Wie kan ons helpen? Ik wil ons dochtertje gaan vernoemen naar mijn beide ouders omdat mijn moeder ernstig ziek is geworden en wij hadden mijn ouders voordat mijn moeder zo ziek werd al beloofd dat we haar naar mijn vader zouden vernoemen. Kan de combinatie dirkje, cornelia of heeft iemand daar een leuke variant op? Ze heeft waarschijnlijk niet zo lang meer te leven, omdat ze kanker heeft. Graag hoor ik het van jullie, groetjes lucky.
Ik vind dat ie combi wel kunnen. Ik vind het bij vernoemen ook het mooist als de namen herkenbaar blijven, ook al zijn ze wat ouderwetser.
Dian(ne) Corina Ik zag ook nog Direna, maar vind ik persoonlijk minder mooi. Succes met de namen en veel sterkte!
Vind 't wel mooi bij een Hollandse naam. Bij een heel aparte naam wat minder. Wat zijn de precieze namen waarnaar ze vernoemd gaat worden?
Dirkje Cornelia kan prima. Zet je er nog een roepnaam voor, zodat ze 3 officiële namen krijgt? Of wordt de roepnaam Dirkje? Diede, Ditha, Diderike,... kunnen ook. Corinne, Cornelie, Cornelieke, Corien, Corine,... ook mogelijkheden. Wat zijn precies de namen van je ouders? Je wil er niet te ver vanaf gaan, als je te veel moet uitleggen, dan vind ik het niet meer tellen (maar dat is persoonlijk).
Ik vind Dirkje als roepnaam niet zo passen bij de andere namen van je kinderen? Ik zou Cornelia afkorten naar bijv. Nelia Dirkje. Of andere varianten voor de naam Cornelia: Lena Lina Celia Nora
Bedankt voor de reacties, wij zaten te denken aan isabel/isabelle als roepnaam, hopelijk hebben jullie hier wat meer aan, groetjes lucky.
Isabel Dirkje Cornelia kan toch mooi? Dirkje en Cornelia zijn best lastig om te draaien naar mooie maar toch herkenbaar vernoemde namen. Dus dan kan je ze maar beter zo houden denk ik. Dirkje zou misschien Dericia kunnen worden, Cornelia tja, Cornella of Cornelie..
Ik vind het mooie namen! Helemaal als je weet waar ze vandaan komen. De eerste naar gebruik je elke dag, de andere alleen officieel, maar ik vind ze ook erg goed bij elkaar passen.
Ik ken een meisje dat Nelia heet...misschien nog een optie? Persoonlijk vind ik 'Dirkje' niet meer kunnen...ook niet als vernoeming. Dan zou ik gaan voor Isabelle Cornelia. Isabelle Nelia vind ik nog mooier...