Hier ook niet hoor, ik zou het mijn kinderen en vriend niet aan kunnen doen me zolang af te zonderen. De kinderen kunnen gewoon niet zo lang zonder mij en zijn wel zodanig pittig dat ik het mijn vriend niet aan wil doen zolang alles op zijn schouders te laten vallen. Dan maar langer in quarantaine, maar zo overleeft iedereen het wel
Hier moest het wel omdat we een eigen bedrijf hebben en we nu al een aantal dagen dicht moesten. Maar ik vond het echt vreselijk om niet beneden bij de rest te kunnen zijn... en de kinderen hadden het ook heel zwaar, en man ook daardoor...
Ja, wel gedaan. Mijn man en ik hadden het tegelijk, dus lekker handig, maar niet heus. Onze kinderen zijn al wat ouder en aardig zelfstandig. Dat het even niet leuk en ongezellig was, tja, helaas. Ik heb de tijd vooral in onze slaapkamer doorgebracht, mijn man op zolder, waar zijn werkkamer ook is. Een paar dagen daarvan was ik echt niet lekker, koorts, spierpijn en hoesten. Mijn vader deed de boodschappen en zette ze voor de deur.
Nee ik zou niet in isolatie gaan, dat kunnen de kids echt niet aan (en man ook niet, die zou gillend gek worden ). Ze zouden er niks van begrijpen.
Ik vraag me dan wel af of de mensen die niet in isolatie gaan, er ook bij nadenken dat je je gezin dus bewust in gevaar brengt. Je kunt echt doodziek worden van corona Het was vreselijk! En heb echt wel even wat traantjes gelaten. Maar was ook doodziek, dus dacht ook. “ laat mij maar liggen “ Het is echt niet fijn, maar om bewust, terwijl je een mega besmettelijk virus bij je draagt, bij je gezin te zijn, gaat voor mij tegen mijn gevoel in. Je kunt er zo ziek van worden ( heb ik aan levende lijven ondervonden ) als ik iets kan doen om te voorkomen dat mijn gezin het krijgt, dan doe ik dat. Ook al is het zwaar k*t.
Mn vriend zou ik wel in isolatie doen denk ik. Dochter is gewend hem doordeweeks weinig te zien, dus dat zou dan niet veel anders zijn. En als je na 5 dagen geen klachten hebt en negatief test, kunnen wij in elk geval weer naar buiten. Of ik in isolatie ga, zou aan vriend liggen. Dochter vreet energie en vraagt altijd veel aandacht, dat is wel zwaar dan in je eentje. Ik ben dat meer gewend. Mocht hij het niet zien zitten, zou ik wel zo veel mogelijk afstand bewaren, niet samen slapen, andere wc gebruiken, veel luchten en schoonmaken.
Het lijkt me echt vreselijk. Het is ook kiezen uit twee kwaden. Ik zou me wel zo veel mogelijk afzonderen en afstand houden. Maar of het helemaal zou lukken weet ik niet hoor. Half maart ben ik erg ziek geweest. Maar toen niet kunnen testen. Vermoed wel dat het het was. Ben tien wel beneden geweest maar wel afstand gehouden omdat ik het niet vertrouwde.
Nee de kinderen zouden mij niet zolang kunnen missen en we hebben geen kamer waar 1 van ons in isolatie zou kunnen gaan. Helaas dan maar met zijn allen het corona schip in
Nee, dat ging hier niet. Wij waren beide ziek. En anders had het nog steeds niet gekunt. Mijn man had als hij negatief was gewoon door moeten werken en er moet toch echt iemand zijn om voor de kinderen te zorgen.
Ik zit momenteel thuis met corona, maar heb in overleg met man en kids besloten meniet te isoleren. De jongste heeft het waarschijnlijk mee naar huis genomen vanuit school, maar omdat hij geen klachten had wilde de ggd hem niet testen, hij is 7. En hij heeft 2 nachten amper geslapen, uit angst dat mama dood zou gaan. Man heeft wel klachten gehad, en heeft zich als eerste laten testen, negatief via een sneltest. En ik een paar dagen later positief. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet ziek ben, ook niet geweest. Mijn enige symptoom is een vervelend kuchje in de ochtend.
Ik ben na overleg en twijfelen wel in isolatie gegaan. Eerst dacht ik, ga ik echt niet doen, mooi niet. Maar na verder er wat in verdiepen toch voor gekozen. Wel samen afgesproken dat als het echt niet gaat met de kinderen, we de isolatie opheffen. Het was zwaar. Maar ik had zo'n hoofdpijn, lag toch maar op bed en ontzettend veel geslapen. Het is gewoon echt een rotvirus en sommige mensen worden heel erg ziek, ik wilde echt het risico niet nemen om mijn man of de kinderen te besmetten. Wat als hij het ook zou hebben? Dan hadden we een groter probleem gehad met 3 kinderen. We hebben geen kamer over, dus een matras van ons bed gehaald en man is bij de jongste gaan slapen op de kamer. Er kan een hoop als je ervoor wilt gaan. De oudste 2 waren echt wel verdrietig. Tekeningen onder de deur door, voorlezen via facetime en kerst vieren via Zoom. Onze jongste van 2 snapte er niks van en wilde echt naar mama toe. Maar uiteindelijk ging dat toch goed. Mijn man heeft zich aardig gered met 3 jonge kinderen. Na 5 dagen isolatie mochten man en kinderen uit quarantaine en lekker weer naar buiten. Superfijn! Quarantaine tijd is voor hen ook gewoon flink gekort op deze manier. Bij mij in de familie zijn ze niet in isolatie gegaan. Daar heeft ze toch haar man besmet ondanks voorzichtigheid. Hij ook superlief. Later nog de oudste zoon besmet. Ze zijn zo ontzettend lang al thuis.
Maar het is toch niet helemaal zonder mama. Je kan bellen, videobellen, via Zoom ofzo de camera mee laten draaien. Tuurlijk geen knuffels. Dat heb ik vreselijk gemist. Maar zo kan je wel zo voorkomen dat er meer ziek worden en de quarantaine langer duurt voor ze. Als jij 24 uur klachtenvrij bent, moeten zij nog 10 dagen in quarantaine.. En wat als je man ook ziek wordt, wie zorgt er dan voor de kinderen?
Ik heb het niet gedaan. Ten eerste zaten er al 5 dagen tussen eerste klachten - afspraak - positieve uitslag. Maar vooral zou dit echt schadelijk voor mijn kinderen geweest zijn. Ondanks dat ik dus niet in isolatie ben gegaan hebben mijn man en kinderen gelukkig geen Corona gekregen.
euhm hier duidelijk geen isolatie. Ik durf al niet naar kantoor, man is al een aantal keer in slaap gevallen beneden in het bijzijn van mn dochter terwijl ik boven werkte. Ben bijna dankbaar voor corona, wat betreft t thuiswerken dan. Ik in isolatie voor 10 dagen??? Ik zou geen moment rust hebben. Doe t mn dochter ook niet aan. Man in isolatie, geen probleem. Boeken zat. Alleen de wifi is drama op zolder, tja euh dan maar niet gamen...(gelijk afgekickt)
Begrijp ik goed dat je je man dan niet alleen vertrouwd met jullie dochter? Mijn eerste gevoel zegt nee!! Nooit, maar na een paar reacties hier gelezen te hebben lijkt het me toch wel verstandig om te doen, helemaal omdat je dan sneller eruit bent.
Wij hebben 3 slaapkamers voor 8 personen ik kan mijn kinderen dan niet kwijt. Daarbij is mijn 6 jarige een heel gevoelig ventje, hangt vreselijk aan mij en doet soms hele rare dingen, zo wilde hij laatst in een boze buiten het balkon springen,probeer zich soms met een mes te snijden enz. Als ik in quarantaine ga weet ik niet wat Het Met hem.doet, we zitten in het traject met hem om hem te kunnen helpen hierbij. Vooral omdat hij op Dit moment weer wat rustiger is,hebben wij een bewuste afweging gemaakt. Dus vind het heel hard om te roepen dat men dan het gezin in gevaar brengt en doet mij echt pijn om te lezen dat men dat zo vind. Ik zal nooit en te nimmer mijn gezin in gevaar willen brengen.
Zoals hie jouw zoon is, zou ik het ook niet doen! En nee, dan denk ik echt niet dat je ze zomaar in gevaar brengt. Gemiddeld genomen doe je een kind echt geen schade aan door in isolatie te gaan. Vriend heeft vorig jaar 3 weken in ziekenhuis gelegen na ernatig ongeluk, daar heeft dochter echt geen schade mee opgelopen, hoe erg het ook was. Ze ziet hem nu doordeweeks ook dagen niet, daar loopt ze ook geen schade van op hoor. Dus tja, ik kan me voorstellen dat er mensen wel in isolatie gaan. Als partner en kinderen niet ziek worden, mogen ze na een negatieve test na 5 dagen tenminste weer naar buiten. Anders kans dat het alleen nog maar veel langer duurt.