Wat erg voor jullie zeg! Ik leef met jullie mee.
    Ik kreeg bij 10 wkn te horen dat het hartje niet meer kloptte. De VK had me aangeraden om te wachten totdat het op de natuurlijke wijze zou komen, maar na ander halve week was het nog steeds niet zo ver. Dus toen heb ik om een curretage gevraagd.
    Ik vond de ingreep op zich ook meevallen. Ik heb nog wel pijn en bloedverlies, maar ik heb begrepen dat dit bij iedereen anders is.

Ik hoop ook voor je dat je VK je snel duidelijkheid kan geven over de mogelijkheden en de risico's.
    Heel veel sterkte!

Dikke knuffel van Neia

12. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Iris,

Wat vreselijk, weet precies wat je doormaakte al had ik wel een waarschuwing - ik was bijna 15 weken zwanger toen ik wat bloed verloor en de echo was dus ook niet goed... Na 4 dagen heb ik in het ziekenhuis medicijnen gekregen om de miskraam te bespoedigen want het bloedverlies bleef maar weinig. Toen was ik er zelf ook wel klaar mee, ik wou dat de zwangerschap echt voorbij zou zijn zodat ik kon beginnen met verwerken. Diezelfde middag werd de foetus afgedreven (niet schrikken, het is echt een mini-kindje) maar de placenta kwam niet dus ik ben alsnog met spoed gecuretteerd, verloor veel te veel bloed.

Zelf vond ik het wel "prettig" om de foetus echt te verliezen, hierdoor kun je goed afscheid nemen. Maar de medicijnen werken dus niet altijd goed genoeg, curettage kan alsnog nodig zijn.

Trouwens, had niemand me voor gewaarschuwd: hormonenbende bij zo'n late miskraam in je lijf is vergelijkbaar met de kraamtranen, zo'n 3-4 dagen na miskraam/curettage (bij mij tenminste) en dan ook nog zonder zo'n mooi hummeltje naast je... Het is veel zwaarder dan een vroege miskraam (heb er een jaar geleden een gehad met 8 weken).

Gelukkig gaat het nu (2.5 weken later) weer stukken beter, ik ben lichamelijk opgeknapt en ga nu afwachten totdat mijn cyclus weer oppikt, heb zin om leuke dingen te doen met m'n man en mannetje. Die kleine heeft je nodig en dat zal jou ook er doorheen slepen.

Heel veel succes met verwerken!

Liefs Neeke

13. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    vanmiddag heeft de verloskundige gebelt en overlegd dat ik niet langer wil wachten.
    Dit begreep ze heel erg goed heeft gelijk het ziekenhuis gebeld voor een afspraak voor een curretage en morgen middag kon ik al terecht.
    pffff dus morgen gan we defenetief afscheid nemen van ons kindje. :cry:
    Het zal daarna nog moeilijker worden als dat het nu al is.
    Maar dan kunnen we het een plekje(proberen)geven en verder wat niet makkelijk zou zijn.
    Maar het moet wel,vooral we hebben al een kerreltje lopen van 1.5.
    Maar gelukkig weten we nu meer en dat er wat gaat gebeuren.
    Ben momenteel wel al wat aan het bloeden dus wie weet zet het vanavond of vanacht wel door weet niet hoe snel dat kan gaan.
    We wachten het wel af.

Nogmaals iedereen bedankt voor de lieve reacties
    Doet ons goed.

14. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Iris,

Ik ben blij te lezen dat je net zoals ik een goede en vooral begrijpende gynae hebt.
    Eenmaal ik besliste voor curetage mocht ik ook al meteen de volgende dag gaan, vond ik eerst wat heel snel, maar nadien gezien, beter morgen dan nog een week uitstel, zo heb je niet teveel tijd om bij alles stil te staan.

Gezien je nu al verlies hebt, kan een echo misschien aanduiden dat een curettage inderdaad niet meer nodig zal zijn morgen.
    In ieder geval wens ik jullie veel sterkte toe!

flyke

15. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Meid,

Fijn dat je al zo snel terecht kan! Dan is het maar achter de rug en kun je het makkelijker een plekje geven. En je kleine ventje zal je genoeg afleiding geven. Die van mij is 2 van augustus, toen ik vanmiddag het even lastig had kwam hij me allemaal kusjes geven, zo lief! Zoals al eerder gezegd, geniet lekker van wat je hebt, dat helpt!

Veel succes en alvast een goed herstel,

Neeke

16. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    ja dat helpt zeker dat ik al zo'n lekker ventje om mijn heb lopen.
    is toch wel weer een beetje afleiding.
    Maar hij heeft ook echt wel door dat er wat aan de hand is.
    Hij is nu wel exstra lief wel heel schattig.
    Ik hoop dat het morgen gauw achter de rug is kunnen we verder.

neeke jij ook heel veel sterkte fijn dat er veel mensen in de zelfde rot situatie zitten liever niet natuurlijk maar dit soort dingen gebeuren nou eenmaal,helaas.

17. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    vanmiddag bij de gynacoloog geweest in het zieknhuis.
    (Dacht ik dus eigenlijk dat ze me gelijk gingen helpen.)
    Hij heeft me ook weer geheel onderzocht en iderdaad geen leven meer.
    Maar is wel laat zegt hij met 15 weken.
    Is wel net op de grens voor een curretage.
    Anders had ik echt gewoon afmoeten wachten.
    A.s woensdag ga ik voor een dagopname naar het ziekenhuis.
    Dus nog een paar dagen wachten en wie weet gaat het nog spontaan gebeuren ben wel nog steeds bloed aan het verliezen.

18. Niet meer actief

heel veel sterkte meid met het verwerken hier van

dikke knuffelllllllllllllllllll

19. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Sterkte!
    Ik hoop dat je de dagen tot woensdag goed door komt.
    Ik zal voor je duimen woensdag.

Groet Minka

20. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Nou meid veel sterkte! Inderdaad, "fijn" dat er lotgenoten zijn - je gunt het niemand maar die dingen gebeuren en dan biedt het toch wat steun als je eens iemand vindt die hetzelfde meemaakt. Kun je lekker je hart luchten.

Wel gek trouwens, ze hebben mij niks gezegd van de duur maar inderdaad is 15 weken net zo'n rare tijd - de placenta groeit denk ik gewoon door en vanaf 16 weken wordt de bevalling opgewekt. Ik was ook niet zo heel erg tevreden over de begeleiding, de gynaecoloog die me de medicijnen gaf deed deze miskraam af als iets dat heel veel voorkomt terwijl dat volgens mij nog wel meevalt - tot 12 weken houd je rekening met een miskraam maar als het dan goed is, eigenlijk niet meer. Zware tegenvaller... Maar goed, het gaat vast nog een keertje goed! Een kennisje van mij is nu 16 weken zwanger na 3 miskramen. Wel zuur, ongeveer gelijk met mij uitgerekend dus elke keer als ik haar zie word ik geconfronteerd met hoe mijn buik had kunnen zijn als niet... Jammer genoeg telt als niet. Met goede moed gaan we het over een tijdje weer eens proberen!

Veel liefs Neeke

Deel Deze Pagina