temperatuurdip NA de eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Netje, 19 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    Weten jullie hoe het kan dat je in de periode na de eisprong één dag een lagere temperatuur hebt?
    Na mijn eisprong had ik 4 dagen achter elkaar een temp van 36.7, toen kwam er één dag van 36.5 en nu al 5 dagen 36.8
    Ik heb niks bijzonders gedaan de dag/avond voor die lagere temp, dus ik vraag me af waar die vandaan kan zijn gekomen?
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Vlak voor je eisprong gaat je temp iets omlaag en gelijk na de eisprong weer omhoog.
     
  3. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    Ja, maar ik heb dus op de vijfde dag NA mijn eisprong een temp.dipje van één dag gehad en vraag me dus af hoe dat kan komen ;)
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat zou ik niet weten sorry.
     
  5. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    In elk geval bedankt voor het meedenken ;)

    Ik kan er op internet ook niet veel over vinden. Wel over een tweede stijging, maar niet over een tweede daling.
    Nu is mijn temp nog wel 0,1 graad gestegen na die daling tov de temp voor die daling, maar om dat nou als tweede stijging te zien.....
     
  6. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Hoi Netje,

    ik zat net even bij mijn eigen laatste cycluskalender te kijken en er zaten ook een paar deukjes in. Ik zet 'm gewoon hier, misschien heb je er wat aan... (2 dagen na de laatste meting wel een positieve test trouwens. ;) )
    [​IMG]

    Het was trouwens de eerste echte cyclus na mijn curettage, dus misschien dat hij daarom in het begin nog een beetje wiebelig is...

    Succes!
     
  7. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
  8. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Jeetje, die is mooi strak... Ben er helemaal stil van. :D
    Ik ga voor je duimen hoor!
     
  9. milou

    milou Niet meer actief

    na je eisprong kan je temp rond de dag van innesteling nog een dipje geven. kan, hoeft niet. en is ook geen garantie dat je zwanger bent/wordt. vervolgens kan je temp nog verder stijgen. maar ook dit is geen garantie voor een zwangerschap.
     
  10. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Mag ik vragen waar jullie die cycluskalender vandaan hebben? Tis wel handig om 'm zo online in te kunnen vullen.

    Ik ben ook aan het temperaturen, maar snap er echt niks van. Zoals ik er nu naar kijk (dus niet in grafiekvorm) lijkt het wel alsof ik helemaal geen eisprong gehad heb deze maand. :(
     
  11. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    Met andere woorden: gewoon afwachten maar weer (voor de verandering :) :) )

    Moo, die grafiek kan je maken op http://www.fertilityfriend.com
    Moet je je wel even voor registreren ;)
     
  12. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ok bedankt, ik ga ermee aan de slag!!
     
  13. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
  14. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik heb mijn temp ook bij gehouden en vorige maand ook en toen zat ik niet hoger dan 37.2 en net een dag voor de menstruatie daalde het naar 36.8.
    Maar nu sinds zondag is mijn temp heel hoog en vanmorgen heb ik weer getemparatuurd en is nog steeds 37.4.
    Vorige week heb ik mijn eisprong gehad en die ook flink benut.
     
  15. milou

    milou Niet meer actief

    moo, ik denk dat je je eisprong rond dag 19 hebt gehad. beetje geklust rond die dag??
     
  16. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    @milou: ik zat zelf aan dag 17/18 te denken ja. Dat was voor mijn doen wel behoorlijk aan de late kant, dus we waren al een tijdje volop aan het klussen. Dag 18 is de laatste keer qgeweest in mijn vruchtbare periode. Ik had nl. de 'hoop' op een eisprong een beetje opgegeven, maar uiteindelijk hebben we dat wel redelijk goed gegokt. :)

    Dus wie weet!
     
  17. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik had een foutje gemaakt, want ik was de eerste temperatuur vergeten in te vullen. Mijn curve ziet er nu als volgt uit:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... pic_id=543
    De rode lijn moet mijn eisprong aangeven, maar de plek vind ik een beetje vreemd....Ik zou zelf zeggen dat het dag 19/20 is geweest. Wat denken jullie?

    Dit was mijn vorige:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... pic_id=532
    Geen rode lijn en volgens hun dus niets wat op een eisprong lijkt, terwijl het eigenlijk precies dezelfde curve is als mijn nieuwe....
     
  18. milou

    milou Niet meer actief

    de ovulatielijn is gestippeld. dit betekent dat de dag van ovulatie moeilijk te bepalen is omdat er "tegenstrijdigheden" in de grafiek zitten. je hebt natuurlijk nog niet je hele cyclus gemeten. ik denk dat je de volgende cyclus al een duidelijker beeld krijgt.
     

Deel Deze Pagina