lieve moeders...... ik ben zelf een jonge moeder van 23 en heb 2 kinderen met me BIJNA exman en ben nu 20 weken zwanger van de 3de ( beetje ongepland maar wel gewenst ) ik heb geen vriend. met mijn ex heb ik wel een goede vriendschap opgebouwd. alleen denkt hij dat alles weer goed kan komen daardoor. hij wilt zelfs voor de 3de baby zorgen maar ik wil dat niet want ik ben niet voor niks aan het scheiden. en het kind is ook niet van hem. ( mijn scheiding duurt al 2jaar hoor ) duurde namelijk even voordat meneer wilde tekenen. ow en in het begin moest ik het kindje weg laten halen want meneer wilde geen zwart schaap in de familie hebben. teneerste zijn we aan het scheiden en ten tweede is het me eigen keus. maar goed. dan heb je ook nog een bijna exschoonmoeder die zich nog steeds overal mee bemoeit!! want ja mevrouw zegt je bent nog niet gescheiden en het krijgt mijn zoons naam. ook al is het niet van me zoon. dus is het ook een beetje mijn kleinkind. nou volgens mij advocaat ben ik straks net gescheiden voordat de baby er is en dan krijgt het wel mijn eigen naam en dan heb hij en ze moeder er niks over te vertellen. en hij heb me dochter al half afgepakt want hij heb haar daar ingeschreven waar hij woont. en heb meteen weinig te vertellen omdat hij nergens toestemming voor geeft. me andere zoontje staat bij mij ingeschreven en daar heb tie gelukkig niks over te vertellen. zou eventueel niet eens op vakantie kunnen. want tja toetemming van de vader nodig als je paspoort wilt halen voor de kiddies. dus wil absoluut niet dat deze baby zijn naam krijgt. kan ik straks weer overal toestemming voor gaan vragen pff en owja ik moet van hem uit de wwb uitkering!! want de uitkering zit achter zijn centen aan. ik zit in de wwb uitkering omdat ik een nierpatient ben en hiervoor zorgde me ex man altijd voor de centen en nu woon ik alleen en wil wel werken maar me nieren lieten dat even niet toe. nu zelf wil ik graag aan het werk gaan..... want dalijk is mijn baby 2 maanden geboren en dat moet ik verplicht klote werk gaan doen voor de uitkering. en dat 40 uur. nou 40 uur werken per week red ik echt niet qua gezondheid. maar kan ik nu dan 20 uur gewoon gaan werken?? en stopt me uitkering dan vanzelf?? jawel tog?? dan ben ik van hem gezeur ook af. want tja me nieren gaat het nu best goed mee zo tijdens de zwangerschap. twee maanden terug is ook mijn moeder overleden. zo plotseling hartstilstand. 44 jaar. en omdat ik natuurlijk thuis zit met de kids moet ik er best vaak aan denken. en ik denk maybe als ik gaat werken dat ik me gedachtes ergens anders heb dan ipv bij me moeder kan je trouwens met 20 weken zwangerschap nog wel werk krijgen eigenlijk?? tja allemaal drama ik weet het pff maarja moest het ff kwijt.
Hoihoi, Wat een verhaal hee. Hoe gaat het nu? Is er al wat verandert/verbeterd? Ben je al wat wijzer geworden mbt je uitkering enzo? xxx Suzie
Wat een verhaal zeg, pfoe Veel sterkte gewenst ff over het kindje die nu nog in je buik zit: van rechtswege zal je (ex)man de juridische vader zijn van het kindje dat nu gaat komen. Namelijk, een kind dat binnen een jaar na de echtscheiding geboren wordt is van rechtswege van de ex-echtgenoot. Je kunt wel er voor zorgen dat dit niet gebeurt, maar automatisch zal dit kindje dus officieel van je ex-echtgenoot zijn, en als de andere 2 kids zijn achternaam dragen, zal dit kindje dit ook zijn achternaam krijgen.
Dat klopt niet, als het kind geboren wordt na de echtscheiding dan zal het kind geen juridische vader hebben. Bovenstaande geldt alleen indien het kind binnen 306 dagen na de dood van de echtgenoot wordt geboren.