20 weken echo en te groot hoofd

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door gtjuh, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gtjuh

gtjuh Lid

20 mrt 2014
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij hebben afgelopen zaterdag de 20 weken echo gehad. Daaruit bleek wel dat het kindje een groot hoofd had maar werd gezegd niks om ons zorgen over te maken.
    Nu ben ik vandaag gebeld door de verloskundige dat we voor onderzoek naar het ziekenhuis moeten omdat het hoofdje buiten de marges viel. Hopelijk kunnen we snel terecht, maar heb geen idee wat we moeten verwachten.

Ik ben erg geschrokken en ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt en hoe dit is afgelopen?

Alvast bedankt.

2. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Hè getverderrie zeg, tuurlijk maak je je nu zorgen! Geen ervaring mee, maar wilde jullie wel even veel sterkte wensen. Hopelijk niks ergs, of zelfs gewoon 'niks'!

3. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer is het buiten de marges?
    Ik schrok ook heel erg bij mijn echo, het eerst dat de echoscopiste zei was 'zóó, die heeft wel een groter hoofd dan gemiddeld'.
    Bij ons liep het hoofd 5 dagen voor op groei, achteraf was het dus gelukkig wel binnen de marges.
    Wel komt er waarschijnlijk nog een groei echo.
    Later krabbelde ze wel een beetje terug dat het niet erg is en dat delen wel eens een spurt kunnen hebben en later weer bijtrekken.

Hoop dat het bij jou ook meevalt, het is natuurlijk geen nieuws waar je op zit te wachten.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Niet het hoofd maar ik weet wel hoe je je voelt! Wij hadden donderdag 20 weken echo en alles was goed en mooi tot ze bij het hartje niet goed kon zien of het bloed de juiste ader/kamer in werd gepompt (wel hart grootte goed en kamers en klepjes aanwezig en krachtige hartslag) een twijfel dus en bij twijfel sturen ze door. Ze gaf aan dat we ons geen zorgen moesten maken nee makkelijk gezegd natuurlijk maak ik me nu wel ernstige zorgen en we kunnen pas dinsdag terecht. Zo lang!! Ik duim dat alles goed is voor ons beide! Sterkte in elk geval!

5. gtjuh

gtjuh Lid

20 mrt 2014
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Allemaal bedankt voor de reacties.
    We hebben van de echo gehad en er was weer niks bijzonders te zien verder. Alles in het hoofdje zoals de hersenen en het vocht was allemaal zoals het hoort. Het hoofdje is nog wel iets te groot, maar ze gaan er vanuit dat het gewoon een variatie van normaal is zoals zij het zeiden.

Wel moeten we nog een keer echo om te zien of de baby zijn eigen groei curve volgt,maar ze maken zich geen zorgen.
    Er nu maar van uitgaan dat er niks aan de hand is.

Ik wens jullie ook veel sterkte en hopelijk bij jullie ook goed nieuws
    :)

6. Vrolijkheid

Wat fijn gtjuh! Hele opluchting zeker??
    Ik heb ook vanochtend positief nieuws gehad: niets aan de hand en alles ziet er goed en normaal uit :)

Lekker genieten nu!!

7. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik snap je ook erg goed. Ik had vandaag de 20 weken enzo..

De 20 weken echo was in orde. Wel was ukkie wat groter dan gemiddeld werd gezegd, met name zijn hoofd, maar wel binnen marches en nierholtes...

Ze zei bij het opmeten van de nierholtes ineens: "Ow die zijn wat aan de grote kant"..ik gelijk in de stress ik denk wat betekend dat.
    Blijkt dat als de nierholtes groter zijn dan 5 mm ze er vanuit gaan dat de toevoer van urine naar de blaas niet goed werkt.
    Bij t ukkie waren de holtes nu exact 5 mm. Ook iets groter dan gemiddeld. Ze zei erna dat de blaas gewoon goed gevuld was en dat alles naar behoren werkt. Dacht echt..zeg dan niks erover en zeg gewoon dat het goed is ipv mij in de zenuwen helpen.

Ondanks dat ukkie nu iets groter is dan gemiddeld blijft het termijn gewoon kloppen. Hij werd geschat rond de 25 cm en 350 gram nu.

Lip was mooi dicht, hart zag alles er goed uit en alle andere afmetingen waren in orde.

Ze eindigde ermee dat alles goed was en geen reden tot zorgen. toch blijven die nierholtes in mijn achterhoofd zitten nu...hmm

8. Vrolijkheid

Ik begrijp hoe je je voelt Kimmie! Je maakt je toch wat zorgen want het is toch je beebje! Maar als ze eindigde met dat alles goed was en de kleine is goedgekeurd mag je er vanuit gaan dat het goed is! Bij twijfel verwijzen ze je wel door (tenminste dat gaven ze bij mij aan)

Dusse, lekker genieten meis!

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Thnx ik weet het. Ik had gewoon liever dat ze niks had gezegd...Maar ik ga me best doen..:)

Deel Deze Pagina