Mijn ex en ik zijn nu 8 weken uit elkaar en hij heeft nu al een nieuwe vriendin waar hij bij is ingetrokken. Nu hoor ik net van een vriendin dat die nieuwe vriendin foto's op facebook heeft staan van mijn zoon. Wat kan ik hiermee???
Bij je ex aangeven dat je dit niet prettig vind en anders je erbij neerleggen. Heel vervelend en ik spreek helaas uit ervaring maar veel meer kan je hier naar mijn weten helaas niet aan doen....
Aangeven bij je ex, dat je geen foto's van zoon op fb wil. Voor de rest kun je er weinig mee denk ik. Ex is ex, hij kan nu doen en laten wat hij wil natuurlijk (behalve wat jullie zoon betreft....).
Poeh dat is niet te best natuurlijk en pijnlijk voor jou. Het is een beetje afhankelijk van hoe het contact met je ex is op het moment. Als dat naar omstandigheden goed is kun je het bespreekbaar maken. In het andere geval is het een lastig verhaal. Maar ik zou desnoods via een wederzijdse kennis waar jullie beiden nog goed mee kunnen een bemiddeling starten. De situatie zou ik in zo'n gesprek puur uit het belang van de kinderen voeren. Die zijn er tenslotte niet bij gebaad dat ze na zo'n heftige tijd al geconfronteerd worden met haar, laat staan op internet komen te staan. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening, ik heb het in het algemeen niet op Facebook en persoonlijke afbeeldingen of informatie online. Vind het echt rot voor je dat je hiermee geconfronteerd wordt, veel sterkte.... Liefs Pimkey
Ik zou samen om de tafel gaan. Maar als jij besluit geen foto's op fb, dan kun jij het uiteraard ook niet meer. Misschien proberen af te spreken dat alleen zijn papa en mama foto's erop zetten
Wil je het niet omdat ZIJ het is of omdat je helemaal geen foto's van hem op FB wil? Als het, het laatste is zou ik met je ex om tafel gaan zitten en aangeven waarom je het zo belangrijk vind dat er geen foto's op internet komen.
Ik snap je reactie helemaal! Nog maar 8 weken uit elkaar en dan al bij een ander in trekken vind ik persoonlijk al snel. (vraag me dan altijd af of er niet al langer sprake was van een relatie, maar dat terzijde). Maar dat zo'n meid dan al direct foto's van jullie kind op haar facebook zet, vind ik not done. Voelt alsof ze loopt te pronken met andermans veren. Zou hier toch wel een gesprek met ex over aangaan. Dat hier dan iemand zegt "dan kun jij ook niet meer" vind ik raar. Ze mag toch zeker zelf foto's van haar kind op d'r facebook zetten. En haar ex ook. Maar zijn nieuwe vriendin (van 8 weken) heeft niks te doen met hun kind!
Ik zou ook met mijn ex om tafel gaan zitten en het bespreken. En aangeven dat je het niet prettig vind.
@bibaboe zijn vriendin heeft wel wat te doen met hun kind, hij komt ook in het huis terecht waar zij woont. ik denk dat je blij moet zijn dat zijn vriendin ook blij is met jullie kind je kunt het heel anders treffen, maar je kunt het altijd aangeven het niet prettig te vinden
Ik kan me er alles bij voorstellen dat je hier niet van gediend bent, ik zou het bespreken met de ex! Hoe haalt hij (zij) het in haar koppie!
Weet ook niet precies hoe het zit maar als je ex toestemming heeft gegeven denk ik dat er weinig aan te doen is. Als jullie het gezamelijk gezag hebben. Neem aan dat het zo is. Probeer er op een goede manier samen uit te komen.
Ik zou het ook niet leuk vinden als een ander foto's gaat plaatsen van mijn kind, ook al zegt vader dat het goed is, ik wil het weten en aangezien het mijn kind is en niet die van haar ben ik wel degelijk iemand die nee kan zeggen ook al zegt vader van wel. Ik vind dat er hier erg laconiek gereageerd wordt op het plaatsen van foto's, ze blijven voor altijd op het web staan (ook als jij ze verwijderd) Gewoon bij je ex aangeven dat je niet wil dat er foto's geplaatst worden van jullie kind op een fb pagina van een ander.
Poeh die laat er geen gras over groeien zeg! Maar misschien wel gewoon heel goed bedoeld. Ik zou ook om de tafel gaan met je ex en evt vriendin erbij. Ik snap wel als je dit heel confronterend vind, en dat moet ook gewoon bespreekbaar zijn lijkt mij.
Misschien omdat ze hun kindje ook erg leuk en lief vind? En zich er niet van bewust is niet trots foto's mag delen. Ts, even bespreken met je ex en dan komt dat hopelijk goed.
Daar merkt de nieuwe vriendin waarschijnlijk niet veel van. Als ts het aan kan san met zijn drieën om de tafel zitten?