Gewoon een stuk van mijn nuby babylepel weg?!

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door Jolina, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nog geen reactie gehad.. Vindt het toch een belangrijk iets? Hun schijnbaar niet zo

2. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Beste Jolina, Kili en Marieke12345,

De NVWA wil iets meer weten over de Nubylepeltjes, zodat ze kunnen bepalen of hun onderzoekers iets met deze klacht kunnen doen.

Zo willen ze het type lepel weten (zodat ze eventueel een nieuwe kunnen kopen om daarmee testen uit te voeren), zouden jullie dat door willen geven hier?

Jolina, jij gaf al aan dat jouw lepeltje al wat jaartjes oud was; hoe zit dat met jullie lepels, Kili en Marieke12345?

Mochten jullie het afgebroken lepeltje nog hebben, bewaar deze dan nog even. Als het tot een onderzoek van de NVWA komt, wordt het lepeltje opgehaald.

We horen graag van jullie.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

3. kili

kili Niet meer actief

Ik had dezelfde lepels. In 2010 bij de kruidvat gekocht volgens mij. ( maar 2 jaar niet gebruikt, nu sinds een aantal maanden weer) Lepel heb ik nog liggen. Andere lepels uit de verpakking niets mis mee.

4. kili

kili Niet meer actief

Vandaag reactie gehad, moest hij huisadres terugmailen.

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

#26 Jolina, 28 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2014
    Dit is hun reactie

Geachte,

Bedankt voor het vertrouwen dat je stelt in onze Nûby producten !!!
    Wereldwijd worden onze producten met heel veel succes gebruikt door jonge ouders.
    Het kan gebeuren dat een exemplaar door de mazen van het net glipt.
    Graag jullie thuisadres zodat ik een nieuw lepeltje kan opsturen.

Tja ik vindt dit een flutreactie.... Totaal geen reactie op de ernst van de zaak? Mijn kind had kunnen stikken... Nee dit vindt ik waardeloos. Hoef dus echt geen nieuwe lepel...;)

Ik wil gewoon dat deze lepel uit de handel gehaald wordt voordat er iets ergers gebeurt met een ander kind van bv net 4 maanden!
    Daarom heb ik deze klacht ingedient...niet om een nieuwe lepel te krijgen want die wil ik helemaal niet meer.

Dus ik vraag aan jullie van veiligheid.nl wat ik nu kan doen?

En dan die zin.... Er kan een slecht exemplaar tussenzitten...nou dat zijn er schijnbaar wel wat meer:cool:

6. VeiligheidNL

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Amsterdam
    Goed om te horen dat Nuby de mails heeft ontvangen en reageert (ook al is het dan niet de reactie die je had gewild, Jolina!).

We hebben melding gemaakt bij de NVWA en zullen vandaag een aparte melding maken van Kili's lepeltje. Het lijkt te gaan om hetzelfde type lepeltje dat ook rond dezelfde tijd is aangeschaft. Hopelijk kan de NVWA daar iets meer mee.

Verder is het nu even afwachten. Bij de NVWA zijn ze ermee bezig in elk geval en zodra wij van hen horen, laten we dat hier weten!

Als ik jou was, Jolina, zou ik toch even terug reageren naar Nuby om hen te laten weten dat je erg geschrokken bent en niet zomaar een vervanging van de lepel wilt. Wie weet nemen ze het dan iets serieuzer.

@Kili: bewaar je de lepel nog eventjes? En als je een foto hier kunt plaatsen, zorgen wij dat deze bij de NVWA terecht komt.
    @Marieke12345: mocht je nog weten welk lepeltje het in jouw geval was en wanneer jij 'm ongeveer had gekocht, horen we dat nog graag. Mag ook in een pb.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja dat ze reageren is wel het minste wat ze konden doen .... Heb al een mail gestuurd,

8. kili

kili Niet meer actief

Foto is bijgevoegd.
    Ik heb verder ook nog lepels van nuby, die ik gewoon blijf gebruiken.
    Verder wachten we het af.

Bijgevoegde bestanden:

9. VeiligheidNL

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Amsterdam
    Bedankt Kili - we gaan het doorgeven aan de NVWA.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Precies hetzelfde dus .... Het is ook gewoon erg broos en brokkelt af bij mij... Ze moeten gewoon niet te lang gebruikt worden deze lepels...

Maar of nuby dat wat interesseerd?

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik,had dus een mail terug gestuurd en tot op heden heb ik niks vernomen. Ik vindt dit gewoon niet normaal!

Ook toen ik op FB naar mijn bericht zocht is het opeens verdwenen?

Echt zo'n slechte zaak!!

12. kili

kili Niet meer actief

Ik heb een setje lepels vd nuby gekregen. Het oude lepeltje wordt opgehaald voor controle door d voedsel en waren autoriteit.

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja dat setje hoef ik niet... Het gaat er mij om dat ze er iets mee moeten doen?! Het is levensgevaarlijk....

14. VeiligheidNL

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Amsterdam
    Beste volgers van dit topic,

Het is alweer een tijdje geleden, maar de NVWA (Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit) heeft plastic Nuby babylepeltjes onderzocht, na meldingen op dit forum dat er stukjes van deze lepeltjes afbraken.

Een inspecteur van de NVWA heeft het afgebrokkelde Nuby lepeltje bij Kili (die het lepeltje nog had bewaard) voor nader onderzoek meegenomen.

In het onderzoeksverslag staat:

"Uit laboratoriumonderzoek is gebleken dat dit product aan de daarvoor gestelde wettelijke eisen voldoet. Het afbrokkelen van het lepeltje heeft plaatsgevonden na 4 jaar. Het is bekend dat kunststof na verloop van tijd hard wordt en er gemakkelijker stukjes vanaf gebeten kunnen worden. De waarschuwing bij het product waarschuwt hier ook voor."

Ter informatie voor ons allemaal!

Groet, Angela
    VeiligheidNL

Deel Deze Pagina