Hahahah, Ik ben net klaar met het lezen van de lijst met veel voorkomende klachten. Nou, dus hier komt mijn lijst! zwangerschapsmasker; ja, die heb ik dus flink. En uit de zon blijven als je in de carribean woont is niet zo makkelijk. Problemen met de stoelgang; ik eet me dood aan groenten en fruit en extra volkoren wat dan ook! Maar die stoelgang blijft een probleem. Aambeien; ja, als je problemen met de stoelgang krijgt kan je die net zo goed ook maar hebben toch? vocht vasthouden; ook olifanten enkels heb ik er aan overgehouden. En nu zt ik dus op een zoutloos dieet! Patat zonder zout, niet mijn favoriet Misselijkheid; gelukkig heb ik daar alleen in de eerste 13 weken last van gehad, nu heb daar geen last meer van. Warm; ik woon nu eenmaal in 30 graden, dus klagen mag ik niet. maar ik ben blij dat we een airconditioning in huis hebben. Bekkeninstabiliteit; ach de pijn gaat vanzelf wel weer weg, en het is alleen de rechterkant! rugpijn; heb ik altijd al last van, dus de zwangerschap heeft het niet makkelijker gemaakt. Ik geloof dat dit het wel een beetje is! Er zullen er vast meer zijn, maar weet het ff niet meer! Ben benieuwd waar jullie wel of geen last van hebben?
Hahaha,grappig om je verhaal te lezen, maar het klopt helemaal. Zwanger zijn is niet altijd een pretje. Ik heb ontzettend veel last van bekkeninstabiliteit. Heb totaal geen last van m'n stoelgang,maar ja,wel last van aambeien. Ook pijn onder in m'n rug,wat doorstraalt naar m'n rechterbeen. En dan hebben we het nog niet over m'n hormonen sjee,de laatste loodjes zijn echt zwaar. Liefs Wendy
momenteel ben ik enkel moe, maar jij bent dan natuurlijk wel al heel wat verder he meid... ben nog maar 7 weken...
hai hai heel herkenbaar allemaal, ik zelf heb last van schaambeen- tintelende handen maagzuur pijn aan me stuitje - lopen gaat zwaar veel moe ijzer te kort , pijn in me buik omdat mevrouw op 1 plek blijft drukken gisteren voor in het ziekenhuis geweest , echo0 gehad ze ligt in eren stuit voetjes naar benmeden koppie omhoog ik hield het niet meer uit van de pijn vochtvasthouden ik kan me schoenen en me sokken niet meer alleen aan krijgen na 50 meter lopen harden buiken pfff en dan te bedenken dat je nog even moet wat zullen we blij zijn als we onze kindjes lekker bij ons hebben
Hier mijn lijstje - Misselijkheid (vooral nog 's avonds) - Moeheid - Soms last van maagzuur - Vocht vasthouden (ja nu al) - Moeilijke stoelgang - Aambeien (weinig last van) - Bekkeninstabiliteit (fysiotherapie voor) - Chronisch verkouden en 1 oor dicht (alleen last van tijdens zwangerschap) - Veel rode vlekken op mijn gezicht en last van pukkeltjes - Weelderige haardos En last but nog least HORMONEN! Zat vandaag bijna te janken toen ik bij de kapper las dat Wouter Bos met zijn kinderen aan het fietsen was..
bijna 16 weken: 's avonds wel moe, maar werk ook fulltime. 's ochtends vroeg misselijk> kokhalsneigingen: moet ik dus wat eten. verder over de hele dag beetjes eten. verder eigenlijk gelukkig weinig tot geen last van kwaaltjes.. ook geen last van dat ik bepaalde geurtjes absoluut niet meer kan hebben, of dat ik juist meer trek in heb. vergeet mn hormoontjes, daar heb ik ook wel wat last van
Ik ben net 8 weken en heb tot nu toe noergens last van gehad, geen misselijkheid, braken ed... Ben wel alleen veel moe, maar kan ook komen omdat ik thuis zit en dus niet werk...
ik heb last van maagzuur pijn aan me stuitje (gelukkig niet elke dag) vanaf dag 1 alleen maar verkouden en oor zit dicht en moe verder voel ik me goed gelukkig (kan nog veranderen tis nog maar het begin) groetjes
Zwangerschapsmasker; Geen last van, nou ja een beetje. Ben in december en januari in Suriname geweest in nu is mij linker borst een tintje donkerder met buine vlekjes. Maar gelukkig niet in mijn gezicht. Problemen met de stoelgang; Vanaf dag 1! Ben nu begonnen met brinta voor de extra vezels... Verder alles al gehad; roosvicee laxo, veel drinken, veel fruit, veel bewegen (okay die lieg ik )... Aambeien; Ja wel Vocht vasthouden; Momenteel vooral in mijn benen en billen Misselijkheid; Dat hield gelukkig op na 15 weken! Warm; Ja vooral 's avonds! Bekkeninstabiliteit; Geen instabiliteit, maar loop wel bij de fysio. Ik loop als een waggelende oma! Rugpijn; Vooral mijn onderrug. Woede-uitbarstingen; (bijna) dagelijks. Huilbuien; Dagelijks Nestdrang; was het maar waar, mijn huis kan wel weer een beurt gebruiken, maar heb er echt geen puf voor! Vermoeidheid; ik word gewoon moe wakker Maagzuur; vooral 's avonds Nog tien weken...
Hahahaha, ik kom niet meer bij! Ik heb nog niet zoveel last van van alles. Ben alleen moe en dat wordt ook al minder. M'n tepels....auauauauau! Maar goed, dit is nog maar het begin.....
hihi heerlijk dit! Mijn lijstje: - vanaf week 15 SI-gewricht problemen - extreem moehoeee sinds een week of 2 (ben gek op slapen dus komt goed uit!) - brandend maagzuur komt nu opzetten (alleen savonds) - lekkende boobies (mmm..en moet nog wel ff!) - pijn in mijn boobies(sinds ze lekken hahaha) - soms verschrikkelijk last van mijn hormonen!(maar kan ook heel lief zijn hoor!) - ernstige gewichtstoename! (please, please..laat het er ooit weer af gaan! ben echt een olifant! hahaha) En toch voel ik me beter dan ooit! hahaha Heb eigenlijk alleen echt last van mijn rug, en de rest..kan er alleen maar om lachen en tis geen drama! Heerlijk he zwanger zijn! kus miek
Nog ter aanvulling: - Vergeetachtigheid, maar dan ook werkelijk alles vergeten! - Spontaan dyslectisch, ben serieus typedebiel als ik zwanger ben
Waar zal ik beginnnen... -Misselijkheid vanaf de 6e week tot de 12e gehad ongeveer, niks binnen kunnen houden. En nu heel af en toe spontaan overgeven. -Moe: Mag blij zijn als ik de 9 uur in de avond haal zonder gapen. Vaak om 2 uur al doodmoe, terwijl ik dan eigenlijk niks heb gedaan. -Rugpijn: heb altijd al wel last van me rug gehad, nu de laatste dagen toch wel heel erg. -Slecht slapen: Ook nog zo een... savonds 4 tot 5 keer wakker worden om niks... en dan niet meer kunnen slapen. -Zere tieten... hoort er ook bij natuurlijk. vooral in het begin. (gelukkig lekt het nog niet) -Hormonen. Jaja huilen om niks, heel snel boos of chagerijnig zijn. -Wordt steeds dikker. Wordt niet echt zwaarder maar dikker, met als gevolg oude kleding past niet meer.. -Haaruitval.... verlies echt heel veel haar op het moment. Nou dat was het wel zo een beetje. Maar ook ik voel me ondanks dat alles het gelukigste op de wereld, want ik krijg straks een mooi kindje ervoor terug