Ik ben nog maar net zwanger en ja het is een spannende tijd de eerste treimester...maar ik wil zo graag mijn Ouders vertellen dat ik zwanger ben en mijn Tante..maar mijn Man zegt..niet doen..het kan nog mis gaan. Vorig jaar hebben wij een miskraam gehad bij 9 weken en wij hadden net een Echo gehad en alles lijkte goed te gaan en de volgende dag was het mijn mans verrjaardag dus wij dachten een mooie gelegenheid om de familie en vrienden te vertellen..maar wij hadden hun de ochtend verteld en in de middag begon de miskraam..Ik was er echt kapot van en toen had ik zo iets..ik wou dat wij nooit het hadden verteld en gewoon tot 12 weken hadden gewacht. Maar ja je wilt het liefst de hele wereld vertellen met je blijschap... Ik wou graag weten waneer jullie het vertellen?
meid, doe waar je jezelf goed bij voelt. Als het weer een miskraam wordt, dan kunnen ze jou toch ook steunen als ze het weten!
Hoi July, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. We lopen bijna gelijk. Wij hebben het wel aan onze (schoon) ouders verteld. Stel dat het niet goed is dan is het toch alleen maar fijn om je verdriet met hen te delen? Wij hebben er ook 2 jaar overgedaan en dat wisten onze ouders ook, dus misschien is dat ook wel een reden dat we het wat sneller hebben verteld. Aan de alle andere vertel ik het pas na het 1e trimester. liefs vruchtje
Wij hebben het vrij snel aan mijn ouders verteld. Ik wilde dat zij sowieso wisten dat ik zwanger was, ook al zou het misgaan. Bij een miskraam zou ik namelijk niet zonder de steun van mijn moeder kunnen. Ik kwam vrij vroeg in mijn zwangerschap in het ziekenhuis terecht vanwege uitdroging. Ja, toen ben ik het toch wel aan meer mensen gaan vertellen. Had geen zin om te liegen over de reden dat ik in het ziekenhuis lag. Dus rond de 9 weken wisten mijn familie en naaste vrienden het allemaal al. Maar mocht de start probleemloos zijn geweest, dan hadden we het alleen aan mijn ouders verteld, en dan na een week of 10-12 aan de rest.
Hallo, Wij hebben het met 6 weken verteld tegen de ouders en schoonouders en tegen de broers en zussen. De andere familieleden en vrienden pas met 13 weken. Als je een mk krijgt, vertel je dat ook tegen je naasten. Dus wij vonden het wel prettig dat ze op de hoogte waren. Maar jullie moeten doen waar jullie je prettig bij voelen! Liefs Elly.
Hoi, Wij hebben het aan die mensen verteld waaraan wij het ook zouden vertellen als we een miskraam krijgen. Alles op 1 dag. Schoonouders, ouders, broers, zussen, en beste vrienden. Reden hiervoor was dat als het uit zou lekken op de een of andere manier dat zij het tenminste van ons hadden gehoord. Dat was voor ons belangrijk. Als het nu mis zou gaan zou ik dat ook met hun delen en dat was onze reden om het meteen in week 4 al te vertellen. O, ja, andere reden was dat ik op een feestje altijd wel een borreltje lust en ze er snel genoeg achter zouden komen als ik aan de fris zou zitten. Omdat we niet wilden dat ze het zouden raden maar dat we het liever zelf vertelden hebben we ook voor deze manier gekozen. Ik vind het persoonlijk wel prettig, er gebeurd zoveel met je wat je dan met anderen kunt delen. Dat vind ik erg fijn.
zodra wij de 2e positieve test hadden gedaan zijn we naar mijn schoonouders gereden compleet met test als bewijsmateriaal ze wisten al dat we heel graag een kindje wilden en wij waren dolblij met de positieve uitslag. natuurlijk is de kans aanwezig dat het mis gaat maar inderdaad dan is het heel fijn als je mensen om je heen hebt die er voor je zijn op zo een moment.
met youame was ik 10 weken toen ik het aan mijn moeder vertelde de rest van de familie zussen en broers wisten het met 8 weken nu weten ze het al en ven precies 5 weken
wij hebben het "verteld" aan onze familie toen ik 10 weken zwanger was. We hebben een aantal shirts online besteld met texten als "ik wordt oma/opa/tante" en die naar hen opgestuurd met een kaartje en daarop de uitgerekende datum. vrienden hebben we het na 12 weken verteld Gefeliciteerd met je zwangerschap. Als je veel steun hebt aan je familie vind ik dat je het best eerder aan naaste familie kan vertellen hoor. Het zal voor jou ook fijn zijn denk ik om over je angsten te praten
Ik heb mijn ouders nu verteld voor ik zou het ook aan hun vertellen als het mis zou gaan.. Alleen ze wonen in Tasmania dus een heel eind weg..ik mis ze wel met deze tijd!
Ik heb het gelijk verteld. Heb voor deze zwangerschap 2 keer een miskraam gehad, waarvan 1 keer niet verteld. Wat voelde ik me toen rot zeg, kon nergens mijn verhaal kwijt. Ik vind het erg fijn dat de mensen om me heen me steunen als het niet goed gaat. Met dat in mijn achterhoofd heb ik het dus de laaste 2 keer direct verteld.
Ik heb het al een aantal collega's verteld. Puur omdat ik door de schilderwerkzaamheden op het werk vaak het "gevoel" had dat ik flauw viel als ik naar de WC ging. Dus hielden ze me in de gaten. Na 3 MK's kiezen we er nu voor om het pas na de echo (27/11) te vertellen(ouders/schoonouders/vrienden). Tuurlijk weten we dat het daarna ook nog fout kan gaan maar toch willen we nu nog ff wachten.
ik was ongeveer 7 weken zwanger toen we het vertelden(ik d8 9 weken te zijn) we moesten wel want iemand in onze vriendenkring die van alles op de hoogte was had het doorvertelt dus het ging als een lopend vuurtje rond
Hallo, wij gaan het pas met kerstmis aan de familie vertellen, dan ben ik zo'n 10à11 weken ver. Ben nog een originele manier aan het bedenken maar hebben nog tijd natuurlijk. Mogelijk moet ik mijn collega's eerder gaan inlichten want werk met een risicogroep en in België mag je dan niet meer verder werken (afhankelijk van bep antistoffen in je lichaam en zo). maar ik heb nog niet alle resultaten van de bloedproef dus voorlopig zijn we nog met z'n tweetjes (en de huisarts natuurlijk) die het weten. Groetjes!
Wij hebben gewacht op de goede echo die we met 12 weken kregen! Daarna hebben we gelijk iedereen het verteld. In een week tijd wist iedereen het. Wel bewust gewacht omdat schoonmoeder nogal een piekeraar is. En dan steeds bezig zou zijn over "het kan nog misgaan enzo". Nu is de meest kritieke periode voorbij en konden we iedereen vertellen. We waren er beiden ook heel blij mee omdat we nu niet meer op hoefden te letten met wat we tegen wie wel of niet konden zeggen! Nu is het open en dat voelt ook heerlijk! Ik zou als ik jou was gewoon doen wat voor jou het beste lijkt! In geval van een miskraam is het juist ook wel prettig om het verteld te hebben, dan krijg je veel steun. Maar je moet doen wat jij denkt dat goed is! Geniet er lekker van!
Hoi Wij hebben het meteen aan iedereen vertelt. Ik ken mezelf en ik kan dat toch niet voor me houden. Maar je moet doen wat jij het beste en het leukste vind.
Hoi hoi, Wij hebben het wel al direct aan onze ouders en broers en zussen verteld. Ik ben normaal een echte wijndrinker dus kan het toch niet voor me houden. Nu kunnen we er tenminste leuk over kletsen. Voor de rest vertellen we het pas na het 1e trimester. Grt, Leonie
ik zou het wel van de daken willen schreeuwen maar we hebben afgesproken dat we het gaan vertellen als we ong.13 weken zijn.
ik heb het meteen verteld toen ik het wist.. kon het niet voor me houden! het is zo dat het nog mis kan gaan maar dan heb je wel steun van de mensen aan wie je het verteld hebt.. je moet doen wat je gevoel zegt!