Gewoon even benieuwd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door FantasyMom, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn man vond het wel interessant toen we nog bezig waren, stelde vaak ook zelf vragen :) Gelukkig maar.

2. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend wilde er ook niks over weten. En ik eigenlijk ook niet, klussen uit liefde. Geen ovutesten, tempen,...
    Moet wel zeggen dat het snel raak was (ronde 3). Weet niet of dat nog zo zou zijn na vele rondes.

3. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL

Wow stel u voor zeg, dat hij ontstaan was uit een moetje, dat zou wel ongelukkig zijn he!

Ik veronderstel dat je het zo niet bedoeld maar ik geloof dat dit wel erg ongelukkig is uitgedrukt ...

4. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Mijn man weet wel ongeveer hoe de cyclus in elkaar steekt. Weet vooral wanneer we sex moeten hebben (dat is dus heel de maand als het aan hem ligt). Is wel weer steeds verrast als ik ongesteld ben geworden. "Nu al weer??" Hahaha.

5. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Eigen bedrijf + werkzaam voor werkgeveer
    Ja het was misschien wat wazig hoor om dat zo neer te zetten, die vraag.

Naast dat ik hier het een en ander voorbij heb zien komen, heb ik het ook zien gebeuren met een vriendinnetje van mij namelijk.

Die was zo geobsedeerd door zwanger raken dat haar vent echt geen andere keuze had dan erin mee gaan en interesse veinzen in haar cyclus.
    Het boeide hem geen reet wanneer ze dr ei had (ook al gelezen hier, de "je bent geen kip"-opmerking), zelfs het op gezette dagen batsen werd hij beu.

Bij hun begon het een dwangmatig iets te worden wat uiteindelijk ook in een breuk is geëindigd.

Daarom vroeg ik me af hoe dan hier nou verder zit, want ik kan me echt niet voorstellen dat (even afgezien van meiden die met partner in de mmm zitten) dat "verplichte" en het erbij betrekken van je vent nou echt zo voordelig werkt voor je relatie........

6. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    #26 Vrouwtje1983, 1 jul 2015
    Laatst bewerkt: 1 jul 2015
    Is het nou echt zo raar wat ik zeg? Ik lees hier en hoor zat verhalen over stellen die tegen heug en meug maar even snel met een klodder glijmiddel seks hebben omdat het tijd is terwijl ze totaal geen zin hebben. Dat omschrijf ik nu even als een moetje. Wij hebben gewoon afgesproken om het alleen te doen als we zin hadden maar hoor zat andere verhalen!
    En ja dan zet ik er het woordje gelukkig bij omdat ik dankbaar ben dat het op die manier gelukt is zoneer verplichte seks daar mag ik toch blij om zijn of niet?

7. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    #27 Vrouwtje1983, 1 jul 2015
    Laatst bewerkt: 1 jul 2015
    Dit is precies wat ik bedoel en ik ben blij dat dwangmatig seks hebben ons bespaard is gebleven maar dat is geloof ik gek als ik het zeg.
    Misschien had ik de term liefdesbaby niet moeten gebruiken. Hij is verwekt terwijl we de liefde bedreven en niet terwijl we seks hadden omdat het moest, klinkt dat beter? Ik kijk gewoon fijn terug op die week, mijn vriend was veel weg geweest en het was heel romantisch, vandaar het liefdesbaby woord.
    Nogmaals sorry als ik mensen gekwetst heb dat was echt niet de bedoeling.

8. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    mijn man vond het eerst ook allemaal maar niets, maar wist het altijd precies op de dag af wanneer ongi kwam! nu we proberen zwanger te worden (en het waarschijnlijk zijn op dit moment) interesseerd het hem wel meer.. de eerste maanden van het 'moeten' op bepaalde dagen vond hij helemaal niets, maar vanaf vorige maand kreeg hij er ook lol in (niet dat we dat normaal niet hebben hoor, maar het moet geen moeten zijn van hem)... dan had ik een redelijk positieve ovulatietest en zei hij: zullen we een baby maken hahaha.. verder verbaast hij me steeds meer, vanochtend een lichte streep op de zwangerschapstest en ik dacht: ach die ziet hij toch niet, en ik krijg te horen dat ik geen dingen moet verzinnen, maar hij kreeg een bigsmile op zijn gezicht en zei: ja ik zie hem!!!!

denk dat ze er heel erg aan moeten wennen..

9. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Hoefde bij de mijne niet met eisprong enz aan te komen hoor:) Niet dat hij ongeïnteresseerd is, maar die 'dwang' gaat er bij hem niet in. Probeerde hem wel wat extra te verleiden op de juiste momenten, maar als er geen zin was liet ik het er gewoon bij. Ken hem te goed en wilde het ook een beetje spontaan houden.

10. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Is dit niet gewoon iets heel persoonlijks, hoe je bent als stel en als persoon zelf? Alles is toch goed? Sommige mannen willen er niets van weten, terwijl sommige vanaf maand 1 heel betrokken zijn. Net als vrouwen die wel/niet veel met zwanger worden bezig zijn, ik denk dat zoiets niet goed of fout kan zijn.

Zo houdt het ene stel misschien ontzettend van knuffelen of zoenen in het openbaar en moet een ander daar niet aan denken?

Als je er maar met zijn tweetjes uitkomt en elkaar aanvoelt, denk ik dan maar :).

Mijn man is, zoals eigenlijk bij alles, altijd erg steunend en lief, maar ik hoef niet elke dag met alle ins en outs aan te komen m.b.t. symptomen en hersenspinsels. Dat vind ik dan weer prima, want dat brengt mij af en toe ook weer even met beide voeten aan de grond :).

11. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn vriend vond het allemaal wel prima. Achteraf zij ik dan wel 'het zou zomaar kunnen want toen en toen had ik wel mijn meest vruchtbare periode'. Maar verder liet die het allemaal aan mij over. Hij heeft toch altijd wel zin, dus als ik vond dat het gebeuren moest dan gebeurde het haha. ;)

12. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

18 feb 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap dat negatieve rondom seks moeten hebben gewoon niet zo.. Het is gewoon een feit dat je op bepaalde dagen seks moet hebben om de kans te vergroten om zwager te raken... Dus wij doen dat en maken van de nood een deugd...

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.175
    2.284
    113
    Zowel mijn man als ik zelf hadden niet echt een idee van hoe het werkte met eisprongen en cyclussen en zo, toen we voor het eerst een kind wilden krijgen. Ik heb er toen wel wat over gelezen, maar we maakten ons er nog niet erg druk om. Ik was wel binnen 3 maanden zwanger, als het langer geduurd had, hadden we er misschien wel meer rekening mee gehouden. Ik weet nog wel dat ik het toen een keer aan hem uitgelegd heb, maar omdat mijn cyclus nog niet zo heel regelmatig was, na het stoppen met de pil hadden we eigenlijk nog geen idee wat hét moment moest zijn.

De keer daarna wisten we natuurlijk nog wel hoe het werkte, maar niet echt heel bewust mee bezig geweest. Wel in 1x raak. En de derde was een (on)gelukje.

14. bloesem88

bloesem88 Lid

13 mei 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend vind het niet interessant allemaal. Ik heb hem wel verteld hoe het in elkaar steekt. En afetoe moet ik toch even er over praten maakt me niet eens uit of hij nou echt luistert ofniet. En seksen vind hij altijd leuk dus hij vind wel prima.

15. Pisam

Pisam Niet meer actief

Dat geeft ze vervolgens zelf ook al aan...

Hier wordt er wel over gepraat, naar gevraagd ook. Prima hoor, desinteresse had ik ook niet gewaardeerd denk ik. ;)

Deel Deze Pagina