Gewoon even een hele diepe buiging..

Discussie in 'De lounge' gestart door Carino, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ook ik weet hoe het is. Ik ben 4 jaar alleenstaand moeder geweest.
    Altijd alleen, na een dag werken koken en dan een kind wat het nooit op wil eten haha. Snel, snel, snel in bed voor 19 uur.....

Altijd alles alleen doen, ziek kind, de nachten....
    De laaaaange zondagen waarvan ik niet wist wat ik doen moest omdat je op een gegeven moment alles wel gedaan hebt.

Altijd alle beslissingen alleen nemen, altijd alle avonden alleen.

Het was geen slechte tijd, beter af zonder ex maar ik ben dolblij met mijn partner nu....

2. Humava

Humava Niet meer actief

Zeker respect! Mijn sz is BAM. En ik zeg ook tegen haar wow! Dat je alles alleen hebt gedaan (haar kindje is nu 10) wat wij met zn 2en doen. Echt knap.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Helemaal mee eens, mijn vriend helpt heel goed mee en we hebben er maar 1tje maar echt respect voor de dames die het in hun uppie doen!!

4. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hier ben ik 5 dagen in de week alleen en is man alleen in het weekend thuis. ook is hij soms periodes van een paar maanden achtereen van huis.

Het doet altijd goed om een compliment te krijgen voor het feit dat je alles alleen doet, want het is echt best pittig!:)

"gelukkig'' gaat onze zoon na de vakantie ook naar school, dus heb ik af en toe eens een verloren uurtje voor mezelf om op te laden;).

Verder heb ik ook geen familie/vrienden in de buurt op wie ik eens kan bouwen/terug vallen, dat maakt het soms moeilijk, maar niet onmogelijk.......

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik ben sinds een jaar weg bij ex, na 7 mnd in een opvang heb ik nu paar maanden eigen huisje met de kids, voel me super!
    Het is bere zwaar 3 kids en alles echt alleen moeten doen.
    Maar dan nog voel ik me beter dan bij ex!

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik snap ook niet hoe een alleenstaande ouder (de alleenstaande papa mogen wij ook niet vergeten) het doet. Ik ben blij en soms opgelucht dat mijn vriend thuiskomt van het werk. Dan neemt hij de aandacht voor onze dochter even over. Heel fijn is dat. Dan gaat hij met haar koken en kan ik even alleen de badkamer doen of de was ophangen, dat kost dan gewoon minder energie. Mijn vriend is er 's nachts ook altijd uitgegaan wanneer de kleine huilde, vaak deden we het met z'n tweeën, maar hij deed het ook vaak genoeg alleen.

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat lief dankjewel :D.
    Ik ben al sinds de zwangerschap alleen en er is ook geen omgangsregeling enz. Maar gelukkig wel een heel makkelijk kindje, daardoor krijg ik wel vaak de opmerking dat ik het heeeeel makkelijk heb met zo'n kindje.
    Klopt ik had het heel veel zwaarder kunnen treffen. Maar met een fulltime baan, huishouden en een baby mis ik soms toch echt even die extra handen.
    Daarom vind ik dit een heel lief bericht dus nogmaals dankjewel!

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Lief! Kan ik ook gebruiken. Ben bam mama van 2 kids. Ben superblij met ze en heb er geen moment spijt van gehad. Pittig? Ja. Af en toe wel ja.
    Zoals vorige week. Kleine van 11 maanden die 5 dagen ziek was. Weer ineens paar x per nacht wakker was. 3x bedje verschoond en 5 setjes kleding in 2 uur tijd. En daarbij nog een peuter die aandacht wil. En is baby eindelijk aan de betere hand en denk je even een nachtje in te halen. Niet dus:)
    Baby 3x wakker ivm tandjes en peuter die een paar x bed onderkotst ;)
    Maar waar een wil is is een weg. En is die weg weg, dan zal je moeten roeien met de riemen die je hebt:D
    Maar de vooroordelen die je soms krijgt:$
    Als collega met partner een keer klaagt over ziek kind en dat ze moe is door de gebroken nachten, dan is dat zielig en moet ze ontzien worden. Als ik hetzelfde heb dan krijg ik de opmerking dat ik er zelf voor gekozen heb om dit alleen te doen:(
    En echt, ik heb in die 3,5 jaar tijd nog NOOIT mn werk afgezegd omdat er een kind ziek was of omdat ik moe was. Ik moet me voor alles verantwoorden. En het gemak hoe sommige erover praten. Zo ben ik na een paar dagen gestopt met BV omdat het gekolft moest worden en daarna met fles gegeven moest worden. Alleen maar voeden en 1 uur "niks"/rust. Ik was kapot en vond er niks meer aan. Wat zegt zusje:"ach, dat heb ik ook een paar weken gedaan. Even doorzetten". Maar mw dacht er niet bij na dat zij kolfde voor een paar x en daarna lekker een paar uur lag te slapen en dat haar vent snachts kindlief de fles gaf, schone luier enz.;)

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ahw wat lief! Weet je hoe fijn het af en toe is om te horen of lezen? :) Nou HEEL fijn.. Ben alleen met 2 boys en het is pittig. Vader oudste uit beeld, vader jongste in UK dus komt eens in de zoveel maanden eens langs. Verder word er wel "hulp" van buitenaf geboden maar kan ik het niet/moeilijk accepteren dus doe het meeste alleen.

10. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Erg lief van je :) Neemt niet weg dat je ook als niet alleenstaande ouder er wel eens doorheen kan zitten hoor ;) ((knuffel)) voor jou

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank je!

Deel Deze Pagina