Wat te doen met krullen van dochter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kerszje, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Mijn dochter heeft krulletjes in haar haren en het worden er steeds meer. De haartjes begonnen eerst alleen aan de onderkant te krullen, maar nu beginnen er steeds verder omhoog ook krullen te komen.
    Dochter heeft super blond haar en het is nog dun, maar het ziet er een beetje pluizig uit.

Wat kan ik het beste in haar haartjes doen zodat het minder pluizig wordt, maar níet vet?
    Heeft iemand tips?
    Alvast bedankt!

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    De puntjes laten knippen! En in lagen als je de krullen leuk vind :D

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Perfecte krul van Andrelon!

4. Debbebbie

Debbebbie Lid

21 jan 2013
    15
    0
    0
    My Little Pony's uit jaren 80 verhandelen, opknapp
    Montfort
    Daar de produkten van en een beetje schuimgel erin deze is nooit vet.

5. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Haar haartjes zijn nog maar kort, ze is net een jaar. De langste plukken zijn een cm of 8. Maar doordat het krult lijkt het nog korter.

6. knap

knap Niet meer actief

Ik doe er wax in bij mij dochter. En regelmatig punt ik zelf haar haren bij ook zij heeft pluizig haar. En nu zeker met dit weer statische en ze is nu bijna drie maar het haar is nog niet echt lang omdat ik het steeds moet punten. Duurt gewoon langer voor ze langer haar heeft. Ze heeft echt mijn haar. En mijn haar zit 90 procent van de tijd prefect zonder iets in het haar.

7. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Met een plantenspuit water en dan met wat je ook maar in je haar kan smeren krullen d'r in knijpen :) en niet kammen!

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik gebruik voor mijn zoontje Perfecte krul van Andrelon.

Alleen na een dagje school heeft hij gewoon weer een ontplofte coupe....krullen zijn geweldig maar het is wel wat meer werk en dus snel een rommelige bende bij hem.

Maar als ik kijk in de kleuterklassen bij hem op school is hij het enige jongetje met krullen dus ik vind het geweldig!

9. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Dan ga ik Perfecte Krul van Andrelon voor haar kopen.
    Momenteel is het ook erg statisch, dus zit het helemaal nergens naar ;)

10. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Wrijf er een héél klein druppeltje (baby)olie in, werkt perfect.

Stylingproducten bevatten vaak zoveel troep, of zijn best zwaar.

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb speciaal bij de kapper spul gehaald voor har krullen. Zit veel minder rotzooi in, ik vind het niet goed voor dat kinderhaar om er zomaar wat in te doen, ze moet er nog zolang mee doen.

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Al kunnen de kappersproducten er ook wat van hoor..
    (Ben zelf kapster)
    Maar er bestaan inderdaad een hoop natuurlijkere producten om te gebruiken.
    De synthetische rommel en parfum in veel verzorgingsproducten maken de hoofdhuid en het haar ook droog, vooral bij zulke kleintjes.

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    ja ik heb ook iets natuurlijks gekocht, zonder rommel er in, zal straks even kijken hoe het heet :)

14. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Bij de kapper hebben ze daar een goedje voor oil elixer van goldwell niet goedkoop maar gaat een half jaar mee met twee volwassenen gebruik het ook bij mijn dochter van 4 maanden ivm pluizen en haar lichteb krulletjes

15. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Waarom gebruik je niet gewoon de zwitsal lijn??

Ik doe gewoon wat haar lotion erin kam het door en een beetje gel. Als ik staartjes o.i.d wil gebruik ik wat meer gel.

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

als je de punten knipt ziet het er wat minder "piekig" uit en ziet er wat dikker uit, hoeft niet zoveel elke keer een centimetertje ofzo..

Dan gaat dat babypluis meer eruit zeg maar..

17. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Dat kan ik wel even aan de kapster vragen. Ze komt hier om de 6 weken om het haar van zoon te knippen, dan kan ze die paar puntjes er wel bij doen;)

18. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    niet kammen wanneer het droog is, perfecte krul werkt fijn maar wordt bij erg droog haar snel te vettig, ik gebruik van Kerastase bain oleo curl, een flesje dat ik koop bij de kapper. Maar dat is best wel heel prijzig. (maar het werkt wel als een tierelier en ruikt ook nog eens super!! ik ben zangeres en kan/wil/mag absoluut geen pluis!)

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier ook gewoon de schaar erin!

Maar een heeeeel klein stukje hoor, dat merk je amper maar staat veel verzorgder en dat vind ik belangrijker.

20. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hier 2 dochters met krulletjes, zelf heb ik steil en zwaar haar dus dit was helemaal nieuw.
    Voor de hopeloze dagen heb ik krulcreme van de etos maar eigenlijk heb ik dit nooit nodig. Ik heb een plantenspuit en spuit daar de haren mee nat, als ik het daarna niet meer kam hebben ze de mooiste krullen.
    In laagjes knippen was mijn idee maar de kapper vond dit niet nodig, toch denk ik dat je de krullen zo meer ruimte geeft.

Een knipbeurt deed hier vorige week ook wonderen!

Deel Deze Pagina