Hallo, 3 jaar geleden schreef ik hier veel mee ivm pcos. In 2005 is pco bij mij geconstateerd en na een hele voorgeschiedenis met behandelingen, curretage en laparoscopie + baarmoederfoto ben ik spontaan zwanger geraakt in 2007! Sinds ruim een jaar ben ik gestopt met de pil en gebruiken we een rubbertje :d. Dit omdat ik graag wil weten hoe mijn cyclus is. Die bleek zowaar keurig om de 4 a 5 weken (was voor de zwangerschap iets van 10 weken tot 4 maand)Dat ging dus heel goed het afgelopen jaar. Maar nu ineens zit er soms weer 45 dagen tussen. Wie oh wie heeft er nog meer ervaring met pco en nu een tweede? en is bij jullie de pco ook beter geworden na de eerste zwangerschap?? Wij willen vanaf januari nml er weer voor gaan... Groetjes Nannie
Hallo nannie, hier ook iemand met PCOS. Verschil zit wel dat ik nooit een eigen menstruatie heb gehad. We hebben bijna 3,5 jaar in de MMM gezeten...allerlei onderzoeken, HSG en kijkoperatie vanwege een verstopte eileider.. Toen heb ik een tijd Puregon en Pregnyl gebruikt. na 12 behandelingen (en maar 6x een eisprong) is het gelukt. Emma is vorige week 1 jaar geworden en we willen dolgraag een broertje of zusje voor haar. Intake in het zkh hebben we gehad en nu moeten we nog ons bloed af laten nemen en zaadonderzoek van mijn vriend. Hopelijk krijgen we 19 november groen licht om door te gaan met ovulatie-inductie! Is wel zo dat ik 8 maanden na bevalling (voor het eerst in mijn leven) om de 1,5 maand ofzo bruinig afscheiding verlies...en eens in de maand dus ook krampen....lijkt op een eisprong... Maar verder gebeurd er niets! Is niet dat het echt 'springt' ofzo... Ik snap er verder ook niks van... Wat leuk dat jullie ook voor een 2e willen gaan.... In welk ziekenhuis loop je? Groetjes
Hallo waterlelie, jeetje dus helemaal geen menstruatie! ik heb eerst 4 rondes clomid gehad (1e ronde gelijk zwanger helaas mk) de overige 3 rondes (100 en 150 gr) gaven geen eitje! Toen puregon en clomid gestart ongeveer ruim een jaar. helaas geen resultaat. Toen dus de laparoscopie en baarmoederfoto + intake in groningen voor ivf. Toen bleek ik zwanger! tsja en sinds december vrij regelmatig dus ongesteld en ik voelde mijn eisprong enorm! heb echt 3 dagen pijn in mijn buik van het ei en precies 14 dagen erna word ik ongesteld. Helaas met die lange cyclussen voel ik m niet :s ik wil liever niet gelijk beginnen met het zkh omdat ik zoveel "nare" dingen eraan heb overgehouden en toch spontaan zwanger ben geraakt. Stel het lukt niet na een jaar of zo dat ik toch weer contact opneem hoor! Wij zitten gewoon in leeuwarden. Nog gefeliciteerd met emma hopelijk krijgen jullie snel toestemming en gaat alles wat voorspoediger dan de eerste keer!
hier ook geen ongi's van mezelf maar na de bevalling leek mn cyclus keurig 28-30 dagen helaas dit maar voor 2 keer waarvan 1 cyclus een vmk weer een maand aangekeken en cyclus was hopeloos temp was hopeloos wij de knoop doorgehakt en naar mn gyn gebelt en kon paar dagen later al voor intake en bloedonderzoeken ook nieuwe echos gehad voor de eierstokken maar zowel bloedbeeld als echobeeld t pco was zelf verergert maar zie mn banner wel weer met clomid en hogere dosis dan bij mn dochtertje