Hallo lieve dames, ik zit helemaal omhoog 8 januari naar de huisarts geweest omdat wij al dik 1 jaar aan het proberen zijn, Gelukkig gelijk een doorverwijzing gehad. hier kon ik pas 19 februari terecht. nu is ondertussen alles gecontroleerd en is alles behalve het zaad van manlief goed (6 miljoen ipv de minimale 15) er is besloten om voor IUI te gaan en nu heb ik 6 april een lijst gehad en deze ingevuld. nu 2 mei nog geen bevestiging gehad van de intake. ben ik de enige want voordat je nu daadwerkelijk daar zit voor een afspraak is er weer zo 4 weken voorbij (ovulatie rond de 10de) dus deze maand word dat al niks meer en het is dan nog maar de vraag of er voor 10 juni een intake + behandeling mogelijk is Ik word hier zo moe hopeloos en depri van hoe zijn jullie hiermee om gegaan
Eerlijk gezegd vind ik nog wel meevallen. Ik ben in april 2018 verwezen naar de gynaecoloog. Kon in mijn eigen ziekenhuis pas in sept terecht. Uiteindelijk voor een ander ziekenhuis gekozen en daar kon in in mei terecht. Daar was ik klaar met de onderzoeken in augustus. Het staat er om bekend dat alles vrij lang duurt, er gaat elke keer weer een tijd overheen. Omdat er overleg moet worden, een afspraak moet maar net ingepland kunnen worden. Ik ben eigenlijk niet anders gewend. Maar vervelend is het wel, je wil gewoon verder vooral omdat je weet dat de kans wat verminderd is door mindere zaad kwaliteit. Bij mij is het allemaal nog meer wachten. Wij zouden in feb IUI krijgen, maar omdat ik in okt zwanger was maar en miskraam werd is dit weer verschoven omdat ik wel na 19 maand zwanger was. En toen moest ik een aantal maand weer wachten en nu net weer het zaad onderzoek van mijn man achter de rug. Eind mei horen wij weer meer.
Wij zijn in maart geweest voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog. Op 21mei hebben we nu de uitslag van de bloedtesten en komt er ook een zaadonderzoek. Hoop dat we daarna snel vervolgstappen weten/kunnen plannen
Herkenbaar, zo vaak huilend en overstuur aan de telefoon gehangen. Weer een cyclus moeten wachten, voor mij was iedere cyclus een ware hel vanwege migraine en PMS. Door veel drammen en duwen gelukkig vrij snel geholpen. Uiteindelijk binnen ongeveer een half jaar (december) van 1e contact met huidige arts naar een IVF-poging (mei). Anders waren we naar Spanje gegaan en op eigen kosten alles laten doen.
Allereerst; wat naar dat het zaad minder goed bleek dan gehoopt en dat je nu moet wachten. Ik hoop dat het allemaal wat sneller gaat. En dat je binnenkort een klein wondertje kunt verwachten. Ik vraag mij af wat maakt dat je denkt dat het hoe dan ook niks wordt deze maand? Dat is wel een hele moedeloze gedachte! Ga er gewoon elke maand weer voor meid! Gebruik ovulatie testen, heb niet te vaak seks behalve de dag van de positieve ovulatie test (max. 1-2 x per week). Bij slecht zaad is het heel belangrijk om op de dag van de positieve ovulatie test seks te hebben. Een positief verhaal: Mijn partner bleek nog veel slechter zaad te hebben (1 miljoen en ook nog eens traag) en zie mijn banner. De wonderen zijn de wereld echt niet uit; je man heeft 6 miljoen zwemmertjes en er is er maar 1 nodig. Je zal niet de eerste zijn die tijdens de wachtmaanden zwanger wordt, dus hoe kom je de tijd door: hoop!
Meid het valt nu nog mee... ik lees zoveel verhalen over stellen die jaaaaaren wachten en weer zelf moeten proberen. Wel echt heel naar dat het zo moet allemaal! Maar fijn dat jullie geholpen worden. Maar elke maand die voorbijgaat is er eentje teveel. Dat snap ik heel goed. Technisch gezien hebben jullie wel kans om op natuurlijke wijze zwanger te worden. Benut deze kansen indien mogelijk! En als je dit niet ziet zitten: laat dan alle ovutesten enz liggen en kijk even hoe het loopt. Dat gaf mij enorm veel rust, maar wij hebben dan ook geen enkele kans om op natuurlijke wijze zwanger te worden. En verder zal je je er echt in moeten berusten dat het een hoop wachten zal zijn. Wachten op een afspraak, wachten op de behandeling, wachten op de nod en hopelijk ooit wachten tot je kan bevallen! En soms zal je even moeten uitrazen door alle frustratie van het wachten enz! Heb je mensen in je omgeving die op de hoogte zijn? Dan kan je fijn tegen die mensen aanrazen als je dat zou willen!
Wat wonen we eigenlijk toch in een achterlijk land, dat niet iedere man een zaadonderzoek krijgt, dat zou al zoveel tijd voor veel mensen schelen.
Helaas bestaat de medische malle mollen enkel uit wachten, wachten, wachten en nog eens wachten. Het is inderdaad heel erg vervelend, vooral omdat je verder wil. Maar in principe is er elke eisprong een kleine kans op een zwangerschap met de zaadkwaliteit van je partner. Ik zou er in de tussentijd dus zeker gebruik van maken. Succes met wachten.
ik bedoelde dat het niks word kwa afspraak voor de intake deze maand. dat word pas eind mei hoorde ik net maar waarschijnlijk wel al de eerste IUI voor de volgende cyclus van juni opzicht sta ik buiten de medische molen er niet zo moedeloos in hoor. ik voel super goed me ovu en die test ik dan af met een ovutest en dat klopt altijd wel en in die 2 wachtweken laat ik me niet gek maken. alleen de dag van ongesteldheid mag ik mezelf ff kut voelen en mezelf volproppen met alles wat god verboden heeft hihi Ik voel me alleen zown lappen pop die aan der lot overgelaten word door het wacht systeem
Helaas geen mensen in de omgeving. Iedereen die ik ken om me heen was met een poep en een zucht zwanger, en ik heb geen zin om bij iemand uit te razen en dan vervolgend het advies laat het los te horen. ik kan dat hebben van mensen die zelf ook al heeeel lang bezig zijn maar niet van mensen die zelf binnen 2 a 3 maanden zwanger waren. Dus alleen een beetje dit forum kan ik begrip en steun vinden
Inderdaad en zo sta ik er ook in we maken er zeker wel gebruik van maar ik hoop op niks omdat ik weet dat de kans klein is. en soms zie ik meiden hier zichzelf gek maken wat logisch is maar dat wil ik voor mezelf niet dus hou ik mezelf voor dat het niet gelukt is. Maar ik voel me nu echt een zeur al helemaal als ik jouw banner zie
Ah gelukkig, dacht dat je qua zwangerschap dacht dat het niks zou worden zet m op! Hopelijk helemaal geen MMM nodig. Ik duim voor je!
Soms kunnen mensen je verbazen! Maar fijn dat je hier wel begrip en steun kan vinden. Blijf dit forum dan ook zeker gebruiken hiervoor meid! Hoop dat het mag lukken voor jullie❤️
De kans mag klein zijn, maar is er wel! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Al begrijp ik heel goed dat je realistisch bent in het kader van zelfbescherming. Dat doe ik zelf ook altijd. Wellicht is het een idee om even naar het ziekenhuis te bellen of het formulier wel binnen is gekomen en wanneer je een oproep kunt verwachten.
Wachten duurt lang I know Zelf met de diagnose vervroegde overgang en laag amh waardes word je op een lijst geknald en dan maar afwachten wanneer je nu eindelijk aan de beurt bent, terwijl je elke eisprong die je nog hebt verloren ziet gaan door wachttijden. Hopelijk snel een afspraak voor jullie
27 mei mogen we voor de intake en 3 juni hebben we een voorlichting dag in groepsverband hebben jullie dit ook gehad? Hopelijk kan in juni de behandeling starten aangezien we in eigen cyclus de iui doen. Dit betekend dat ik enkel net voor de eisprong moet spuiten *hoopvol*
Wat fijn dat de intake gepland is! Een voorlichting in groepsverband hebben wij nooit gehad. Maar wij zitten nu bij een kliniek ipv ziekenhuis, misschien dat dat anders is. Ik hoop dat je snel mag starten! Maar echt, probeer je niet teveel vast te pinnen aan een bepaalde ‘startmaand’. Dat deed ik ook en het viel enorm tegen helaas. Soms hanteren ziekenhuizen alsnog een bepaalde wachttijd en wachtperiode na een mislukte poging enz. Maar dat zal je vast horen bij de intake/voorlichting!